Schilder in de zaal?
vrijdag 14 februari 2014 om 20:09
Vorige week hebben we ons plafond van de woonkamer laten stuken. Nu heeft mijn vriend het geschilderd met voorstrijkspul (met een roller). Aangezien die roller niet helemaal verzadigd was ging het rollen niet helemaal soepeltjes
Nu zitten er inmiddels al twee lagen latex op, maar je blijft zien waar het voorstrijkspul niet goed heeft 'gepakt'.
Wat is nu wijsheid? Eerst nog een keer goed voorstrijken en dan latexen?
Wie heeft de gouden tip??
Nu zitten er inmiddels al twee lagen latex op, maar je blijft zien waar het voorstrijkspul niet goed heeft 'gepakt'.
Wat is nu wijsheid? Eerst nog een keer goed voorstrijken en dan latexen?
Wie heeft de gouden tip??
vrijdag 14 februari 2014 om 21:08
Oh helaas heel herkenbaar want dat hebben wij ook. Ik lees aandachtig mee voor tips...
Wat wij nu hebben gedaan is voorzichtig schuren en nog een keer verven (gaan we morgen doen dus ik weet nog niet wat het resultaat is). Ik heb van iemand gehoord dat je met hele matte verf ook nog een goed resultaat kunt krijgen.
Wat ik ook hoorde is dat als je gaat verven na het stucen de voorstrijk gaat mengen met latex en dan nog een laag latex.
Wat wij nu hebben gedaan is voorzichtig schuren en nog een keer verven (gaan we morgen doen dus ik weet nog niet wat het resultaat is). Ik heb van iemand gehoord dat je met hele matte verf ook nog een goed resultaat kunt krijgen.
Wat ik ook hoorde is dat als je gaat verven na het stucen de voorstrijk gaat mengen met latex en dan nog een laag latex.