rode streep op muur

18-03-2010 15:45 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze zoon heeft een heerlijk loopfietsje waar hij graag mee door het huis gaat.

dit is ook echt een fietsje voor binnen, maar nu heeft meneer het toch voor elkaar gekregen om met zn rode stuurtje (geverfd hout) langs onze creme muur te schuren waardoor er nu een behoorlijk lange streep zit.

Heb al geprobeerd met water en sop maar haal hierdoor ook de cremestuklaag eraf, dat is niet de bedoeling.

Ik dacht zelf misschien nog aan gummen, maar weet niet of dit een goede oplossing is. Wil het ook niet erger maken.

Wie heeft er nog een goede tip (behalve overschilderen.)
Fiets schuren om het te voorkomen voor de volgende keer
Als je de juiste verf nog hebt en je hebt goede verf gebruikt (dus geen eigen winkelmerk) dan kun je de streep gewoon aantippen, dat droogt dan goed op.
quote:MMP schreef op 18 maart 2010 @ 15:56:

Als je de juiste verf nog hebt en je hebt goede verf gebruikt (dus geen eigen winkelmerk) dan kun je de streep gewoon aantippen, dat droogt dan goed op.Helaas, we hebben de muur destijds laten stuccen met een kleurtje daarin.
Bleekwater?
quote:Twinkle1001 schreef op 18 maart 2010 @ 16:00:

Bleekwater?Ik ben bang dat ik dan een witte streep/vlek krijg omdat de muur niet wit is maar creme. Misschien met een wattenstaafte aantippen.
Er bestaat een wondergom/spons van Mr. Proper. Wit met een roze tussenlaag. Even lichtjes natmaken en gommen maar. Daarmee krijg je echt héél veel vlekken weg van muren, ook van witte muren. En je merkt er bijna niets van. Behalve dat de vlek weg is natuurlijk...
Alle meubels van de kant en hem helemaal rondom laten fietsen?

hoop dat iemand een praktische tip heeft !
quote:ramiaatje schreef op 18 maart 2010 @ 16:05:

Ik ben bang dat ik dan een witte streep/vlek krijg omdat de muur niet wit is maar creme. Misschien met een wattenstaafte aantippen.

Ja, je zou eerste een klein stukje kunnen proberen.

En misschien eerst verdund met een beetje water..
Gummen
Of misschien met een stukje schuurpapier?
quote:Pinkel78 schreef op 18 maart 2010 @ 16:06:

Er bestaat een wondergom/spons van Mr. Proper. Wit met een roze tussenlaag. Even lichtjes natmaken en gommen maar. Daarmee krijg je echt héél veel vlekken weg van muren, ook van witte muren. En je merkt er bijna niets van. Behalve dat de vlek weg is natuurlijk... Ja dat moet je hebben! Hoeft niet per se die te zijn, maar wel dat zelfde spul. Bij de action hebben ze blauw/witte sponsjes, of bij de blokker van leifheit (dacht ik) voor 1 euro platte vierkante doekjes/sponsjes die wit zijn aan 1 kant. Werkt super!
gummen geprobeerd; geen succes.

bleek durf ik nog niet aan.

Morgen even kijken voor die wonderspons, klinkt als de oplossing, hopelijk werkt dat.

Bedankt voor de tip
anders kun je ook nog altijd je indeling veranderen en je bank/boekenkast ervoor zetten
Of je zoon een rondje laten fietsen zodat de streep overal zit.

quote:pemberley schreef op 18 maart 2010 @ 16:22:

Alle meubels van de kant en hem helemaal rondom laten fietsen?

Ja heel stylish verantwoord
Hele rare tip, en alleen doen als de oplossing niet al te 'clean' hoeft te zijn: typ-ex.

Het resultaat is weliswaar niet prachtig en je kunt er niet eeuwig mee aan de gang blijven maar een paar van die rare vlekjes hier zijn prima gecamoufleerd....
quote:Guinevieve schreef op 18 maart 2010 @ 17:26:

Hele rare tip, en alleen doen als de oplossing niet al te 'clean' hoeft te zijn: typ-ex.

Het resultaat is weliswaar niet prachtig en je kunt er niet eeuwig mee aan de gang blijven maar een paar van die rare vlekjes hier zijn prima gecamoufleerd....dat vind ik geen mooie oplossing. Het gaat echt om een hele lange streep over de hele muur in een soort van gangetje. en aangezien de muur creme is zal type ex erg opvallen.
quote:gelukkigmeisje schreef op 18 maart 2010 @ 17:13:

anders kun je ook nog altijd je indeling veranderen en je bank/boekenkast ervoor zetten

Helaas heb ik niet zon lange boekenkast en is een bank in een soort van halletje een gek gezicht.. ;)

Ga toch maar eerst het wondersponsje proberen en daarna misschien de bleek. En anders..de hele muur opnieuw verven..
@ramiaatje, probeer het eens met een stukje keukenpapier en spiritus.

Ik ga eens in de zoveel tijd de muren in de hal, trapgat en kamers langs en haal daarmee de vieze vingers en vegen mee weg.

Succes!
Wat je ook probeert: doe het eerst even op een plek die je niet goed ziet (bij ons is dat bijvoorbeeld rondom de kapstok waar de jassen hangen).

Dan kan je kijken of je 'blijvende' schade hebt. Ik kan bij mijn stucwerk ook zien waar ik met een doekje water heb zitten wrijven.
Als je gaat verven: neem extra verf zodat je de komende jaren de muur kunt bijwerken. Ik loop hier regelmatig door het huis met de pot verf om alle vlekken en strepen bij te werken. ter info: ik heb inmiddels pubers met grote schoenen, dikke schooltassen en hockeystick die altijd uitsteken als ze door het huis lopen. Voorlopig kun je dus blijven bijwerken of je neerleggen bij de strepen en vlekken. Helaas....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven