Rolgordijn

09-03-2012 17:26 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie weet of er rolgordijnen (uit een stuk) van 3.50 m bestaan en welke fabrikant ze levert? Ik ben op zoek naar een 'dicht' rolgordijn, zodat er niet doorheen gekeken kan worden. En graag iets met een luxe uitstraling (geen ikea), anders valt het uit de toon met de rest. Heb namelijk best een behoorlijk bedrag uitgegeven aan de stoffering. Ik heb het al aan twee stoffeerders gevraagd, maar die konden het niet leveren. Mijn laatste hoop is dus het viva forum
Fortis et liber
Luxaflex al gehad?

Die heeft ook verduisterende rolgordijnen waar je niet door heen kunt kijken.
http://www.luxaflex.nl/zonwering/binnen ... en/#models
www.inhuisraamdecoratie.nl ?
Alle dure merken en winkels doen er niet aan maar bij Kwantum maken ze ze zo voor je.

(kwam ik na veel speurwerk achter)

Weet niet of dat te goedkoop is naar je smaak maar vooralsnog is het de enige winkel waar ik die maat kon bestellen.
www.raamdecoratietotaalmarkt.nl sowieso! kun je tot 350 bestellen! ook verduisterend.
decorette
Wat snel die reacties! Ik ga luxaflex eens proberen. Als ik het goed lees, moet het met de XL lukken.

Bedankt!
Fortis et liber
Ik heb zojuist in mijn B&C rolgordijnen boek gekeken, en die maken ze, te kust en te keur. Ook 100% lichtdichte stoffen, in allerlei kekke kleurtjes.

B&C heeft een website waar alle dealers op staan.
zonnelux, schijnt iets goedkoper te zijn dan luxaflex, maar hele mooie raambekleding.
wij slapen nooit.
Op zich is het natuurlijk mooi dat rolgordijnen tot wel 3,50mtr gemaakt worden, je hebt dan één volle breedte baan stof voor het raam zonder 'n storende kier ertussen.

Hou er wel rekening mee dat de pijp waar de stof aan bevestigd is vroeg of laat gaat doorhangen. De pijp heeft enkel steun aan de zijkanten waar die aan de steunen bevestigd zijn. Door die grote breedte van 3,50 mtr blijft de pijp nooit recht, hierdoor krijg je als gevolg daarvan uiteindelijk pooien in de rolgorgordijnstof.
@Katherina, heb jij ervaring met B&C?
Fortis et liber
quote:thaisweetchili schreef op 09 maart 2012 @ 20:55:

@Katherina, heb jij ervaring met B&C?Maatwerk raamdecoratie van B&C kun je ook bestellen bij de karwei. Althans, toen ik er nog werkte wel. In die tijd weinig klachten voorbij zien komen over B&C. Tot 210 cm wordt een standaard buis gebruikt waar het doek omheen zit. Bij bredere maten wordt de buis ook dikker en daardoor steviger.
quote:thaisweetchili schreef op 09 maart 2012 @ 20:55:

@Katherina, heb jij ervaring met B&C?Ja, ik verkoop het erg veel, en ben erg tevreden over de spullen die ze maken. Producten zitten goed in elkaar, zijn maatvast, goed te monteren en als er eens wat aan de hand is wordt het zonder papieren rompslomp opgelost.
quote:ahsam schreef op 09 maart 2012 @ 19:16:

Op zich is het natuurlijk mooi dat rolgordijnen tot wel 3,50mtr gemaakt worden, je hebt dan één volle breedte baan stof voor het raam zonder 'n storende kier ertussen.

Hou er wel rekening mee dat de pijp waar de stof aan bevestigd is vroeg of laat gaat doorhangen. De pijp heeft enkel steun aan de zijkanten waar die aan de steunen bevestigd zijn. Door die grote breedte van 3,50 mtr blijft de pijp nooit recht, hierdoor krijg je als gevolg daarvan uiteindelijk pooien in de rolgorgordijnstof.Ik verkoop voor meer dan een ton per jaar aan rolgordijnen van B&C, en dus ook genoeg heel brede. Dit probleem heb ik de afgelopen jaren precies één keer aan de hand gehad. Het rolgordijn is zonder problemen vervangen voor eentje waarbij het euvel niet speelde. Dus.....
Klinkt goed Katherina. Maar jij hebt dus een winkel? Waar zit je ergens, dan kan ik het misschien wel bij jou kopen.
Fortis et liber
Hallo,

Grote rolgordijnen kun je kopen bij www.gordijnenhuis.nl

Zijn niet duur en kunnen brede maten leveren.

Moet je wel duidelijk vermelden dat het een breed rolgordijn is.

Kunnen leveren tot 5 meter breed.

www.gordijnenhuis.nl kijken bij rolgordijnen of offerte aanvragen.
De jalouzieen fabriek in Ridderkerk. Of je kunt ze op maat laten maken bij Kwantum. Je kiest dan gewoon een leuk gordijn stofje uit. Vond het maken wel aan de prijzige kant.
toen ik de mensen leerde kennen,kreeg ik de dieren lief
De hema maakt ze opmaat.
Ik weet het niet of dat kan, maar probeer eens bij bedrijven die ook zonnenschermen maken.
hoi Thaisweetchili, mijn winkel is in de buurt van Rotterdam. Ik weet niet of dat een beetje in de buurt is voor je? Je bent van harte welkom in ieder geval!
3.5 meter is sowieso maatwerk. Je hebt ook kans dat er na een bepaalde breedte (2.50 volgens mij) een lasnaad in komt.

btw B&C heet sinds een jaartje ofzo Trendiy, maar kwaliteit is zelfde gebleven natuurlijk! (werk in een bouwmarkt waar ze ook met Trendiy werken, vandaar :P )

Succes!!
quote:Pandemonium schreef op 14 maart 2012 @ 10:49:

3.5 meter is sowieso maatwerk. Je hebt ook kans dat er na een bepaalde breedte (2.50 volgens mij) een lasnaad in komt.

btw B&C heet sinds een jaartje ofzo Trendiy, maar kwaliteit is zelfde gebleven natuurlijk! (werk in een bouwmarkt waar ze ook met Trendiy werken, vandaar :P )

Succes!!kan ook zijn dat het alleen voor de bouwmarkten Trendiy is gaan heten trouwens!
Er komt hooguit bij een bepaalde hoogte een lasnaad in een rolgordijn, maar nooit bij een bepaalde breedte.
Wij zijn bij de Decokay geweest en daar hadden ze eigen merk en Luxaflex tot 3.60. Wij hadden 3.65 nodig, dus bij ons gaat het helaas net niet lukken. Wij kregen de tip dat ze de hele maand april 25% korting hebben op Luxaflex, dus wie weet de moeite waard om daar te informeren.

Ik ga eens kijken bij bovenstaande tips of ze daar iets hebben van 3.65.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven