schoonmaken van huis
dinsdag 28 juli 2015 om 17:05
Hele discussie met vriendinnen over het huishouden. We verschillen hierin nogal van mening hun vinden dat ik teveel doe. We hebben allemaal een gezin met 2 kinderen en een huisdier.
Onze discussie gaat over:
Iedere week bed verschonen
Dagelijks stofzuigen en toilet
2x pw afstoffen van de zichtbare plekken
Ben ik nou echt zo een uber poetsmiep??
Ongeacht of ik echt te veel poets. Ik vind poetsen gewoon leuk dus zal niet veel veranderen maar we zijn gewoon nieuwsgierig naar wat 'normaal' is.
Onze discussie gaat over:
Iedere week bed verschonen
Dagelijks stofzuigen en toilet
2x pw afstoffen van de zichtbare plekken
Ben ik nou echt zo een uber poetsmiep??
Ongeacht of ik echt te veel poets. Ik vind poetsen gewoon leuk dus zal niet veel veranderen maar we zijn gewoon nieuwsgierig naar wat 'normaal' is.
woensdag 29 juli 2015 om 11:50
quote:kittycat001 schreef op 29 juli 2015 @ 11:41:
[...]
Met 2 honden is het nodig om dagelijks iig te stofzuigen en met nat weer ook dweilen. 2 grote honden kunnen de vloer heel vies maken .. Alles in huis is schoon en dat blijft het als je het dagelijks gewoon bijhoudt. Tijd kost het nauwelijks
Ja oke, als je huisdieren hebt is het natuurlijk een heel ander verhaal.
Dat is ook een van de redenen dat ik geen dieren heb Ik vind honden super leuk maar ik vind de plukken haar die je soms ziet liggen bij mensen thuis echt vreselijk.
[...]
Met 2 honden is het nodig om dagelijks iig te stofzuigen en met nat weer ook dweilen. 2 grote honden kunnen de vloer heel vies maken .. Alles in huis is schoon en dat blijft het als je het dagelijks gewoon bijhoudt. Tijd kost het nauwelijks
Dat is ook een van de redenen dat ik geen dieren heb Ik vind honden super leuk maar ik vind de plukken haar die je soms ziet liggen bij mensen thuis echt vreselijk.
woensdag 29 juli 2015 om 11:56
quote:AnAppleADay schreef op 29 juli 2015 @ 09:59:
Vriend en ik werken allebei 40 uur en 's avonds en in het weekend vaak ook nog op pad.
We hebben 2 wc's in huis, ik denk echt dat beiden gemiddeld misschien net 3 keer per dag gebruikt worden. Daar ga ik ze echt niet elke dag voor schoonmaken.
Wc's dus 1 keer per 1 a 2 weken.
Badkamer om de week.
Aanrecht elke dag even, rest van de keuken als het vies is.
Stofzuigen 1 keer per week hele huis, beneden vaak nog 2e keer.
Dweilen om de week.
Bedden om de week.
Waar halen jullie de tijd vandaan om 1) alles zo vaak te poetsen en vooral 2) om alles zo snel weer vies te krijgen dat het gepoetst moet worden?Ik maakte eerst veel minder schoon, minder dan jij iig, maar nu met een kruipende, alles-in-de-mond-stoppende en etenswarengooiende baby merk ik hoe vies mijn huis wordt/is van huisdier en kind.
Vriend en ik werken allebei 40 uur en 's avonds en in het weekend vaak ook nog op pad.
We hebben 2 wc's in huis, ik denk echt dat beiden gemiddeld misschien net 3 keer per dag gebruikt worden. Daar ga ik ze echt niet elke dag voor schoonmaken.
Wc's dus 1 keer per 1 a 2 weken.
Badkamer om de week.
Aanrecht elke dag even, rest van de keuken als het vies is.
Stofzuigen 1 keer per week hele huis, beneden vaak nog 2e keer.
Dweilen om de week.
Bedden om de week.
Waar halen jullie de tijd vandaan om 1) alles zo vaak te poetsen en vooral 2) om alles zo snel weer vies te krijgen dat het gepoetst moet worden?Ik maakte eerst veel minder schoon, minder dan jij iig, maar nu met een kruipende, alles-in-de-mond-stoppende en etenswarengooiende baby merk ik hoe vies mijn huis wordt/is van huisdier en kind.
woensdag 29 juli 2015 om 12:10
quote:kittycat001 schreef op 29 juli 2015 @ 11:41:
[...]
Met 2 kleine honden ook, mijne verharen als een malle. En dan hebben ze ook nog allebei een andere kleur, dus je ziet het overal heel goed.
Maar voordeel is dat ze het geknoei van zoontje opeten
[...]
Met 2 kleine honden ook, mijne verharen als een malle. En dan hebben ze ook nog allebei een andere kleur, dus je ziet het overal heel goed.
Maar voordeel is dat ze het geknoei van zoontje opeten
woensdag 29 juli 2015 om 12:11
@hannaeven: haha herkenbaar. Ik strijk ook niks. Alleen in de zomer de hemden van de vriend. Zonde van mijn tijd want ik zie er echt het nut niet van in. En als ik niet uitkijk strijk ik alles uit model want ik kan niet eens goed strijken
Kun je nagaan hoe mensen in het huishouden verschillen als ik het hier zo lees.
Wij wonen met zijn tweeën en 2 honden (ontzettende stinkerds haha) en wat kleinvee. Hierdoor moet ik iedere dag de vloer vegen en 1 tot 2 x per week stofzuigen en stoffen omdat de haren dan ook overal aan en opzitten. Verder:
- dweilen 1 x per 2 weken in de woonkamer, keuken en gang. Slaapkamers paar keer per jaar.
- 1x per week de wc's en badkamer
- wassen zodra ik een machine vol heb
- keuken 1 x per 2-3 weken grotere beurt want wordt iedere dag opgeruimd en afgeveegd.
- ramen 2 x per jaar binnen en buiten
- bed verschonen geen idee hoe vaak. denk eens per 3 weken in de winter en vaker in de zomer.
- kamers bovenverdieping stoffen e.d. eens in de 2 weken.
Kun je nagaan hoe mensen in het huishouden verschillen als ik het hier zo lees.
Wij wonen met zijn tweeën en 2 honden (ontzettende stinkerds haha) en wat kleinvee. Hierdoor moet ik iedere dag de vloer vegen en 1 tot 2 x per week stofzuigen en stoffen omdat de haren dan ook overal aan en opzitten. Verder:
- dweilen 1 x per 2 weken in de woonkamer, keuken en gang. Slaapkamers paar keer per jaar.
- 1x per week de wc's en badkamer
- wassen zodra ik een machine vol heb
- keuken 1 x per 2-3 weken grotere beurt want wordt iedere dag opgeruimd en afgeveegd.
- ramen 2 x per jaar binnen en buiten
- bed verschonen geen idee hoe vaak. denk eens per 3 weken in de winter en vaker in de zomer.
- kamers bovenverdieping stoffen e.d. eens in de 2 weken.
woensdag 29 juli 2015 om 12:16
quote:AnAppleADay schreef op 29 juli 2015 @ 11:50:
[...]
Ja, dat is echt zo. Heel vaak als het erom gaat wel/geen huisdier dan gaat het over dat je ze eten moet geven en honden een paar keer per dag moet uitlaten. Maar het extra schoonmaken is nog meer werk, vind ik. Niet alleen de vloer, ook je kleren en de auto etc.
Maar ja, ze zijn zo lief hè
[...]
Ja, dat is echt zo. Heel vaak als het erom gaat wel/geen huisdier dan gaat het over dat je ze eten moet geven en honden een paar keer per dag moet uitlaten. Maar het extra schoonmaken is nog meer werk, vind ik. Niet alleen de vloer, ook je kleren en de auto etc.
Maar ja, ze zijn zo lief hè
woensdag 29 juli 2015 om 12:33
quote:AnAppleADay schreef op 29 juli 2015 @ 11:50:
[...]
Dat is ook een van de redenen dat ik geen dieren heb Ik vind honden super leuk maar ik vind de plukken haar die je soms ziet liggen bij mensen thuis echt vreselijk.Ik heb 2 rottweilers, hebben heel weinig vachtverzorging nodig. In Juni 3x flink borstelen en dan zijn ze de wintervacht kwijt. Daar ben ik wel heel gelukkig mee. Als ik bij mijn ouders kijk die hebben 2kleine langharige hondjes maar daar ligt altijd alles vol met grote plukken haar.. Ze zeggen elke dag te stofzuigen of te vegen maar dat is niet te zien, dat vind ik ook vreselijk!
