rond tafelkleed
zaterdag 5 oktober 2013 om 15:43
Hallo allemaal, wie weet er mooie, ronde tafelkleden te vinden. Niet van kunststof, vinyl etc, maar van stof en stylish?
Ben al tijd aan het zoeken en niks gevonden
BEDANKT voor het meedenken!!!
Liefs Misia
Ben al tijd aan het zoeken en niks gevonden
BEDANKT voor het meedenken!!!
Liefs Misia
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
zaterdag 5 oktober 2013 om 15:47
Hey Bootje, dus het lag niet aan mij...........een ramp inderdaad.
Zelf maken is ehm geen optie ,maar ik ben benieuwd of ik niet toch ergens 1 mooie kan vinden? Zara Home misschien?
Zelf maken is ehm geen optie ,maar ik ben benieuwd of ik niet toch ergens 1 mooie kan vinden? Zara Home misschien?
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
zaterdag 5 oktober 2013 om 16:02
Nou, klinkt gek, maar kijk eens op de markt. Normaliter hadden ze bij ons enkel van die ouderwetse ronde tafellakens (damast of linnen, en dan zo'n kantwerkje rondom). Toen ik de verkoper vroeg of ze ook wat 'strakkers' hadden, had ik de week erop keuze uit diverse kleden.
Een tafellaken met borduursel is een erfstuk van oma, dat komt alleen met feestdagen op tafel. Misschien ook eens kijken op MP?
Een tafellaken met borduursel is een erfstuk van oma, dat komt alleen met feestdagen op tafel. Misschien ook eens kijken op MP?
zaterdag 5 oktober 2013 om 16:08
Hey lemoos,wat een goed idee: de MARKT! Nog helemaal niet aan gedacht. en ondertussen zit ik ook te malen of ik niet toch een naaipoging moet wagen? Het lijkt me als TOTALE niet-naaister, wel een hele klus, maar dan heb je dus wel de keuze uit alle leuke stofjes!!
Dank je wel voor je meedenken in ieder geval: ik zal ook eens naar de markt gaan. Want nee, die damasten kantdingen zijn ook niks voor mij, maar als ze nu aan strakker kleden kunnen komen: helemaal top!
Dank je wel voor je meedenken in ieder geval: ik zal ook eens naar de markt gaan. Want nee, die damasten kantdingen zijn ook niks voor mij, maar als ze nu aan strakker kleden kunnen komen: helemaal top!
zaterdag 5 oktober 2013 om 16:58
Hey Varkenshaasje: thanks!! Ook nog niet gekeken , zal eens kijken.
Blijf me verbazen hoe weinig ronde tafelkleden are out there als ik bedenk dat ik geen winkel in kan lopen of ik zie vierkante en rechthoekige
Blijf me verbazen hoe weinig ronde tafelkleden are out there als ik bedenk dat ik geen winkel in kan lopen of ik zie vierkante en rechthoekige
zaterdag 5 oktober 2013 om 17:28
Ik ben er honderd jaar geleden, toen ik mijn ronde eettafel kocht, ook wel eens naar op zoek geweest. Ik heb er nu een aantal, maar ik heb geen idee meer waar ik ze gekocht heb. Volgens mij bij Hema of V&D ofzo, maar het is al zo lang geleden dat ze die nu natuurlijk niet meer hoeven hebben. Het ergste is dat we eigenlijk nooit meer een tafelkleed gebruiken; als we aan tafel eten doen we dat van placemats.
zaterdag 5 oktober 2013 om 18:15
Ja, trotter, placemats zijn wel het alternatief zo. Niks mis mee, maar je schept toch een bepaalde sfeer in de kamer door een mooi, stijlvol tafelkleed. Tja, ik zou het aan de naaister van Sint Nicolaas kunnen vragen
zaterdag 5 oktober 2013 om 18:19
quote:misia schreef op 05 oktober 2013 @ 16:08:
...... Het lijkt me als TOTALE niet-naaister, wel een hele klus, maar dan heb je dus wel de keuze uit alle leuke stofjes!! :DAls toch redelijk ervaren naaister zou ik nooit aan een rond tafelkleed beginnen! Je moet de rand afwerken en een rondlopende zoom is niet echt simpel!
...... Het lijkt me als TOTALE niet-naaister, wel een hele klus, maar dan heb je dus wel de keuze uit alle leuke stofjes!! :DAls toch redelijk ervaren naaister zou ik nooit aan een rond tafelkleed beginnen! Je moet de rand afwerken en een rondlopende zoom is niet echt simpel!
zaterdag 5 oktober 2013 om 18:22
http://www.vega-direct.nl ... /rond-tafelkleed.html?p=2
zaterdag 5 oktober 2013 om 18:28
zaterdag 5 oktober 2013 om 18:35
quote:misia schreef op 05 oktober 2013 @ 18:28:
sassafras, ow, nee. Dat klinkt inderdaad ongeschikt voor mij......maar d*mn, ik wil zo graag zoń leuke dierenprint als tafelkleed.
Tip: koop de lap van je dromen en breng hem naar zo'n naaiateliertje. Die doen voor weinig een heleboel. Ik ga naar een Turkse dame die tovert met de naaimachine. Echt no way dat ik zelf ga klooien, als zij voor een paar euro een broek korter maakt of een rits vervangt. Ga anders daar eens vragen wat ze er voor zouden vragen.
Hoe groot moet je kleed overigens zijn? Veel stof is maar 1.40 breed end at is dan je maximale doorsnede. Op de markt hebben ze ook vaak stoffen die breder zijn, bedoeld voor dekbedovertrekken en gordijnen en dergelijke.
sassafras, ow, nee. Dat klinkt inderdaad ongeschikt voor mij......maar d*mn, ik wil zo graag zoń leuke dierenprint als tafelkleed.
Tip: koop de lap van je dromen en breng hem naar zo'n naaiateliertje. Die doen voor weinig een heleboel. Ik ga naar een Turkse dame die tovert met de naaimachine. Echt no way dat ik zelf ga klooien, als zij voor een paar euro een broek korter maakt of een rits vervangt. Ga anders daar eens vragen wat ze er voor zouden vragen.
Hoe groot moet je kleed overigens zijn? Veel stof is maar 1.40 breed end at is dan je maximale doorsnede. Op de markt hebben ze ook vaak stoffen die breder zijn, bedoeld voor dekbedovertrekken en gordijnen en dergelijke.