Schoonmaakcursus?

04-06-2011 14:24 51 berichten
Ik meende laatst hier te hebben gelezen dat iemand hier een schoonmaakcursus had gedaan. Hartstikke suf misschien, maar ik zou ook wel zo'n cursus willen doen. We zijn net verhuisd naar een nieuwbouwwoning, alles is hartstikke mooi en wit en schoon, en dat wil ik graag zo houden. Maar laatst ging ik een paar wasjes draaien bij mijn moeder (we hebben nog geen wasmachine) en bij elk wasje dat ik draaide, kreeg ik zowat commentaar (''wat, was jij je witte was maar op 30 graden? en je handdoeken maar op 40?? tsssss.....''). Toen dacht ik wel: ''ja mam, dat zal wel, maar jij hebt huishoudschool gedaan, waarbij je wel dit soort dingen allemaal hebt geleerd. En dat heb ik niet gedaan''. Ik heb nooit echt fatsoenlijk geleerd fatsoenlijk te poetsen, ik heb altijd maar wat aangerommeld heb ik het gevoel. Zo gebruik ik graag van die wegwerppoetsdoekjes, maar als het licht op een bepaalde manier op het fornuis en de tegels valt, zie je precies de strepen van het schoonmaakmiddel. Goed, de hamvraag dus: wat en waar doe ik zo'n cursus? Als ik erop google krijg ik opleidingen, en cursussen voor mensen die er echt hun vak van maken, en dat zoek ik dus niet.

Wie helpt??
Alle reacties Link kopieren
quote:Branca schreef op 08 juni 2011 @ 10:37:

Zo'n cursus is mij net te veel gedoe, maar tips vind ik ook handig trouwens.

Wij wonen ook sinds 2 weken in een nieuw(bouw)huis en nu ga ik voor het eerst sinds mijn studentenkamer weer zelf aan de poets. Die studentenkamer is inmiddels meer dan 10 jaar geleden, in de tussentijd heb ik/hebben we altijd een werkster gehad.

Werkster is er om 2 redenen uit gegaan, belangrijkste is financiele reden, hypotheeklasten zijn gestegen en dat moet ergens vandaan komen. Maar ook vond ik dat onze werkster het niet schoon genoeg maakte naar mijn zin en bovendien bleef ze hardnekkig mijn houten vloer met allesreiniger dweilen en vlogen allerhande dure sprays er in no time door. Terwijl ik nu van allerlei kanten (waaronder mijn moeder) dat die sprays onnodig zijn en juist je tegels, voegen, etc aan kunnen tasten. Groene zeep en schoonmaakazijn zijn nu de basis.

Maar hoe maak je nou je bad en douche het makkelijkst hygienisch en goed schoon met deze middelen? Ik heb 2 zoontjes die dagelijks in bad gaan en daar een vies zwarte rand achterlaten. :-)

Geen schoonmaakazijn op mijn natuurstenen aanrecht dus?

Ik lees graag mee voor de goede tips.....

Voor in de badkamer is een spray schoonmaakazijn sowieso handig als je een glazen wand hebt in je douche. 2 sprays met verdunde azijn en een trekker betekent nooit kalkaanslag op je douchewand.Ik dacht dat ik daar echt het typ niet voor was, maar heb een nieuwe badkamer en omdat het klaar hangt (in ieder geval wisser) doe ik verdomd ook nog.

Voor in bad moet je opletten of je bad geëmailleerd metaal is of acryl. Ik vroeg me af of acryl er wel tegen kon en volgens google blijkt het van niet. Beter is gewone allesreiniger of een sodasopje (kun je ook in spuitbus doen en laten staan totdat je het gebruikt). Sowieso zal je bij modder toch altijd even na moeten spoelen na inwerken met allesreiniger of soda.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven