schuimrubber stinkt, hoe schoon te maken?

22-06-2010 18:43 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik heb op MP een bankje gekocht om zelf te bekleden. Dat bekleden gaat goed maar het schuim stinkt naar rook.

iemand een idee hoe ik die lucht eruit krijg? Het heeft al een tijd in de tuin staan luchten.

ik dacht aan een sterke parfum erop doen oid... of robijn doekjes voor in de droger?
Ik heb mijn schuimrubberen matras destijds gewassen, dat ging prima, maar dat gaat met een hele bank waarschijnlijk lastig. Heb je toevallig een stoomreiniger? Ik denk dat reinigen met stoom al verschil kan maken, eventueel met wat strijkwater in het stoomwater. En anders febrese of oust erop spuiten. Parfum zou ik niet doen, dan krijgt je een hele gore mix (en die parfum is dan voor eeuwig voor je verpest - ik spreek uit ervaring )
schuimrubber en stoom gaat volgens mij niet samen.

ik zou Febreze proberen, "verwijdert nare luchtjes in plaats van ze te maskeren".( de blij kijkende mevrouw moet je jezelf even erbij bedenken)
Bij een grote drogisterijketen verkopen ze textielfris, als je dat er op spuit en het op laat drogen is het weg.Is overigens hetzelfde als het merkproduct, allen een heel stuk goedkoper.
Plantenspuit vullen met water en azijn, over het schuimrubber spuiten en daarna een paar dagen goed luchten.
Eh natuurlijk wel eerst even op een onopvallend plekje testen of het schuimrubber tegen de azijnoplossing kan (of de textielfris, febreze, oust of wat dan ook).
Ben bang dat een bank die echt doorrookt is, zal blijven stinken. Net als auto's waar in gerookt is.
quote:sassafras schreef op 22 juni 2010 @ 19:11:

Ben bang dat een bank die echt doorrookt is, zal blijven stinken. Net als auto's waar in gerookt is.

overigens.

Etherische sassafrasolie, neutraliseert nicotine.

Ook een plan.
quote:sassafras schreef op 22 juni 2010 @ 19:11:

In mijn eerste auto is gerookt en die stank is er gewoon uit gegaan. Het duurde alleen "even".

Hier in huis idem dito trouwens, de nicotinewalm in de hoeken was donkerbruin. Gewoon váák gelucht. Is ook helemaal weg nu.

Ik zou zeggen.... stug door blijven luchten. Of nieuw schuimrubber erop natuurlijk.
nieuw schuimrubber is geen optie, Is 2 bij 2 en 20 cm hoog...

ik ga eerst febreze proberen.
Textielfris van de kruidvat..

Febreze alleen als je gaan katten hebt,die kunnen er toevallen van krijgen..

Nachtje droge brokjes soda erop leggen..... dan afvegen en goed stofzuigen...
Is het eigenlijk nog gelukt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven