's ochtends verbouwen

28-09-2018 08:59 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ha allemaal,

ik woon in een monumentaal (dus gehorig) appartement. Een van mijn buren is aannemer, hij woont een paar huizen verderop en heeft nu ook het huis naast mij gekocht. Het hele huis wordt as we speak gestript en gaat gerenoveerd worden. Ze gaan geloof ik tot april bezig zijn.
Ze zijn nu zo'n maand bezig, eerst was het vooral puin door de koker storten aan de voorkant maar nu gebeuren er ook dingen met hamers en boormachines..de echte verbouwingsgeluiden dus. En je hoort het echt hard in mijn huis, met name ook in de slaapkamer.

Ze beginnen stipt om 7.30. Voor mij is dat vroeg, en ik begin er langzaamaan een beetje gestresst van te raken dat ik elke ochtend wakker schrik van de herrie. Ik werk normaal gesproken weleens thuis, dat kan al niet meer. Prima, ik heb ook een werkplek elders, maar het begint me wel te frustreren dat ik 's ochtends niet even rustig kan opstarten. Maar is 7.30 ook echt vroeg of stel ik me gewoon aan?

Wat vinden jullie een normale tijd om 's ochtends te beginnen?

Mijn buurman is een toffe peer, dus ik zou er wel met hem over in gesprek kunnen, maar wil graag eerst weten of ik niet zit te zeuren.
Ik denk dat het een vrij normale bouwvakkerstijd is, maar je kunt altijd vragen of ze iets later willen beginnen natuurlijk.
Tja... als je er nog niet uit hoeft is 7.30 vroeg, maar voor bouwvakkers is het een hele normale tijd. Sterker nog, meestal beginnen ze om 7.00 uur.

Ik zou toch even doorbijten hoor, ook aan verbouwen komt meestal een eind
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
vanaf 7 uur vind ik ok. ik vind 7.30 dus heel schappelijk. zeker als je het over doordeweeks hebt
En doooooor!
Is een mooie tijd om te beginnen toch? Zijn ze 's middags (neem ik aan) ook lekker op tijd klaar?

En ik vind het uitslapen.
Stap zelf iedere morgen om 6.30 in de auto.
Ik weet niet of hier officiële regels en wetten voor zijn, maar ik zou het zelf ook echt niet fijn vinden om elke dag stipt 7.30 herrie te horen. Hoewel bouwvakkers, stratenmakers etc. altijd vroeg beginnen.

Ik zou gewoon even met de buurman gaan praten en vragen of jullie in overleg tijden kunnen bepalen waarin hij wel mag verbouwen. Hij moet ook gewoon zijn verbouwingen kunnen doen natuurlijk, maar jij moet ook kunnen werken mocht dat nodig zijn. Ik denk dat je daar ik goed overleg wel uit kunt komen.
7.30 is een hele normale tijd.

Ik snap wel hoe het voelt, ik heb een paar jaar zowel thuis als op het werk constant verbouwings-/gevelreinigingsgeluiden gehad. Daar werd ik ook behoorlijk gestresst van.
Kijk even in de APV van je gemeente, daar staan de regels in

Nederland kent de Milieuwet, maar deze wet is slechts van toepassing op bedrijven, niet op buren. Voor bedrijven geldt (en dat is vrij algemeen aanvaard als maximum)
Overdag 07.00-19.00 uur maximum van 35 (dB)
's avonds 19.00-23.00 maximum 30 dB
's nachts tussen 23.00-07.00 uur maximum van 25 dB.
Ik heb altijd begrepen dat je wettelijk vanaf 8 uur herrie mag maken.
Half 8 is vroeg als je uit kan slapen maar voor een werkdag vind ik het een schappelijke tijd.
Ik vind het ook een normale tijd. Ik zou er zelf alleen voor kiezen om de wekker op 7:20 te zetten. Dan ben ik er na een tijdje aan gewend. En ik word liever wakker van mijn wekker, dan van bouwgeluiden. Kun je toch rustig wakker worden.
Wel nog iets eerder, maar daar wen je echt wel aan.
Het is helaas een hele normale tijd om te beginnen. Vanaf 7 uur mag het, dus ze zijn zelfs nog "laat". Maar ik begrijp dat het hartstikke vervelend is, wij hebben er ook een tijd last van gehad bij de verbouwing van onze buren. En afgelopen zomer zijn er werkzaamheden van de gemeente geweest, zij begonnen 2 weken lang ivm de warmte zelfs om 5.30, de andere weken gelukkig pas om 7.00 uur. Ik vrees dat je er niet zoveel aan kunt doen, afgezien van je eigen ritme aanpassen.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Je kan ook nog vragen of ze hun dag met zoveel mogelijk geluidsarme klussen willen beginnen. Hebben wij in een vorig huis ook gedaan toen we merkten dat het tussen 10-15 meestal veel stiller was dan tussen 7:30 en 10. Kan natuurlijk lang niet altijd, maar scheelt soms toch wat.
watdachtjehiervan schreef:
28-09-2018 09:06
Ik heb altijd begrepen dat je wettelijk vanaf 8 uur herrie mag maken.
Half 8 is vroeg als je uit kan slapen maar voor een werkdag vind ik het een schappelijke tijd.
Nee hoor dat klopt niet.
En meestal beginnen ze om 7 uur, voor die tijd is over het algemeen niet toegestaan. Half 8 is een vrij normale starttijd.
Ik werk zelf bij een aannemer en zoals de meeste hier al aangeven is 7:00 uur de normale starttijd van een bouwvakker. Maar als wij in een bewoond complex werkzaamheden moeten verrichten starten we doorgaans om 8:00 uit met werkzaamheden die erg veel geluid produceren.
Ik zou het gewoon eens overleggen met ze.
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
Ik woon sinds kort in een nieuwbouwwoning en hier wordt nog volop gebouwd. Ze starten allen ergens tussen 06:30 en 07:00 uur. Leuk en fijn? Nee niet echt, maar het hoort er nou eenmaal bij. Afgelopen zomer met die hitte begonnen ze nog eerder, dus ik ben al bij met 07:00 uur.
Ik heb eens aan de aannemer van de buren gevraagd of hij de dag wilde beginnen met het aanzetten van de radio. Dan werd ik iig niet wakker van TAKKETAKKETAKKETAKKEEEEEEEE van een boorhamer oid.
Ik vind het ook een normale tijd maar ik snap je klachten!
Ik zou inderdaad even met de buurman in gesprek gaan, en vragen wat de tijden zijn en hoe lang de verbouwing gaat duren.
Wat al eerder werd voorgesteld:
-Vraag of de geluidsarme klussen als eerste mag plaatsvinden.
- kijk of je iets kunt schuiven met je werk (begin eerder of ga meteen naar de juiste plek)
- sta zelf iets eerder op, en gebruik de extra tijd voor een wandelingetje buiten/hardloopsessie/sportschool zodat je het geluid in je huis ontloopt.
Ik begin zelf om half 8 met werken, dus ja, vind het een redelijk normale tijd. Sorry.
Snap wel dat het vervelend wakker worden is.
Later is nu
Ik vind het een achterlijke tijd. Wat is de reden dat ze in dat vakgebied( en ook de plantsoenendienst etc) zo vroeg beginnen en om 16.00 klaar zijn? Wie heeft dat bedacht? Waarom kan het niet gewoon van 9.00-17.00?
Ik vind het een hele nette tijd zelfs. Snap dat het vroeg ik als je zelf later gaat werken. Gelukkig dat je je werk ook elders kan doen.
Aks straks de tijd verzet is krijg je ook nog bouwlampen. Dus later beginnen is dan helemaal geen optie.
Ik zou het laten zoals het is. Denk dat je voor zeur door gaat als je er iets van zegt.
Ik vraag me soms wel af hoe mensen dan moeten slapen die een nachtdienst hebben gehad. Je zan dan maar naast een verbouwing wonen...
Ik ben jaloers. Ik woon al sinds februari bovenop een bouwplaats (winkelpand onder me wordt verbouwd), en ze starten soms om half zes. Vanochtend ook.
MokThee schreef:
28-09-2018 09:34
Ik ben jaloers. Ik woon al sinds februari bovenop een bouwplaats (winkelpand onder me wordt verbouwd), en ze starten soms om half zes. Vanochtend ook.
Dit vind ik wel echt belachelijk...
Sterkte!
Pfff, ik ken het. In onze oude bovenwoning werd het buurhuis eerst verbouwd tot 4 losse appartementen (lees alles gestript). En daarna werden de oude fabrieken recht tegenover ons gesloopt en nieuwbouw voor in de plaats gezet. 2 jaar liggen schudden in bed van de heimachines plus herrie vanaf 7 uur smorgens. Ik vrees dat het doorbijten is, ben blij dat we verhuisd zijn nu. Sterkte!
florita wijzigde dit bericht op 28-09-2018 11:37
0.78% gewijzigd
helena2 schreef:
28-09-2018 09:34
Ik vraag me soms wel af hoe mensen dan moeten slapen die een nachtdienst hebben gehad. Je zan dan maar naast een verbouwing wonen...
Ja dat is heel vervelend (en ik zou zeggen: gewoon oordoppen indoen). Maar wanneer moet er dan verbouwd worden? Als ze het ‘s nachts doen, hebben nog veel meer mensen er last van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven