Snelle sanity check...
zaterdag 20 juni 2015 om 11:50
Ik woon in een woonwijk in een rijtjeshuis. Mijn buren hadden gisteravond(vrijdag) een onaagekondigd nogal heftig feestje in huis (en tuin). Ik heb mijn buurvrouw om 1.13 een Whatsappje gestuurd met de vraag of de muziek wat zachter kon: "Hoi, kun je de muziek wat zachter zetten? Zit nogal een heftige bas in. Thanks!". Om 3.00 uur kreeg ik als Reply "Ga ik doen!". Wat ik overigens las toen ik om 3.36 uur weer wakker schrok van collectief luid meeschreeuwen met Guus Meewis, Marce Borsato, Andre Hazes en andere Nederlandse muziekhelden.
Om 8.00 uur las míjn vrouw het volgende Whatsappje op haar telefoon: "Eindexamenfeest! In 5 jaar geen last van ons gehad en dan deze ene keer beginnen jullie te zeiken en om 4.00 de politie te bellen. Fuck you!" (trouwens, wij hadden de politie niet gebeld. En inderdaad, verder nooit last van ze.)
Graag jullie mening!
Om 8.00 uur las míjn vrouw het volgende Whatsappje op haar telefoon: "Eindexamenfeest! In 5 jaar geen last van ons gehad en dan deze ene keer beginnen jullie te zeiken en om 4.00 de politie te bellen. Fuck you!" (trouwens, wij hadden de politie niet gebeld. En inderdaad, verder nooit last van ze.)
Graag jullie mening!
zaterdag 20 juni 2015 om 12:39
@mary57: Hahaha! D'r zit natuurlijk nog een stuk emotie bij nu. Ik ga er vandaag ook niks meer mee doen. Ze zijn het momenteel nog steeds aan het vieren. Dus, ik ben zo weg.
@Dreamer: Ik vind dat iedereen elke dag van het jaar een feestje mag vieren. Helemaal niet erg. Maar, houd een beetje rekening met elkaar.
@Dreamer: Ik vind dat iedereen elke dag van het jaar een feestje mag vieren. Helemaal niet erg. Maar, houd een beetje rekening met elkaar.
zaterdag 20 juni 2015 om 12:44
@mary57: Hahaha! D'r zit natuurlijk nog een stuk emotie bij nu. Ik ga er vandaag ook niks meer mee doen. Ze zijn het trouwens momenteel nog steeds aan het vieren. Dus, ik ben zo weg.
zaterdag 20 juni 2015 om 12:57
Ik begrijp niet wat er mis is met een appje om 1.13 of de muziek wat zachter kan. Hij vraagt toch niet of iedereen naar huis wil gaan, hij vraagt gewoon of de muziek iets zachter kan. Lijkt me heel redelijk om 1 uur, zelfs als je nooit een feest geeft. Ik geef ook nooit feestjes (bij mij thuis), maar mocht ik dat doen dan zou ik ook gewoon de muziek wat zachter zetten als buren dat vragen.
Dat berichtje van de buren vind ik echt belachelijk, ik zou even afwachten of de buurvrouw nog een reactie geeft (als de alcohol uitgewerkt is). Het zou kunnen dat ze zich dan enorm schaamt om haar reactie. En anders vanmiddag even langsgaan voor felicitaties en er rustig even over praten.
Dat berichtje van de buren vind ik echt belachelijk, ik zou even afwachten of de buurvrouw nog een reactie geeft (als de alcohol uitgewerkt is). Het zou kunnen dat ze zich dan enorm schaamt om haar reactie. En anders vanmiddag even langsgaan voor felicitaties en er rustig even over praten.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
zaterdag 20 juni 2015 om 13:08
quote:Oddball84 schreef op 20 juni 2015 @ 12:23:
Tja, zou het begin van een prachtige burenruzie kunnen worden. Maar, daar zit ik ook weer niet op te wachten. Ben echter voor vandaag wel even klaar met ze.
Waar ik me nog het meeste over verbaas is dat het blijkbaar na 5 jaar zonder geluidsoverlast geoorloofd is om 1 nacht lang onbeperkt je buren te terroriseren? Je spaart geen zegeltjes o.i.d. wat dat rechtvaardigt!! Als je tot 4.30 wilt doorfeesten: huur een zaal of een kroeg af. Had tenminste het van tevoren even laten weten. Kleine moeite.
wat maakt het uit als je het vooraf had geweten, dan had je er net zo goed last van gehad
daarbij wist je uiteindelijk dat het een feestje was, en toen had je er niet ineens minder last van
of was je dan uit logeren gegaan?
Tja, zou het begin van een prachtige burenruzie kunnen worden. Maar, daar zit ik ook weer niet op te wachten. Ben echter voor vandaag wel even klaar met ze.
Waar ik me nog het meeste over verbaas is dat het blijkbaar na 5 jaar zonder geluidsoverlast geoorloofd is om 1 nacht lang onbeperkt je buren te terroriseren? Je spaart geen zegeltjes o.i.d. wat dat rechtvaardigt!! Als je tot 4.30 wilt doorfeesten: huur een zaal of een kroeg af. Had tenminste het van tevoren even laten weten. Kleine moeite.
wat maakt het uit als je het vooraf had geweten, dan had je er net zo goed last van gehad
daarbij wist je uiteindelijk dat het een feestje was, en toen had je er niet ineens minder last van
of was je dan uit logeren gegaan?
zaterdag 20 juni 2015 om 13:11
Ik zou er ff heem gaan en zeggen dat af en toe een x feest prima is maar dat het netter is om even van te voren aan te geven, dat jij de politie niet hebt gebeld en dat je hun reacties onbeschoft vindt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zaterdag 20 juni 2015 om 13:12
zaterdag 20 juni 2015 om 13:12
quote:itsme1973 schreef op 20 juni 2015 @ 13:08:
[...]
of was je dan uit logeren gegaan?Ooit gehoord van verwachtingsmanagement? Als ik dit van tevoren had geweten had ik me er sowieso op kunnen instellen, oordopjes kunnen kopen of inderdaad een leuk hotelletje op kunnen zoeken.
[...]
of was je dan uit logeren gegaan?Ooit gehoord van verwachtingsmanagement? Als ik dit van tevoren had geweten had ik me er sowieso op kunnen instellen, oordopjes kunnen kopen of inderdaad een leuk hotelletje op kunnen zoeken.
zaterdag 20 juni 2015 om 13:24
Voor mij maakt het trouwens ook een enorm verschil als de buren het van tevoren even komen melden. Dan kan ik me erop instellen, en eventueel ergens anders slapen. Ik vind een "verwacht" feestje veel minder vervelend dan een onverwacht feestje. Voor mij is dat ook een teken dat de buren rekening houden met andere buren en ik vind het ook gewoon onder goed fatsoen vallen. De meeste van mijn buren doen dat ook gewoon netjes, soms worden de buren zelf ook uitgenodigd. Zo ben ik ook maar eens gewoon om 1 uur 's nachts naar een feestje van buren gegaan omdat ik toch niet kon slapen van het lawaai. Was nog best gezellig. Laatst hadden nieuwe buren van mij een feestje en die hadden de buren niet ingelicht, toen heeft iemand iemand dus wel de politie gebeld om 2 uur 's nachts.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
zaterdag 20 juni 2015 om 13:29
Ik vind een feestje ook prima, maar moet na 1 uur 's nachts nog muziek aan die zo hard staat dat de buren er wakker van liggen? Huur dan ergens een zaaltje idd. Ik woon ook in een rijtjeshuis, dat zijn 4 buren, onze tuinen grenzen aan weer 5 buren en op de kop weer de tuinen van 5 buren, de tuinen zitten zo dichtbij elkaar dat zo'n feest overlast geeft voor 14 gezinnen. Daar zit ik ook niet op te wachten, het feest in huis geeft al veel minder overlast. Als je in een rijtjeshuis woont zal je toch rekening moeten houden met elkaar.
zaterdag 20 juni 2015 om 13:29
quote:Oddball84 schreef op 20 juni 2015 @ 12:23:
Waar ik me nog het meeste over verbaas is dat het blijkbaar na 5 jaar zonder geluidsoverlast geoorloofd is om 1 nacht lang onbeperkt je buren te terroriseren? Je spaart geen zegeltjes o.i.d. wat dat rechtvaardigt!! Als je tot 4.30 wilt doorfeesten: huur een zaal of een kroeg af. Had tenminste het van tevoren even laten weten. Kleine moeite.Wat overdrijf jij! Alsof je gelijk dood neervalt van 1 nachtje iets minder slapen. En ik vind de buren eigenlijk wel een punt hebben. Je hebt nooit last van ze, ze geven een keer een feestje en jij gaat gelijk klagen over de muziek. Maar 3.36 vind ik dan ook erg laat. Dus dat snap ik dan ook wel. De sms an je buren is erg onbeleefd en daar zou ik ook van schrikken. Ik denk dat ze waarschijnlijk dat gestuurd hebben voordat ze naar bed gingen (en waarschijnlijk is er gedronken). Ik had het ook wel netjes gevonden als bij een feest wat lawaai zou zijn en lang doorgaat ze jullie vooraf hadden geïnformeerd. Dan kan je er rekening mee houden en had je je waarschijnlijk lang niet zo geërgerd.
