Rijles!!

30-03-2009 21:24 2967 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alle lessers verzamelen!

Op deze topic kunnen we ons ei kwijt over alles wat met (rij)lessen en theorie te maken heeft

Ik trap af met mijn ervaringen van vanmiddag.

Arrg wat was dat een hel!

De motor is wel 10 keer afgeslagen,stond zelfs midden op de weg stil.

Ik en de koppeling zijn nog geen goede vrienden

Gelukkig gaat het met theorie wel voortvarend

xx
Jep Atelier, ik heb in Duitsland gelest!

Zusje, ik bewonder je doorzettingsvermogen. Goed dat je wéét dat je rijden kan. En wie rijden kan, kan zijn examen halen. Dus ik vertrouw gewoon dat je het goed doet morgen! (en ter ondersteuning zal ik een beetje duimen draaien morgenmiddag ).

Mama, ook jij bent een flinkerd! Jammer van het geld, maar daar kraait over 10 jaar ook geen haan meer na, als jij als superervaren coureur over 's lands wegen scheurt! Nee, ze brachten me niet thuis, aangezien gelijk aansluitend op mijn afrijden iemand anders aan de beurt was. Zelfde auto, zelfde Prüfer, zelfde rijleraar. Tsja. Bushalte was 3 min lopen, geen man overboord dus.

rwoanne, fijn dat het goed ging! Wanneer was je examen ook alweer?

Porec, spannend, eigen auto! Ik ga me eerst maar even inschrijven bij zo'n Greenwheelsachtige toestand. Aangezien ik over enige maanden terug hoop te gaan naar NL, koop ik dan liever daar een auto.
Goedzo JanneJip!!! Gefeliciteerd

Werd je echt niet thuisgebracht!? (oh, nee lees ik nu) Nou, echt super JanneJip, ook voor jou zit het erop! Je hebt hem gehaald!! Fantastisch!! Ga je het nog vieren verder?

Ik ben benieuwd hoe je het rijden in NL gaat vinden.

Zusjevos, kan me voorstellen dat je gestresst bent. Ik denk dat als je hem wel eenmaal hebt je heel goed rijdt, het is bij jou vooral de spanning, toch? Heel veel succes morgen, ik hoop enorm dat je hem gaat halen. Laat je niet gek maken, je kan gewoon autorijden! En supergoed dat jij daar ook in gelooft!

Rwoanne, super, zo'n goede les voor je examen!

Wie moet er als eerstvolgende op na Zusjevos? Elastiekje?
Nou, Indigo, het lijkt me vooral heel fijn dat ik op de linkerbaan niet persé 130 of meer moet rijden in NL!

En ja, om 16h ga ik met een paar vriendinnen cocktailtjes drinken in de stad!
Heerlijk! Geniet ervan!
Je stond zeker wel even te kijken toen je erachter kwam dat je niet werd thuisgebracht ^^

Wat nou als er geen bushalte was.. Dan had je een leuke wandeling gehad =D

(Ik moet over 2 weken..)
Ja, rwoanne, het was de mensen om mij heen geloof ik ook duidelijk dat ik daar niks van snapte haha.

Een vriendin van mij is na haar afrijden een keer in de middle of nowhere gedropt. Wist nauwelijks waar ze was en heeft zich door haar moeder moeten laten ophalen. Dat vond ik wel lomp. In mijn geval, ach, het was verrassend, maar echt niet erg.

Ben je al nerveus? (Niet doen, in 2 weken heb je nog zoooo veel tijd, kun je nog uitgebreid een prutsles, een superles en een aantal doodnormele zekere momenten inbouwen...)
Aaaaah JanneJip wat leuk dat je het hebt gehaald! Gefeliciteerd joh!! Geniet ervan.

Ik heb nog 2 lessen te gaan, dinsdag examen om 8 uur sochtends brrr. Hij heeft bijna geen opmerkingen meer alleen nog 'wanneer ik nou kan gaan', maarja hij zegt dat dat een kwestie van ervaring is. Dus we zien het wel, als het fout gaat komt het door mijn zenuwen maar ik ga er nier vanuit

Heb trouwens ook voor het eerst even in een andere auto gereden, nahhhh wat een beginner lijk ik daar in! Je moet helemaal 'the feeling' van de auto opnieuw krijgen. Eerst maar even oefenen op een parkeerplaatsje dus

Zusjevos, veel succes morgen, laatje niet kisten JE KUNT HET GEWOON!!!!
Dubbel!

geen idee wat mijn laptop vandaag heeft :P
Ik bedacht me zojuist dat ik over 4 weken ook alweer op moet :|
Ik ben niet erg nerveus gelukkig, was ik bij mn ttt ook nauwlijks dus dat scheelt een hoop, dan hoef ik niet aan de pilletjes enzo ; )

Ik schat eigenlijk in dat ik na mn examen gewoon wordt thuisgebracht, is immers maar 10 min rijden ofzo.. lijkt me gek als ze dat niet doen..
rwoanne, ik weet van anderen dat ze na hun afrijden wel thuis werden gebracht. Echter, dan had ik na hun les, en kon ik ze gewoon naar huisrijden. In mijn geval stonden er dus 3 mensen op het CBR om gelijk met afrijden te beginnen, en toen vond ik het inderdaad wel logisch dat zij gewoon gingen afrijden en niet eerst nog mij ergens naartoe moesten brengen.

Elastiek, bizar is dat he, dat je tegen het einde van je rijopleiding denkt dat je wel rijden kan, en vervolgens stap je in een andere auto en blmpff. Lijkt nergens op. Mijn invalinstructrice vroeg zelfs: heb je normaal gesproken ook problemen met schakelen? Ik *gepikeerd*: Nee, helemaal niet! Ach ja. En na een kwartiertje gaat het dan ook wel weer. Uiteindelijk moeten we waarschijnlijk allemaal wel in een andere auto rijden dan we gelest hebben, ik vond het goed dat ik dat al een keer heb mogen proberen... En vrijdag wil ik in de auto van mijn vader!

Elastiek, klinkt alsof je heen zelfstandig rijdt en er wel klaar voor bent!
Hoe bizar! In de middle of nowhere gedropt, gelukkig was er bij jou een bushalte JanneJip

Rwoanne, volgens mij is het (in NL) ook redelijk normaal dat je thuis wordt gebracht ik ben ook netjes thuis gebracht, nog een tijdje nagekletst enzo.

Elastiekje, spannend!!! Denk dat het bij jou ook goedkomt. Ik had dat gevoel ook, als ik niks geks doe door de zenuwen dan moet het goedkomen. En dat kwam het ook!
Joehoe, JanneJip, GEFELICITEERD!!!

Ik had ook niet anders van je verwacht (hoewel je nooit weet wat er ineens op je pad komt..)

Wat fijn ook dat je je rijbewijs meteen meekrijgt!

En niet zo fijn dat je niet eventjes thuis werd gebracht..

Dachsie ook geslaagd, Gefeliciteerd!!!

Heel veel succes allemaal verder!!
Shit happens
GEFELICITEERD JANNEJIP!!!!!

vraagje: hoeveel tijd zat er bij jullie tussen aanvraag en afname van ttt en examen?
Ruza, bij mij toen 3-4 weken (weet niet meer precies, iig niet langer dan 4 weken). Was een examenaanvraag, ttt heb ik niet gedaan. Maar het is per regio en periode verschillend geloof ik.
Hier ook standaard tussen 2-4 weken, voor zowel TTT als examen, is idd regiogebonden
help! Ik moet ook vandaag afrijden! Heb gelukkig wel eerst n uurtje les. Mn ttt heb ik in november door de zenuwen compleet verziekt, en nu ben ik zo bang dat t me weer gebeurt!
Zusjevos en Eefje, heel veel succes vandaag!

Eefje, als je niet kon rijden ging je niet op voor het examen, doe gewoon je ding zoals je dat altijd doet in de lessen. Het is gewoon een stukje rijden, half uurtje (niet eens een hele les!) en je bent klaar! Je kan het!!!! En als je zakt, dan zak je en ga je nog een keer.

Hier wordt er in ieder geval geduimd vandaag

JanneJip, al een stukje gereden?
Zusjevos en Eefje, succes!

Duimen jullie ook even voor mijn instructeur dat ik zijn auto vandaag heel houd?

Ik durf niet meer zo goed, snel nog even roken
Haha, komt wel goed mamalief Echt, dat gebeurt je niet nog een keer en je instructeur ook niet.
Haha, komt wel goed mamalief Echt, dat gebeurt je niet nog een keer en je instructeur ook niet.
Duimmodus aan voor Eef en Zusjevos!

(Oh, wat kan ik me nog goed herinneren hoe ik me voelde voor het afrijden haha. Wat grappig dat het nog maar gisteren was, het voelt veel langer geleden, en tegelijk voel ik me nog helemaal geen autorijder. Liep gisteren (na een paar cocktails) uit de stad naar huis, over de parkeerplaats bij ons huis, en bij elke auto dacht ik: jou mag ik rijden, en jou, en jou... En vanochtend op de fiets bij heel veel auto's: Jij rijdt hier nou wel, maar ik zou hier ook mogen rijden! Hahaha. Heel onwerkelijk nog en heel cool).

Mamalief, ik denk dat Indigo het precies goed zegt: zowel JOU als je INSTRUCTEUR gebeurt zoiets niet meer haha! Echt meid, ik kan me goed voorstellen dat je je er rot onder voelt. Maar het is een lesauto met een heel goede verzekering voor dit soort akkefietjes. Beter zo leren dan in de auto van een vriend of vriendin. Laat maar even weten hoe het ging!

Indigo, ik ga vanavond met een vriendin grote boodschappen doen net over de grens en ik mag rijden . Zaten gisteren tijdens het cocktailtjes drinken te fantaseren wat mijn mogelijke ervaring-opdoen-momenten konden zijn, want we hebben dus geen auto. Waarop ze zei: ik wil weer een paar kratten water kopen, morgen samen naar de supermarkt?! Het is dezelfde schat over wie ik het al eerder had. Verder aanbod dat ik mijn volleybalmaatje naar training mag rijden in plaats van omgekeerd. Topmeiden allemaal! Zondag verjaardag van paps- ik geef hem een tegoedbon voor een dagje rondgereden worden door zijn dochter hahaha. (Niet als enige hoor- ik doe er ook een wat belangelozer cadeau bij haha).

Ja, jullie lezen vast: ik stuiter nog wat na
Ik duim mee voor de rest.

net rijles gehad, ging wel Oke, kon beter. ik blijf dat plannen maken lastig vinden..
Het ging gelukkig weer helemaal super!

Alleen het kijken moet ik verbeteren maar verder gaat het goed!

Blij dat ik weer over mijn "angst" heen ben.

Kwam ex tegen en ik hield me netjes in om de auto er niet voor te zetten, had wel gemogen van de instructeur haha erg he?
Haha, die mama . Fijn dat het weer goed ging!

Atelier, dat zijn volgens mij echt dingen die erin moeten slijten. In het begin kijk je in wilde paniek om je heen om alles mee te krijgen, en ik merkte tijdens mijn examen dat ik af en toe dacht: Jee, ik heb echt tijd rond te kijken, ik overzie de situatie NU al . Gun jezelf de tijd erin te groeien, een mens is niet geevolueerd om geboren te worden en auto te rijden, gun jezelf de tijd het te leren!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven