Ring wokbrander Ikea schoonmaken

08-12-2011 21:30 8 berichten
Ik hen sinds kort een Ikea keuken, inclusief een 5 pits gasfornuis met in het midden een wokbrander. Ik heb de wokbrander nu twee keer gebruikt, en sindsdien zitten er bruine vlekken op de RVS kleurige ring van de brander. En ik krijg het dus met geen mogelijkheid schoon zonder het risico te lopen op krassen met schuursponsjes ed. Het lijkt wel of de vlekken er al meteen ingebrand zitten. Het is dus geen vet oid wat er bovenop ligt.

Iemand slimme ideeen of ervaring?
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee, krijg hem ook niet schoon...
Uhmmmmm even denken hoor
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik doe het toch met een schuursponsje, geen schoonmaakmiddel wat het er anders af krijgt.
Amonia. Ik gooi alle losse onderdelen van m'n fornuis in bad, heet water en een flinke scheut amonia erbij. Wachten, en dan hoef je nieteens te schrobben.
quote:nouschi schreef op 08 december 2011 @ 21:40:

Uhmmmmm even denken hoor Dreft!!
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Enn schreef op 08 december 2011 @ 22:13:

[...]

Dreft!!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ok, ik ga een poging doen met ammonia en mocht het niet werken een schuursponsje (met Dreft?) :D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven