Samen liggen op 2 aparte boxsprings

23-02-2009 22:41 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij liggen iedere nacht heerlijk op ons eigen boxspring. Omdat je hem omhoog kunt zetten, zijn het twee aparte bedden. Daarnaast hebben we er een dun dekmatras op liggen.

Voordat we gaan slapen, liggen we lekker lepeltje lepeltje Vaak doen we dit op 1 bed, omdat dat beter ligt. Maar dan moet 1 zodra we gaan slapen naar een koud bed.

Dus we liggen regelmatig in het midden. (bedden zitten met tie-ribs vast) Maar nu zijn beide matrassen ingedeukt. We zorgen wel eens dat de bedden met de andere zijde tegen elkaar staan, maar dat is én een gedoe, én de deuk herstelt zich ondertussen niet.

Iemand een oplossing?
Wat grappig dat jullie dezelfde oplossing hebben bedacht als wij: vastzetten aan de pootjes!

Wij hebben nu het Hemnes-bed (Ikea) om de twee boxspringbedden heen gezet waardoor ze niet meer uit elkaar schuiven.

Ook heb je bij Ikea speciale strips die je kunt gebruiken tussen de twee matrassen in, zodat je geen 'spleet' hebt. Zijn nog goedkoop ook!

Verder: niet aparte onderlakens maar één grote matrashoes gebruiken.

Veel slaap- en knuffelplezier!

Carrrie.
Wij hadden hetzelfde probleem, bij ons werd het alleen maar erger dus wij hebben nu twee boxsprings met één matras. Die strip voor ertussen was bij ons geen succes; deed helemaal niets.
Ik zal eens naar die strips. Gek dat we die nog niet zijn tegengekomen, want wij die van ons komen ook van de ikea.

Maar zo te lezen hoeft het niet per sé te helpen.

De matrashoes of een groot matras is niet praktisch, omdat wij de bedden omhoog kunnen doen. Dan kan dat alleen wanneer we altijd tegelijk en beide omhoog gaan.
Die strip heb ik geen goede ervaringen mee, (lovebridge, matraswig) zodra je iets in het midden ligt en de lovebridge een duwtje geeft zit die vast tussen de 2 matrassen waardoor je dus een grotere ruimte tussen de 2 matrassen krijgt...ik heb dat ding er na een paar nachten uit gegooid.
Nynke_viva: wat voor soort matrassen hebben jullie? (pocketveer, latex, binnenvering?) Volgens mij zouden matrassen niet mogen deuken als je iedere dag even lepeltje lepeltje tegen elkaar ligt.

Er zijn bij de betere beddenzaken trouwens wel degelijk hoeslakens te koop, waar een "scheiding" in zit bij het hoofdeinde. Dan kun je dus wel je matras afzonderlijk van elkaar verstellen.
Die strips zijn geldverspilling.

Verder geen zinnige bijdrage helaas.
Ik weet eigenlijk niet wat voor soort matrassen we hebben. Het zijn in ieder geval boxsprings van de Ikea.

Dus die strips zijn toch niet oké. Hmm lastig .Ik heb er ook wel eens een badhanddoek in gepropt. Maar dat schiet ook niet op.
Ook geen nuttige bijdrage vanuit deze kant, maar;

ik vind het zo ongezellig slapen!

Afgelopen week in een hotel gelogeert met boxsprings en voelde me meters weg van mn vriend. Je rolt ook veel sneller terug naar je 'eigen' matras. We zaten er altijd heel erg over na te denken om er een aan te schaffen, maar ik koop geloof ik liever een extra lekker matras.
Poelepoelepoelepoes!
Uppie voor thuis.
Een dikkere topper erop?
Stressed is just desserts spelled backwards
wij hadden hetzelfde probleem. Mijn tip is om te investeren in een goede wig. Dus niet zo'n ding van 5 euro bij de ikea, maar een duurdere. Ik geloof dat die van ons 40 euro kostte. Gekocht bij Beter Bed. Dan een "zware" molton eromheen. Ik merk niet dat we 2 aparte matrassen hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven