Robotstofzuiger - waar op letten
donderdag 15 augustus 2019 om 17:15
Laadstation vastkleven aan de vloer met dubbelzijdige plakband! Ding gaat nergens meer naartoe.Tinkeltje33 schreef: ↑15-08-2019 17:13Ik laat hem meestal in een keer de hele beneden of bovenverdieping doen. Je moet van te voren altijd wel een beetje opruimen. Vooral speelgoed onder de wat hogere kasten vandaan.
Wat ik wel eens vervelend vind met die van ons is dat hij het laadstation naar een hoek schuift en dan kan hij er niet op komen. Dan blijft hij maar rondjes rijden.
Zoon is trouwens bang voor de robotstofzuiger en ik hoor het van meer ouders met kinderen.
Die van mij komt ook in de hoekjes. Plinten en trap uiteraard niet.
Life is short. Eat dessert first.
donderdag 15 augustus 2019 om 17:16
Ja, want daar ligt stof. Ik haal de stang eraf en ga over de plint. En de hoeken bij het plafond doe ik als er spinrag hangt. Net zoals achter de gordijnen, onder de verwarming enz.doornroosje9 schreef: ↑15-08-2019 17:13Sorry, moest echt lachen.![]()
Zuig jij echt elke keer de plinten? Of de hoekjes bij het plafond?
donderdag 15 augustus 2019 om 17:17
Mijn dochter (8 maanden) vind 'm inderdaad doodeng.Tinkeltje33 schreef: ↑15-08-2019 17:13Ik laat hem meestal in een keer de hele beneden of bovenverdieping doen. Je moet van te voren altijd wel een beetje opruimen. Vooral speelgoed onder de wat hogere kasten vandaan.
Wat ik wel eens vervelend vind met die van ons is dat hij het laadstation naar een hoek schuift en dan kan hij er niet op komen. Dan blijft hij maar rondjes rijden.
Zoon is trouwens bang voor de robotstofzuiger en ik hoor het van meer ouders met kinderen.
Die van mij komt ook in de hoekjes. Plinten en trap uiteraard niet.
donderdag 15 augustus 2019 om 17:20
Die loop je gewoon even na (of vooruit) met een hand-swiffertje, zo gepiept.
Maar die robot zuigt wel echt 100.000x beter onder alle meubels, hier geen stofnesten meer onder de bank. Ik kon daar met mijn gewone stofzuiger helemaal niet goed bij.
donderdag 15 augustus 2019 om 17:25
donderdag 15 augustus 2019 om 17:54
Doe je dat elke week dan? Bovendien komt de schoonmaakster elke week voor het grondige werk.
Ik ben vooral op zoek naar iets wat de kruimels in de looppaden aanpakt als we een dag thuis zijn geweest met de kinderen. En ja dat is niet zo heel veel werk, maar elke dat niet zo heel veel werk maakt alsnog best wel veel werk.
donderdag 15 augustus 2019 om 17:58
Maar welke voorkeur belangrijk is bij het kiezen van een robotstofzuiger is persoonlijk en daar wil ik dus graag wat input voor....Anoniem262821034 schreef: ↑15-08-2019 16:43Nee je vraagt waar je op moet letten. Voorkeur is wat het is; voorkeur. Wat jij fijn en belangrijk vindt. Als er op coolblue een lijstje staat kan je toch kiezen?
Maar goed. Zelf geen ervaring maar ken iemand (alleenstaande zonder kinderen, fulltime werkend) die er heel gelukkig mee is voor elke dag, maar alsnog eens per week zelf heel het huis grondig door gaat met de stofzuiger.
Ik vraag me dan af wat het nou écht toevoegt.
donderdag 15 augustus 2019 om 18:17
Ik vind het top. Belangrijk bij de aankoop:
Let op de hoogte ivm onder meubels door moeten kunnen
Koop een slimme. Het is irritant als hij niets steeds je hele huis doet
Koop er een voor vloerkleden en harde vloeren
Zorg dat hij zelf terug gaat naar het oplaad station
Erg handige optie, niet noodzakelijk, is dat je er een koop die je ergens heen kunt sturen voor als je net een pak rijst ofzo hebt laten vallen in de keuken.
De mijne komt prima in alle hoekjes door de ronde borstels. Zelfs stof in huis is verminderd en dus slechts 1x oer maand even plinten etc.
Mijn meest waardevolle aanschaf!
Let op de hoogte ivm onder meubels door moeten kunnen
Koop een slimme. Het is irritant als hij niets steeds je hele huis doet
Koop er een voor vloerkleden en harde vloeren
Zorg dat hij zelf terug gaat naar het oplaad station
Erg handige optie, niet noodzakelijk, is dat je er een koop die je ergens heen kunt sturen voor als je net een pak rijst ofzo hebt laten vallen in de keuken.
De mijne komt prima in alle hoekjes door de ronde borstels. Zelfs stof in huis is verminderd en dus slechts 1x oer maand even plinten etc.
Mijn meest waardevolle aanschaf!
donderdag 15 augustus 2019 om 18:35
Maar wat wil jij dat het ding doet?Kaaaaaaaatje schreef: ↑15-08-2019 17:58Maar welke voorkeur belangrijk is bij het kiezen van een robotstofzuiger is persoonlijk en daar wil ik dus graag wat input voor....
Ik heb zelf een Neato en die zuigt erg goed. Heb wel 4 katten, dus bakje is iedere keer vol.
Heb je bepaalde kasten waar het ding onder moet komen? Let dan op de hoogte. Wat voor een stoelpoten zitten er onder de eettafelstoelen? Niet iedere stofzuiger gaat makkelijk over (buis) frames heen die over de vloer doorlopen.
Kijk op YT als je denkt de geschikte stofzuiger te hebben gevonden.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
donderdag 15 augustus 2019 om 18:42
Die van ons kan ook dweilen, ideaal! En koop een goeie, goedkoop is duurkoop bij dit product volgens mij. Wij hebben deze: https://www.bol.com/nl/p/xiaomi-mijia-r ... 102622247/. (Wel goedkoper besteld direct in China). Geen aandelen, gewoon prima ding. Hij staat hier gemiddeld 3 keer per week aan, ik zet hem zelf naar de 1e verdieping als hij beneden klaar is, dan 'roept' hij als ie klaar is en verplaats ik 'm naar de 2e. Omdat ik nergens drempels heb werkt dat prima. Alleen de badkamer moet ik 'm dan nog apart in zetten. Het scheelt me een hoop werk tussendoor. 1 keer in de week doe ik zelf nog wat hij niet kan, trap, onder bepaalde meubels waar hij te hoog voor is enz. De kinderen vinden het wel grappig om met de app dat ding bepaalde routes door hun eigen kamer te laten rijden. Nooit meer gezeur over hun eigen kamer stofzuigen
donderdag 15 augustus 2019 om 19:40
Inderdaad let op de hoogte. Wij hebben onze salontafel laten maken en daarbij opgelet dat hij hoog genoeg was. Een van de banken hebben wij op hockeypucks gezet zodat de stofzuiger er beter onderdoor kan. Valt helemaal niet op omdat hij al ronde pootjes had in precies dezelfde maat.
Die van ons doet de hoekjes prima. De plinten en evt spinnewebben doen we met een steelstozuiger of de kruimeldief die je uit de steelstofzuiger kan halen.
Wij zuigen zelden nog anders dan met de robotstofzuiger.
Die van ons doet de hoekjes prima. De plinten en evt spinnewebben doen we met een steelstozuiger of de kruimeldief die je uit de steelstofzuiger kan halen.
Wij zuigen zelden nog anders dan met de robotstofzuiger.
donderdag 15 augustus 2019 om 20:15
Dat dacht ik dus ook, maar heb nu een goedkope voor erbij en wow, dat ding doet het goed. Gaat kriskras door de kamer, maar echt, geen stof mee te bekennen na 20 min ofzo. Medion.Chrissiefur schreef: ↑15-08-2019 18:42Die van ons kan ook dweilen, ideaal! En koop een goeie, goedkoop is duurkoop bij dit product volgens mij. Wij hebben deze: https://www.bol.com/nl/p/xiaomi-mijia-r ... 102622247/. (Wel goedkoper besteld direct in China). Geen aandelen, gewoon prima ding. Hij staat hier gemiddeld 3 keer per week aan, ik zet hem zelf naar de 1e verdieping als hij beneden klaar is, dan 'roept' hij als ie klaar is en verplaats ik 'm naar de 2e. Omdat ik nergens drempels heb werkt dat prima. Alleen de badkamer moet ik 'm dan nog apart in zetten. Het scheelt me een hoop werk tussendoor. 1 keer in de week doe ik zelf nog wat hij niet kan, trap, onder bepaalde meubels waar hij te hoog voor is enz. De kinderen vinden het wel grappig om met de app dat ding bepaalde routes door hun eigen kamer te laten rijden. Nooit meer gezeur over hun eigen kamer stofzuigen![]()
Life is short. Eat dessert first.
donderdag 15 augustus 2019 om 21:00
Kijk ook even wat video's op YT. Mapping vind ik trouwens wel belangrijk.
https://youtu.be/fOAFWp7LQHY
https://youtu.be/fOAFWp7LQHY
“Don’t look back – you’re not going that way.”
zaterdag 17 augustus 2019 om 17:03
Ik heb een xiaomi geimporteerd uit china (scheelt geld) en had het jaren eerder moeten doen!. Hij past niet helemaal onder de radiatoren waardoor hij soms vast zit maar verder heel tevreden. Ik heb er 1 met map en te bedienen via app maar vaak druk ik gewoon de knop op het apparaat zelf in dan doet ie het ook. Laadstation staat in de woonkamer in een hoek waar ik niet vaak kom.
En, nerdy als ik ben heb ik er 2 grote googly eyes op geplakt en ik lach me er iedere keer weer suf om
En, nerdy als ik ben heb ik er 2 grote googly eyes op geplakt en ik lach me er iedere keer weer suf om
zaterdag 17 augustus 2019 om 18:35
Het lijkt me dat als je dat ding iedere dag laat zuigen, de hoeveelheid stof op plaatsen waar die niet komt ook minder wordt. Er dwarrelt immers minder stof door de ruimte.
maandag 26 augustus 2019 om 12:32
Okay, het duurde even, maar ik heb er 1 besteld.
Vereisten, kan onder de bank door stofzuigen, en aangezien onze bank laag is viel daardoor bijna alles af. Kan zowel op PVC als laagpolig tappijt. Hij is te besturen met een app, en je kan hem dus een schema meegeven.
In dit geval heeft hij ook een natte doek functie, dus die kan hij beneden achter zich aanslepen als dat zo uit komt (ben benieuwd hoe vaak en of we dat gaan gebruiken).
Vereisten, kan onder de bank door stofzuigen, en aangezien onze bank laag is viel daardoor bijna alles af. Kan zowel op PVC als laagpolig tappijt. Hij is te besturen met een app, en je kan hem dus een schema meegeven.
In dit geval heeft hij ook een natte doek functie, dus die kan hij beneden achter zich aanslepen als dat zo uit komt (ben benieuwd hoe vaak en of we dat gaan gebruiken).
maandag 26 augustus 2019 om 23:50
Een robotstofzuiger is helaas geen vervanging voor een normale stofzuiger. Echt in hoekjes komen en vooral in tapijt goed zuigen vraagt gewoon om het vermogen en de zuigmond van een gewone stofzuiger.
Maar het is wel een prima vervanging voor het dagelijks gebruik en je houdt het mooi bij.
Wij hebben een roomba s9. Net nieuw en bevalt erg goed. Die leegt zichzelf want het stofbakje is normaal erg klein dus ben je we erg vaak toch “bezig” met de stofzuiger.
In vorige woning hadden we drempels. Dat vond ik wel erg onhandig met die robots net als meerdere verdiepingen. Daar nu geen last meer van en dat maakt het gebruiksgemak wel een stuk beter.
Neem wel een robot die “slim” de ruimte in kaart brengt. de oude generatie die maar beetje random rondrijdt is echt onzin. Ze maken veel herrie en die doen er zo drie keer langer over.
Leuk voordeel van de S9 is dat hij aan Alexa gekoppeld kan worden. Dan kun je als je iets hebt laten vallen de robot met je stem die plek laten opruimen. Maar zonder dat red je het ook wel.
Maar het is wel een prima vervanging voor het dagelijks gebruik en je houdt het mooi bij.
Wij hebben een roomba s9. Net nieuw en bevalt erg goed. Die leegt zichzelf want het stofbakje is normaal erg klein dus ben je we erg vaak toch “bezig” met de stofzuiger.
In vorige woning hadden we drempels. Dat vond ik wel erg onhandig met die robots net als meerdere verdiepingen. Daar nu geen last meer van en dat maakt het gebruiksgemak wel een stuk beter.
Neem wel een robot die “slim” de ruimte in kaart brengt. de oude generatie die maar beetje random rondrijdt is echt onzin. Ze maken veel herrie en die doen er zo drie keer langer over.
Leuk voordeel van de S9 is dat hij aan Alexa gekoppeld kan worden. Dan kun je als je iets hebt laten vallen de robot met je stem die plek laten opruimen. Maar zonder dat red je het ook wel.
maandag 26 augustus 2019 om 23:53
Veel hebben als nadeel dat ze door de uitlaat juist veel stof de ruimte in blazen. Een normale stofzuiger heeft vrij grote afstand tussen de zuigmond en de uitlaat en dan heb je dat probleem niet.
donderdag 5 september 2019 om 17:50
Wat ik handig vind:
Dat je kan plannen wanneer ie aan t werk gaat (dus elke di en do om 13.00 uur als je toch aan t werk bent)
Dat ie zelf naar zn laaddock gaat
Dat ie niet van de trap dondert (hoogtesensor)
Vrienden van ons hebben er eentje met app die de route laat zien. Dat is ook leuk. Maar voor ons niet noodzakelijk.
Dat je kan plannen wanneer ie aan t werk gaat (dus elke di en do om 13.00 uur als je toch aan t werk bent)
Dat ie zelf naar zn laaddock gaat
Dat ie niet van de trap dondert (hoogtesensor)
Vrienden van ons hebben er eentje met app die de route laat zien. Dat is ook leuk. Maar voor ons niet noodzakelijk.