Sneeuwschuiven

19-12-2010 13:15 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik woon in een app complex waar ook veel prof voetballers tijdelijk gehuisvest zijn. Sinds er sneeuw ligt houden ik en mijn buuv het algemene looppad sneeuwvrij. Denk je nou dat er ook maar een van die sterke - in topconditie verkerende - voetballertjes een poot uitsteekt?

We zien ze niet. Ze maken wel gebruik van het pad en flikkeren er peuken op (ja hoor, sommige topsporters roken erop los) maar helpen, ho maar.

Oke, ik heb in ieder geval weer een goeie workout gehad.

En verder niks zinnigs te melden.....
You can fool all the people some of the time, and some of the people all the time, but you cannot fool all the people all the time.
Tja, misschien had 'ie wel een afspraak en kon hij zijn hulp niet aanbieden. Onze onderbuurman veegt de boel ook aan, zo'n keer of vier per dag. Hij heeft er ook het materiaal voor, ik niet. Vorige week heb ik een praatje met hem gemaakt. Hij zei: "ach, ik ben misschien een beetje ouderwets. En alle jongelui hier werken vijf dagen per week, ik snap best dat jullie er dan geen zin in hebben om de straat aan te vegen. Ik doe het graag."
quote:ModuleX schreef op 19 december 2010 @ 13:57:

[...]

die werkt 5 dagen per week, geen 7Ja, tuurlijk. Je hebt helemaal gelijk, voetballers hebben het enórm zwaar, dat is zo. Die kunnen écht niet even een beetje sneeuw wegvegen met z'n allen.
geloof me dat ze naast hun trainingen geen andere spierbelasting mogen hebben
quote:ModuleX schreef op 19 december 2010 @ 13:59:

[...]

denk niet dat het A spelers zijn, maar spelers in een opleidingstraject (correct me if I am wrong TO) en die gaan gewoon naar school/werk naast de trainingen.Uit de OP: prof voetballers
quote:ModuleX schreef op 19 december 2010 @ 13:59:

[...]

denk niet dat het A spelers zijn, maar spelers in een opleidingstraject (correct me if I am wrong TO) en die gaan gewoon naar school/werk naast de trainingen.

Ok dan is het wat anders.

En ik vind dat iedereen het zelf moet weten of je je stoep wel schoonmaakt of niet.
quote:gierzwaluw33 schreef op 19 december 2010 @ 14:02:

[...]

Ok dan is het wat anders.

En ik vind dat iedereen het zelf moet weten of je je stoep wel schoonmaakt of niet.Dat laatste vind ik trouwens ook
Ze klinken niet erg sociaal die voetballers, maar veranderen doe je toch niet, dus kun je het maar beter loslaten.

* sprak zij ZEN *
Alleen je eigen stukje doen is vrij nutteloos, doe dan gelijk de hele straat, of beter nog de hele stad .
quote:iris1969 schreef op 19 december 2010 @ 14:05:

Alleen je eigen stukje doen is vrij nutteloos, doe dan gelijk de hele straat, of beter nog de hele stad .Helemaal mee eens: vanochtend keek ik uit het raam en mijn stoep was al schoon . Dankjewel buurman.
Als je je stoep goed en regelmatig schoonmaakt en veegt is het veel minder glad dan aangestampte, gedooide en weer opgevroren sneeuw/drap.

Voor de ouderen die hier met hun rollator over de stoep schuiven is het daarom ook vast fijn dat wij de stoep sneeuwvrij houden. Ik zie dat daarom persoonlijk als een verplichting en een teken van een goede buur zijn.

Als profvoetballer zijn betekend dat je naast een training niet even een bezem kan vastpakken, dan vind ik het maar watjes.
Ja moduleX, het gaat wel degelijk om die A spelers, ze zijn elke week op tv. En daarbij, geen andere spierbelasting dat de training? Hahaha, valt het tillen van kratten bier en wijn ook onder de spierbelasting?

Ik lig er niet wakker van, en ik erger me niet aan het niet willen helpen met sneeuwschuiven. Het vuilnisprobleem is wel een ergernis hier. de woningbouw steekt geen vinger uit na klachten van meerdere bewoners omdat het gaat om een goedbetalende klant. Die jongens zitten in appartementen van zo'n 1100 euro per maand. Die klant wil je niet kwijt, dat snap ik ook wel.
You can fool all the people some of the time, and some of the people all the time, but you cannot fool all the people all the time.
Neuken mogen ze dan vast ook niet, moduleX?
quote:Nammma schreef op 19 december 2010 @ 13:20:

Gek,ik heb het idee dat mijn voetpad minder glad is met sneeuw dan zonder sneeuw. In sneeuw loopt niet lastig, wel een stoep die sneeuwvrij is en dan weer aangevroren...Ik ervaar dat ook zo. Mijn buren zijn tijdens en na elke sneeuwval aan het schuiven. Ga je bij hun bijna op je muil, bij ons is het veel minder glad.
quote:Liv schreef op 19 december 2010 @ 14:19:

Neuken mogen ze dan vast ook niet, moduleX?
Als een stoep sneeuwvrij is, dan kan de sneeuw toch niet aanvriezen?

Als een stoep niet schoongemaakt is en het dooit dan een beetje: dat is pas glas. Of van die plat gereden sneeuw.
Onze buurman is heeeeeel fanatiek met sneeuw schuiven. Om 23.30 uur stopte het gisteravond met sneeuwen en hij stond meteen buiten te schuiven. Iets te vind ik. Vannacht heeft het weer gesneeuwd dus kon hij vanmorgen vroeg weer aan de slag.

Ik doe het niet, heb niet eens een sneeuw schuiver. Die paar x dat er sneeuw ligt vind ik het veel te leuk om met de kids te sleeen. Haal mijn zoontje regelmatig met de slee uit school nu (uur lopen totaal) en erger me er juist aan dat mijn kids steeds uit de slee moeten stappen omdat er geen sneeuw meer op de stoep ligt. Ergeren is ook wel een groot woord maar het is niet leuk voor de kids om steeds uit te moeten stappen en het merendeel te moeten lopen omdat er geen sneeuw ligt.

Ik ben ook van mening dat als de sneeuw weg is geschoven het veel gladder word....of je moet net als mijn buurman steeds zout strooien na het sneeuw schuiven.
Ik word dus weer helemaal gek van de sneeuwschuif-manie van mijn buurman.

Ben er vanochtend mee wakker geschraapt, werd ik niet blij van.

Ik snap dat hele sneeuw schuiven sowieso niet, zo nutteloos en het wordt er alleen maar glad van.
Misschien moeten jullie buurmannen in de leer mijn buurman. Hoe hij het doet weet ik niet, maar het is zeker niet glad.
schuiven, vegen en dan zout strooien. Wordt het echt niet glad.

(en ik ben niet bij jouw buurman in de leer geweest Celeone )
Ik vind dat je je aanstelt. Volgens mij bieden meer mensen hun buren niet aan om te helpen met sneeuwschuiven als die bezig zijn, ik heb het nog nooit meegemaakt in ieder geval. Maar omdat ze profvoetballers zijn moeten ze hun hulp aanbieden, alleen omdat ze in goede conditie zijn? Misschien had hij wel geen tijd. Of gewoon geen zin, omdat het wat hem betreft niet hoeft, die stoep vegen. Jij bent toch ook in goede conditie? Dus kun jij het prima zelf doen. (Zo niet, dan moet je het ook niet doen en inderdaad hulp vragen).

Ik begrijp ook niet goed wat het feit dat ze profvoetballers zijn hiermee te maken heeft. Je vindt het asociaal dat mensen helpen of niet, ongeacht hun beroep. Lijkt mij.
Het is maar waar je je druk om maakt.

Als die profvoetballers er niet waren geweest had je het ook zelf moeten doen. Ik snap dat je graag wilt dat ze je helpen(en dat zou ook wel netjes zijn) maar om je er nou zo druk om te gaan maken....
Ik snap het ook niet dat mensen het gladder vinden als de sneeuw weg is gehaald . Dan is de stoep niet goed sneeuwvrij.

Wat dat doe je als je sneeuwschuift en daarna goed borstelt met een harde bezem: de stoep sneeuwvrijmaken. Er ligt hier bijna geen sneeuw meer op de stoep op een paar voetstappen na.

Mensen die zich ergeren over het gedoe bij het sleetje rijden (niet alleen jij sappie30) zouden eens een paar weken met een rollator/krukken/schuivelpas van een 80plusser moeten lopen in de winter. Vroeger hielp ik als kind altijd bij het schuiven, ook bij de oudere buren. Dat was ook sneeuwpret. Kreeg ik bovendien altijd een centje ook al hadden mijn ouders natuurlijk bijna al het werk gedaan. Glijden met de slee op de stoep voor de een, is niet meer uit huis kunnen van een ander.
Heb je al eens aangebeld en gevraagd of ze hun vuilnis gewoon willen opruimen?
Strikje, wat zijn we toch eensgezind
Heerlijk Ruz

Ik begrijp echt niet waarom het feit dat ze hun geld verdienen met voetballen hier van belang is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven