Satijnen dekbedovertrek

30-05-2020 10:38 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik zou graag alles op mijn bed van satijn willen. Kussenslopen heb ik al. Ik ben dus nog op zoek naar een dekbedovertrek of matrashoes.

Ik wil geen zijde vanwege het dierenleed dat daar achter zit.

Er is heel veel op de markt, waardoor ik door de bomen het bos niet meer zie. Ik wil graag satijn van hoogwaardige kwaliteit.

Wie kan mij helpen?

Ps: het gaat me niet om katoen satijn (want dat heb je blijkbaar ook) , maar om "puur" satijn (de gladde stof)
Er bestaat helemaal geen puur satijn. Satijn is een manier van weven. De stof zal altijd katoen of iets anders zijn.

Voor beddengoed zou ik altijd uitgaan van katoensatijn. Dat is veel fijner dan een kunstmatige stof.
Ditto.

Dat glibbersatijn is van polyester en dan glijd je zo je bed uit. Als je dat echt wilt kijk dan eens bij Primark.
nimbus schreef:
30-05-2020 10:41
Er bestaat helemaal geen puur satijn. Satijn is een manier van weven. De stof zal altijd katoen of iets anders zijn.

Voor beddengoed zou ik altijd uitgaan van katoensatijn. Dat is veel fijner dan een kunstmatige stof.
Dit. De rest is polyester, en daar wil je nog niet in begraven zijn.
Verder: het mooiste is toch om zowel je dekbed als je slopen hetzelfde te laten zijn. Dus TO, je slopen kan je toch al beter op MP zetten.
Weer wat geleerd :)
Ik heb meteen even gekeken waar mijn kussenslopen van zijn gemaakt. Polyester satijn. En met die hoezen ben ik heel tevreden.

Zit er nog verschil in kwaliteit bij polyster satijn of iets waar ik op moet letten?
Maar TO, een kussen daar lig je óp en een dekbed lig je ónder. Je zweet je kapot onder polyester.
angelwings19 schreef:
30-05-2020 10:52
Ik heb meteen even gekeken waar mijn kussenslopen van zijn gemaakt. Polyester satijn. En met die hoezen ben ik heel tevreden.

Zit er nog verschil in kwaliteit bij polyster satijn of iets waar ik op moet letten?
Polyester zorgt ervoor dat je enorm gaat zweten. Is dat echt wat je wil?
puntillita schreef:
30-05-2020 10:56
Maar TO, een kussen daar lig je óp en een dekbed lig je ónder. Je zweet je kapot onder polyester.
Dat dus. Je wil echt, heel heel heel echt niet slapen onder een polyester dekbed. Niet eens in de winter, laat staan in de zomer :nooo:
Bedankt voor de eerlijke adviezen. Jammer, ik denk dat ik er dan maar vanaf zie
Maar katoen satijn is toch ook mooi glimmend en zacht?
Ik slaap daar juist onder, omdat dat het minste last geeft aan mijn huid. Zelfs gewoon katoen is soms nog te ruw.
Later is nu
Als het voor het mooi is: er zijn ook hoezen met aan de buitenkant/bovenkant polyester satijn en de onderkant gewoon katoen.
Later is nu
Het gaat mij niet om het mooi. Het gaat mij eigenlijk om beddengoed dat het meest fijn is voor huid en haar.

Ik las dat satijnen kussensloop beter is voor je haar bijvoorbeeld.

Ik wist niet dat katoen satijn ook zacht is voor de huid, ik zal daar eens naar kijken.
Ik lig nu onder een heel zachte dekbedovertrek van lyocell of zoiets. Gekocht bij de Ikea. Daar kun je ook gewoon de stoffen goed voelen, omdat ze uithangen.

Als je echt een specifieke voorkeur hebt voor een bepaalde gladde en zachte stof, heb je helaas niet meer zoveel keus in de opdruk/het motief, is mijn ervaring.

Bij de lidl of aldi, maar ook bij duurdere zaken hebben ze ook wel eens 'satijnen' beddengoed, dat voor mij te ruw is. Zeker wanneer m'n huid geïrriteerd is. Maar van polyester krijg ik gelijk uitslag. Ook bij kleren. Polyester lijkt me ook juist niet goed voor het haar. Daar wordt het toch statisch van?
Later is nu
Dekbedhoes van jersey anders iets voor jou? Dat glimt niet maar is wel heel zacht. Wehkamp heeft er meerdere.

En de Hema heeft dekbedhoezen van ‘zacht katoen’.
Ik weet het, ik ben een zeikerd, maar het zachte katoen van de Hema was voor mij niet zacht. Nadeel is ook dat veel van die winkels hun dekbedhoezen strak ingepakt hebben, zodat je niet goed kunt voelen hoe het nu écht voelt. De jersey is 's winters inderdaad wel lekker, maar is lastig opmaken.
Later is nu
puntillita schreef:
30-05-2020 11:19
Dekbedhoes van jersey anders iets voor jou? Dat glimt niet maar is wel heel zacht. Wehkamp heeft er meerdere.

En de Hema heeft dekbedhoezen van ‘zacht katoen’.
Wat Hema 'zacht katoen' noemt vind ik zelf echt schuurpapier. Het katoensatijn of de overtrekken uit de Hotel collectie zijn wel zacht.
Lady_Day schreef:
30-05-2020 11:46
Wat Hema 'zacht katoen' noemt vind ik zelf echt schuurpapier. Het katoensatijn of de overtrekken uit de Hotel collectie zijn wel zacht.

Oh, gelukkig, ik dacht al dat het aan mij lag :-]
Later is nu
Oh... ik heb zelf alleen katoensatijn. Zelfs mijn leuke snurk-hoes weggedaan want niet lekker :(

Had mijne trouwens van TK
Maxx en Hudson Bay (uitverkoop).
Wassen met een goede scheut azijn helpt ook een beetje tegen dat schuurpapier (bij handdoeken tenminste) zonder die vieze wasverzachtermeur.
angelwings19 schreef:
30-05-2020 10:52

Leen bakker en Kwantum verkopen ook dat echte gladde satijn.
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
puntillita schreef:
30-05-2020 11:53
Wassen met een goede scheut azijn helpt ook een beetje tegen dat schuurpapier (bij handdoeken tenminste) zonder die vieze wasverzachtermeur.

Azijn lost de zeepresten op, en die zeepresten kunnen de was hard laten aanvoelen. Het verzacht dus geen stof die van zichzelf al ruwer is.
Ik zou katoensatijn nemen. Heerlijk zacht en nog ademend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven