schimmel op matras?
donderdag 3 oktober 2013 om 22:34
Hallo allemaal,
Ik zit hier met een probleem..
ik wil net mijn matrassen omdraaien en tot mijn verbazing zie ik schimmel op de onderkant van een van mijn matrassen, het kan er niet lang in zitten want ik draai ze elke maand om..
Hoe krijg ik dit weg want dit lijkt me niet gezond..
Mijn laatste optie is een nieuw matras kopen maar daar heb ik niet zo'n zin in omdat dit matras al niet goedkoop was en nog geen jaar oud..
Ik zit hier met een probleem..
ik wil net mijn matrassen omdraaien en tot mijn verbazing zie ik schimmel op de onderkant van een van mijn matrassen, het kan er niet lang in zitten want ik draai ze elke maand om..
Hoe krijg ik dit weg want dit lijkt me niet gezond..
Mijn laatste optie is een nieuw matras kopen maar daar heb ik niet zo'n zin in omdat dit matras al niet goedkoop was en nog geen jaar oud..
donderdag 3 oktober 2013 om 22:59
http://mens-en-gezondheid ... p-matras-verwijderen.html
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
donderdag 3 oktober 2013 om 23:01
http://nl.wikihow.com/Een-matras-schoonmaken
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
donderdag 3 oktober 2013 om 23:16
Loveneverfails,
Heb sowieso een vochtvreter in de kamer en vaak luchten, bij mij kwam het denk ik voornamelijk omdat de onderkant van het bed dicht was en het matras zodoende niet kon ademen. Had een paar planken eronder uitgehaald. Had ook net het matras nieuw gekocht en het zit alleen aan de onderkant dus heb er eigenlijk (nog) niks aan gedaan. Ik ga straks even de links lezen, miss dat ik hem kan schoonmaken ofzo!
Heb sowieso een vochtvreter in de kamer en vaak luchten, bij mij kwam het denk ik voornamelijk omdat de onderkant van het bed dicht was en het matras zodoende niet kon ademen. Had een paar planken eronder uitgehaald. Had ook net het matras nieuw gekocht en het zit alleen aan de onderkant dus heb er eigenlijk (nog) niks aan gedaan. Ik ga straks even de links lezen, miss dat ik hem kan schoonmaken ofzo!
vrijdag 4 oktober 2013 om 10:06
Ik zou echt even niet kijken naar schoonmaakmiddelen, maar naar oplossingen voor het schimmelprobleem. Blijkbaar is luchten e.d. niet genoeg en schimmel is echt slecht voor je gezondheid, zeker om er op te liggen slapen!
Een Dehumidifier kan helpen! Gewoon zoeken op google, je kunt ze huren of kopen.
Een Dehumidifier kan helpen! Gewoon zoeken op google, je kunt ze huren of kopen.
maandag 7 oktober 2013 om 14:27
loveneverfails, lijkt me een vochtprobleem, wat vervelend. Is het een afritsbare tijk? Ik heb eens chocolademelk in een matras gekregen, ik heb toen de tijk er af geritst en in de wasmachine gedaan. De vlek was er nog niet uit en toen heb ik het nog een keer gewassen met een flinke scheut chloor erbij en op 60 graden. Tijk was schoon en had er niet onder geleden.Schimmel gaat er moeilijk uit, dus ik zou bij het wassen direct al een scheut chloor er bij doen. Ik hoop dat je een grote trommel hebt van 6 kg, anders even bij iemand wassen die een grote trommel heeft. Het is nu mooi weer en de zon schijnt, ik zou hem met afgeritste tijk een paar uur in de zon leggen. En dan als het allemaal weer schoon is iedere ochtend de matras op zijn kant leggen totdat je hebt kunnen achterhalen wat de oorzaak is.
maandag 7 oktober 2013 om 14:44
@netniet en laraviva
jullie waren net optijd was van plan een nieuwe te kopen,
Het is een matras van 1 jaar oud dus echt nog nieuw..
Ik heb het probleem gelukkkig op kunnen lossen de hoes van het matras kon er inderdaad af en heb deze even goed op een kookwas gedaan(was iets gekrompen dus een hele klus om hem er weer omheen te doen) en in het matras zelf zat ze schimmel niet gelukkig maar heb voor de zekerheid er even soda op gelegd en even goed er met de stofzuiger overheen geweest.
en het is helemaal weg gelukkig. Heb ook 2 vochtvreters gekocht om het probleem niet nogmaals mee te hoeven maken dus allemaal heel erg bedankt voor de tips het matras is weer als nieuw!!
Ik heb het probleem gelukkkig op kunnen lossen de hoes van het matras kon er inderdaad af en heb deze even goed op een kookwas gedaan(was iets gekrompen dus een hele klus om hem er weer omheen te doen) en in het matras zelf zat ze schimmel niet gelukkig maar heb voor de zekerheid er even soda op gelegd en even goed er met de stofzuiger overheen geweest.
en het is helemaal weg gelukkig. Heb ook 2 vochtvreters gekocht om het probleem niet nogmaals mee te hoeven maken dus allemaal heel erg bedankt voor de tips het matras is weer als nieuw!!
maandag 7 oktober 2013 om 21:46
quote:loveneverfails schreef op 07 oktober 2013 @ 14:44:
@netniet en laraviva
en het is helemaal weg gelukkig. Heb ook 2 vochtvreters gekocht om het probleem niet nogmaals mee te hoeven maken dus allemaal heel erg bedankt voor de tips het matras is weer als nieuw!!Gelukkig dat het er uit is, maar met dat net op tijd zal het toch wel meevallen... Anders heb je het wel heel snel op een kookwas gewassen en de tijk er weer omgedaan in 17 minuten?
@netniet en laraviva
en het is helemaal weg gelukkig. Heb ook 2 vochtvreters gekocht om het probleem niet nogmaals mee te hoeven maken dus allemaal heel erg bedankt voor de tips het matras is weer als nieuw!!Gelukkig dat het er uit is, maar met dat net op tijd zal het toch wel meevallen... Anders heb je het wel heel snel op een kookwas gewassen en de tijk er weer omgedaan in 17 minuten?