[...]
Dat is ook een van de redenen dat ik geen dieren heb Ik vind honden super leuk maar ik vind de plukken haar die je soms ziet liggen bij mensen thuis echt vreselijk.Ik heb 2 rottweilers, hebben heel weinig vachtverzorging nodig. In Juni 3x flink borstelen en dan zijn ze de wintervacht kwijt. Daar ben ik wel heel gelukkig mee. Als ik bij mijn ouders kijk die hebben 2kleine langharige hondjes maar daar ligt altijd alles vol met grote plukken haar.. Ze zeggen elke dag te stofzuigen of te vegen maar dat is niet te zien, dat vind ik ook vreselijk!
woensdag 29 juli 2015 om 12:36
quote:Sorende schreef op 29 juli 2015 @ 12:16:
[...]
Maar ja, ze zijn zo lief hè ;)Dat is idd zo! Hiervoor had ik een pitbull, meneer is er al 3jaar niet meer maar ik heb nog steeds die kleine stekelhaartjes in de kofferbak.. Die krijg je er never nooit meer uit
[...]
Maar ja, ze zijn zo lief hè ;)Dat is idd zo! Hiervoor had ik een pitbull, meneer is er al 3jaar niet meer maar ik heb nog steeds die kleine stekelhaartjes in de kofferbak.. Die krijg je er never nooit meer uit
woensdag 29 juli 2015 om 12:52
quote:Dubbus schreef op 29 juli 2015 @ 09:46:
Wat heeft die borstel door de wc nu voor zin? Het gaat toch juist om de bril en de drukknop en lichtknopje enzo? Wat je aanraakt en waar je op zit juist.Bij mij heeft het te maken met de geur die uit het riool komt en niet met hoe vies ik de pot maak. Door elke dag even een beetje schoonmaakmiddel erdoor te spoelen heb ik niet het idee dat ik in het riool sta te douchen (wc is in mijn badkamer).
Wat heeft die borstel door de wc nu voor zin? Het gaat toch juist om de bril en de drukknop en lichtknopje enzo? Wat je aanraakt en waar je op zit juist.Bij mij heeft het te maken met de geur die uit het riool komt en niet met hoe vies ik de pot maak. Door elke dag even een beetje schoonmaakmiddel erdoor te spoelen heb ik niet het idee dat ik in het riool sta te douchen (wc is in mijn badkamer).
Just because a certain amount is good, doesn't make a crapload great - BioLayne
woensdag 29 juli 2015 om 13:18
quote:hannaeva schreef op 29 juli 2015 @ 11:27:
Waarom zou je in godsnaam boxershorts of een dekbedovertrek strijken?
dekbedovertrek deed ik dan weer niet.
Toen mijn vriend bij mij kwam wonen wou ik laten zien hoe goed ik was in het huishouden en daar sloeg ik een beetje in door.
Hij zag niet eens het verschil of zijn boxershorts wel of niet waren gestreken.
Later dacht ik waarom zou ik nog zo veel strijken, ik lijk wel gek.
Waarom zou je in godsnaam boxershorts of een dekbedovertrek strijken?
dekbedovertrek deed ik dan weer niet.
Toen mijn vriend bij mij kwam wonen wou ik laten zien hoe goed ik was in het huishouden en daar sloeg ik een beetje in door.
Hij zag niet eens het verschil of zijn boxershorts wel of niet waren gestreken.
Later dacht ik waarom zou ik nog zo veel strijken, ik lijk wel gek.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
woensdag 29 juli 2015 om 13:30
Dat is ook de reden dat ik geen huisdieren (meer) heb. Overal haren en je ruikt het als iemand huisdieren heeft.
Ik heb 2 kleine kinderen en een slordige man die zijn boterham op het aanrecht smeert en al lopend, zonder bord, opeet.
