Scottish Fold kitten

20-09-2009 10:10 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Wij hebben besloten om (weer) een kat in huis te nemen. Hartstikke leuk natuurlijk, maar qua ras is het best een moeilijke keuze. Uiteraard kunnen we ook kiezen voor een niet-raskat, maar deze keer willen we er wel graag eentje. In eerste instantie gingen we voor een Britse Korthaar, maar gisteren kwam ik bij het google-en een Scottish Fold tegen en toen.... waren we verliefd! Er is op internet echter niet heel veel over te vinden, dus ik vroeg me af of er hier mensen zijn die meer over dit ras kunnen vertellen.

Ben benieuwd!
Ik ben beheerder van een asiel geweest en naast alle superschattige huis tuin en keukenkittens kregen we ook een keertje twee zusjes waarvan de ene een Devon Rex was en de andere een Si-Rex. Eerst dacht ik nog van "wat zijn dit nu voor vreemde wezentjes met hun krulhaartjes, grote schrikogen en vleermuisoren", maar ze hebben zo'n ontzettend lief karakter en zijn zo ontzettend knuffelig dat ik gelijk helemaal om was.
Wat een lieffie op dat Youtube filmpje!

Ik wil ook!!

Ik vraag me trouwens wel af of SF ook eerder oorklachten krijgen doordat het oor een beetje dichthangt zeg maar.

Ze ogen wel als Brits Kortkaren met de oren plat (vind ik)

Zelf heb ik twee Brits Kortharen (al 9 jaar) en ben er nog steeds helemaal verliefd op.

Ze zjn vriendelijk,knuffelig,rustig en nog steeds speels.

verkeerd
Die op dat YouTube filmpje doet mij eigenlijk het meest hieraan denken:

quote:vermomd engeltje schreef op 20 september 2009 @ 13:11:

verkeerdIk heb nog even op de foto gekeken en dan wat groter maar het ziet er dan toch wel uit als een Rex.
quote:jackie23 schreef op 20 september 2009 @ 13:15:

Die op dat YouTube filmpje doet mij eigenlijk het meest hieraan denken:

[afbeelding]

inderdaad,zo'n spookdiertje vind ik ook om om te vreten !

Zag er laatst een docu van op Animal Planet,aparte diertjes.
quote:biebelie schreef op 20 september 2009 @ 13:07:

Wat een lieffie op dat Youtube filmpje!

Ik wil ook!!

Ik vraag me trouwens wel af of SF ook eerder oorklachten krijgen doordat het oor een beetje dichthangt zeg maar.

Ze ogen wel als Brits Kortkaren met de oren plat (vind ik)Zelf heb ik twee Brits Kortharen (al 9 jaar) en ben er nog steeds helemaal verliefd op.

Ze zjn vriendelijk,knuffelig,rustig en nog steeds speels.

[afbeelding]Ze hoeven geen extra problemen met hun oren zelf te krijgen, want dat krijgen bijvoorbeeld konijnen,geiten en honden met hangoren ook niet en het zijn inderdaad afstammelingen van de BKH, dus dat had je goed gezien.
quote:iris1969 schreef op 20 september 2009 @ 13:45:

[...]

Ze hoeven geen extra problemen met hun oren zelf te krijgen, want dat krijgen bijvoorbeeld konijnen,geiten en honden met hangoren ook niet en het zijn inderdaad afstammelingen van de BKH, dus dat had je goed gezien.

Onze hond vroeger dus wel!

Had grote zware hangoren die plat tegen zijn kop aanhingen...dat verstikte de boel binnen en ontstak heel snel.

Moest altijd extra verzorgd worden.
Ik vind sommige Scottisch Foldeds op een uil lijken.

Eigenlijk vind ik ze heel erg leuk, maar net als bij Maine Coons vind ik de gezondheidsrisico`s te groot om er een te nemen...

Dit vind ik echt een leuk mannetje!

Viva naar de knoppen.
Ja inderdaad, net als Perzen, daar zou ik dus ook nooit aan beginnen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven