Schoonmaakhulpmiddelen!
zaterdag 25 februari 2012 om 20:16
Ik ben op zoek naar de juiste spullen om mijn huis mee schoon te maken. Het gaat erom dat het huishouden zo min mogelijk energie kost. Wat is het ideale schoonmaak-pakket om in huis te hebben?
Ik heb zeil, laminaat en kleedjes in huis en huisdieren. Ik woon klein en heb niet zeeen van opbergruimte.
Waar ik heel specifiek naar op zoek ben is iets om de vloeren mee te dweilen wat weinig energie kost (voor mij, niet perse voor electriciteit ) maar de vloeren wel goed schoon van worden.
Kleine toevoeging: Ik bedoel naast schoonmaakmiddelen (eigenlijk voornamelijk) de 'instrumenten' waarmee je schoonmaakt
Ik heb zeil, laminaat en kleedjes in huis en huisdieren. Ik woon klein en heb niet zeeen van opbergruimte.
Waar ik heel specifiek naar op zoek ben is iets om de vloeren mee te dweilen wat weinig energie kost (voor mij, niet perse voor electriciteit ) maar de vloeren wel goed schoon van worden.
Kleine toevoeging: Ik bedoel naast schoonmaakmiddelen (eigenlijk voornamelijk) de 'instrumenten' waarmee je schoonmaakt
zaterdag 25 februari 2012 om 20:23
zaterdag 25 februari 2012 om 20:24
[img]http://images.blokker.nl/products/238_2 ... 713186.jpg[/img]
Leifheit picobello dweil. (zou er een bijpassende emmer bij kopen)
Leifheit geeft trouwens 3 jaar garantie op de dweil.
Leifheit picobello dweil. (zou er een bijpassende emmer bij kopen)
Leifheit geeft trouwens 3 jaar garantie op de dweil.
Volg de oorspronkelijke stem van je hart.
zaterdag 25 februari 2012 om 20:25
klik hier
Hopelijk werkt het zo, even vergeten dat we geen plaatjes kunnen plakken.
Je kunt er ook nieuwe onderstukken bij kopen, ik weet zo niet hoe dat heet maar dus dat ding waarmee je dweilt en over de vloer gaat zodat het weer fris en schoon is.
Wij hebben het ding in de meterkast hangen aan een spijker.
Hopelijk werkt het zo, even vergeten dat we geen plaatjes kunnen plakken.
Je kunt er ook nieuwe onderstukken bij kopen, ik weet zo niet hoe dat heet maar dus dat ding waarmee je dweilt en over de vloer gaat zodat het weer fris en schoon is.
Wij hebben het ding in de meterkast hangen aan een spijker.
Volg de oorspronkelijke stem van je hart.
zaterdag 25 februari 2012 om 20:27
Swiffer en vochtige schoonmaakdoekjes.
Voor de vloer heb ik een spraymopset. Een houder met daaraan een fles reinigingsmiddel en onderaan een verwisselbare microvezelpad. In het handvat zit een handle die je steeds inknijpt en dan wordt er reinigingsmiddel gesprayed.
(krijg geen plaatje geplakt, google even op Bona Spraymopset)
Voor de vloer heb ik een spraymopset. Een houder met daaraan een fles reinigingsmiddel en onderaan een verwisselbare microvezelpad. In het handvat zit een handle die je steeds inknijpt en dan wordt er reinigingsmiddel gesprayed.
(krijg geen plaatje geplakt, google even op Bona Spraymopset)
zaterdag 25 februari 2012 om 20:29
quote:bibliotheek schreef op 25 februari 2012 @ 20:23:
Dettol is giftig voor katten, dus dat is niet zo handig als je die hebt.
Ik maak altijd een sopje van allesreiniger in een spuitfles, zodat ik tijdens het poetsen niet steeds de zeem in een emmer sop moet spoelen. Scheelt heel veel tijd!waarom ruikt het bij de dierenarts dan altijd naar dettol? gebruiken ze dat om katten mee in te slapen
Dettol is giftig voor katten, dus dat is niet zo handig als je die hebt.
Ik maak altijd een sopje van allesreiniger in een spuitfles, zodat ik tijdens het poetsen niet steeds de zeem in een emmer sop moet spoelen. Scheelt heel veel tijd!waarom ruikt het bij de dierenarts dan altijd naar dettol? gebruiken ze dat om katten mee in te slapen
Het is pas kwijt als je moeder het niet kan vinden.
zaterdag 25 februari 2012 om 20:51
Ik heb van Leifheit de vloerwisser profi en wringer profi. Die heeft een pedaal waarmee je met je voet de dweil uitwringt na het spoelen. Er is hier nogal veel hard vloeroppervlak om te dweilen en met 5 (+1 pleeg) kinderen is dit ding voor mij onmisbaar.
Overigens gebruik ik maar om de 4/5 keer dweilen speciaal spul voor de houten vloer. Als je dat iedere keer gebruikt, volgens onze parketleverancier, krijg je er een waas overheen die de vloer dof maakt. Maar dat kan maar zo merk afhankelijk zijn.
Overigens gebruik ik maar om de 4/5 keer dweilen speciaal spul voor de houten vloer. Als je dat iedere keer gebruikt, volgens onze parketleverancier, krijg je er een waas overheen die de vloer dof maakt. Maar dat kan maar zo merk afhankelijk zijn.
zaterdag 25 februari 2012 om 22:16
Laminaat kun je het beste dweilen met schoonmaakazijn in het water. Streeploos en goedkoop.
Swifferen. De originele doekjes nemen echt veel stof op, het ding weegt niks. Alleen niet heel goedkoop.
Een scheutje ammonia in het water voor al je glaswerk/ramen. Glanzend en streeploos.
Poetsdoeken wassen ZONDER wasverzachter. Scheelt een hoop.
Voor je ramen een goede trekker nemen. Liefst een ramenwasserstrekker. Te koop bij oa de makro. Wel wat duurder maar ow, geweldig.
Doeken van Jemako. Die wafel-micro-doeken. Zijn er in blauw, groen en geel. Geel schijnt af te geven in de was dus neem een andere kleur. Soms hebben ze bij de aldi een neppert die het ook prima doet, maar helaas niet het hele jaar door verkrijgbaar.
Dweilen van de zeeman. Die gele zijn helemaal goed (2 voor anderhalve euro ofzo). Zeeman heeft ook supergoede zemen.
Swifferen. De originele doekjes nemen echt veel stof op, het ding weegt niks. Alleen niet heel goedkoop.
Een scheutje ammonia in het water voor al je glaswerk/ramen. Glanzend en streeploos.
Poetsdoeken wassen ZONDER wasverzachter. Scheelt een hoop.
Voor je ramen een goede trekker nemen. Liefst een ramenwasserstrekker. Te koop bij oa de makro. Wel wat duurder maar ow, geweldig.
Doeken van Jemako. Die wafel-micro-doeken. Zijn er in blauw, groen en geel. Geel schijnt af te geven in de was dus neem een andere kleur. Soms hebben ze bij de aldi een neppert die het ook prima doet, maar helaas niet het hele jaar door verkrijgbaar.
Dweilen van de zeeman. Die gele zijn helemaal goed (2 voor anderhalve euro ofzo). Zeeman heeft ook supergoede zemen.
zaterdag 25 februari 2012 om 22:28
Ik gooi 'm er nog maar eens in:
Doe jezelf een lol en koop een robomop. Kost tussen de 25 en 35 euro en hij stoft geruisloos je gladde vloeren voor je!
Mijn beste aanschaf ooit!
http://www.youtube.com/watch?v=q1KtiS7IyVI
Doe jezelf een lol en koop een robomop. Kost tussen de 25 en 35 euro en hij stoft geruisloos je gladde vloeren voor je!
Mijn beste aanschaf ooit!
http://www.youtube.com/watch?v=q1KtiS7IyVI