Dus om de dag beneden stofzuigen en dweilen, keuken en wc beneden elke dag. Afstoffen 1 x per week (witte meubels dus je ziet alles) Wasmachine gaat aan zodra de wasmand vol is. Bedden verschoon ik 1 x per week. Ramen lappen 1 of 2 x per jaar. Strijken nooit. Badkamer vind ik een rotwerk, 1 x per 2 a 3 weken.
Ik heb 2 kleine kinderen en een slordige man die zijn boterham op het aanrecht smeert en al lopend, zonder bord, opeet.
Dus om de dag beneden stofzuigen en dweilen, keuken en wc beneden elke dag. Afstoffen 1 x per week (witte meubels dus je ziet alles) Wasmachine gaat aan zodra de wasmand vol is. Bedden verschoon ik 1 x per week. Ramen lappen 1 of 2 x per jaar. Strijken nooit. Badkamer vind ik een rotwerk, 1 x per 2 a 3 weken.
woensdag 29 juli 2015 om 13:48
Hier is het dagelijks stofzuigen en dweilen (beneden). Twee kleine kinderen en vier katten.
WC 1 of 2 keer per week.
Wasmachine dagelijks aan.
Beddengoed om de week, tenzij er eerder een reden is om te wassen.
Zichtbaar en onzichtbaar stof zie ik niet.
Verder alles wat zichtbaar nodig is met een natte doek.
1 keer per week boven stofzuigen.
WC 1 of 2 keer per week.
Wasmachine dagelijks aan.
Beddengoed om de week, tenzij er eerder een reden is om te wassen.
Zichtbaar en onzichtbaar stof zie ik niet.
Verder alles wat zichtbaar nodig is met een natte doek.
1 keer per week boven stofzuigen.
woensdag 29 juli 2015 om 13:51
Ik heb een schoonmaakster voor de boven-etages, 2x. Zij komt 1 keer in de twee weken en doet:
- bedden verschonen
- stofzuigen en dweilen
- alles afstoffen
- gehele badkamer soppen + toilet ( deze doe ik zelf ook tussendoor )
- ramen zemen ( 1x per maand )
Voor de benedenverdieping komt mijn moeder 1x per week helpen, zij doet regelmatig de ramen zemen of stoffen of de keuken afnemen.
Zelf doe ik weinig, vooral een keertje stofzuigen beneden en de toilet beneden. Mijn man stofzuigt ook vaak en dweilt en kookt en doet meestal de vaatwasser.
O en ik doe wel alle was in de machine, ophangen en in de kasten leggen. Mijn man doet alle bonte was uit de droger vouwen of soms helpt mijn moeder hiermee.
Ik heb een drukke baan, 3 kinderen en veel lichamelijke klachten. Ben dus erg blij met alle hulp.
- bedden verschonen
- stofzuigen en dweilen
- alles afstoffen
- gehele badkamer soppen + toilet ( deze doe ik zelf ook tussendoor )
- ramen zemen ( 1x per maand )
Voor de benedenverdieping komt mijn moeder 1x per week helpen, zij doet regelmatig de ramen zemen of stoffen of de keuken afnemen.
Zelf doe ik weinig, vooral een keertje stofzuigen beneden en de toilet beneden. Mijn man stofzuigt ook vaak en dweilt en kookt en doet meestal de vaatwasser.
O en ik doe wel alle was in de machine, ophangen en in de kasten leggen. Mijn man doet alle bonte was uit de droger vouwen of soms helpt mijn moeder hiermee.
Ik heb een drukke baan, 3 kinderen en veel lichamelijke klachten. Ben dus erg blij met alle hulp.
woensdag 29 juli 2015 om 19:23
quote:Vergeetmenietje1980 schreef op 29 juli 2015 @ 13:30:
Dat is ook de reden dat ik geen huisdieren (meer) heb. Overal haren en je ruikt het als iemand huisdieren heeft.
dat snap ik dan niet, dan vraag je toch of hij dat niet meer doet, tis toch geen peuter meer?
Door zijn laksheid heb jij meer werk...bovendien is het geen gezicht, dat lopend vreten
dat snap ik dan niet, dan vraag je toch of hij dat niet meer doet, tis toch geen peuter meer?
Door zijn laksheid heb jij meer werk...bovendien is het geen gezicht, dat lopend vreten