Waar ik me nog het meeste over verbaas is dat het blijkbaar na 5 jaar zonder geluidsoverlast geoorloofd is om 1 nacht lang onbeperkt je buren te terroriseren? Je spaart geen zegeltjes o.i.d. wat dat rechtvaardigt!! Als je tot 4.30 wilt doorfeesten: huur een zaal of een kroeg af. Had tenminste het van tevoren even laten weten. Kleine moeite.Wat overdrijf jij! Alsof je gelijk dood neervalt van 1 nachtje iets minder slapen. En ik vind de buren eigenlijk wel een punt hebben. Je hebt nooit last van ze, ze geven een keer een feestje en jij gaat gelijk klagen over de muziek. Maar 3.36 vind ik dan ook erg laat. Dus dat snap ik dan ook wel. De sms an je buren is erg onbeleefd en daar zou ik ook van schrikken. Ik denk dat ze waarschijnlijk dat gestuurd hebben voordat ze naar bed gingen (en waarschijnlijk is er gedronken). Ik had het ook wel netjes gevonden als bij een feest wat lawaai zou zijn en lang doorgaat ze jullie vooraf hadden geïnformeerd. Dan kan je er rekening mee houden en had je je waarschijnlijk lang niet zo geërgerd.
zaterdag 20 juni 2015 om 13:32
Zoveel last had je uiteindelijk niet van de muziek, want je viel in slaap voordat ze het zachter zetten. Terroriseren vind ik dus nogal ver gezocht.
Als je echt last hebt, ga je naar de buren toe met het verzoek of de muziek zachter kan, want je hebt er last van. Dan ga je niet appen en in slaap vallen om het antwoord uren later pas te lezen.
Als je echt last hebt, ga je naar de buren toe met het verzoek of de muziek zachter kan, want je hebt er last van. Dan ga je niet appen en in slaap vallen om het antwoord uren later pas te lezen.
Later is nu
zaterdag 20 juni 2015 om 13:32
Hij mag vragen of de muziek zachter kan....geen reden om rare aannames te doen en te gaan schelden. Het feest is 1 ding...verder is het vooral onbeschoft tokkiegedrag en zullen wel meer buren last van hebben gehad. Duidelijk mensen die niet weten waar de grens ligt en daar moet je iets van zeggen want geef een hand en neemt de volgende keer een hele arm.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zaterdag 20 juni 2015 om 13:35
zaterdag 20 juni 2015 om 13:38
quote:viva-amber schreef op 20 juni 2015 @ 13:32:
Hij mag vragen of de muziek zachter kan....geen reden om rare aannames te doen en te gaan schelden. Het feest is 1 ding...verder is het vooral onbeschoft tokkiegedrag en zullen wel meer buren last van hebben gehad. Duidelijk mensen die niet weten waar de grens ligt en daar moet je iets van zeggen want geef een hand en neemt de volgende keer een hele arm.1x in 5 jaar. Ja, ik zie die arm wel komen..
Hij mag vragen of de muziek zachter kan....geen reden om rare aannames te doen en te gaan schelden. Het feest is 1 ding...verder is het vooral onbeschoft tokkiegedrag en zullen wel meer buren last van hebben gehad. Duidelijk mensen die niet weten waar de grens ligt en daar moet je iets van zeggen want geef een hand en neemt de volgende keer een hele arm.1x in 5 jaar. Ja, ik zie die arm wel komen..
Later is nu
zaterdag 20 juni 2015 om 13:40
quote:viva-amber schreef op 20 juni 2015 @ 13:32:
Hij mag vragen of de muziek zachter kan....geen reden om rare aannames te doen en te gaan schelden. Het feest is 1 ding...verder is het vooral onbeschoft tokkiegedrag en zullen wel meer buren last van hebben gehad. Duidelijk mensen die niet weten waar de grens ligt en daar moet je iets van zeggen want geef een hand en neemt de volgende keer een hele arm.Ja, en daarna je hele lichaam.... Ik zou God op m'n blote knieën danken als er bij mij in de buurt maar 1x in de vijf jaar zo'n feestje werd gegeven.
Hij mag vragen of de muziek zachter kan....geen reden om rare aannames te doen en te gaan schelden. Het feest is 1 ding...verder is het vooral onbeschoft tokkiegedrag en zullen wel meer buren last van hebben gehad. Duidelijk mensen die niet weten waar de grens ligt en daar moet je iets van zeggen want geef een hand en neemt de volgende keer een hele arm.Ja, en daarna je hele lichaam.... Ik zou God op m'n blote knieën danken als er bij mij in de buurt maar 1x in de vijf jaar zo'n feestje werd gegeven.
zaterdag 20 juni 2015 om 13:49
zaterdag 20 juni 2015 om 13:54
quote:nerdopviva schreef op 20 juni 2015 @ 13:49:
Ik vind feestjes tot diep in de nacht met zulke harde muziek in een woonwijk ongelofelijk asociaal. Je veroorzaakt ontzettend veel overlast voor tientallen mensen. Als je dan zo nodig zoveel herrie moet maken, huur dan ergens een zaaltje (of koop een hutje op de hei ).Maar dat zeggen zulke asociale buren ook: als je last van ons hebt, ga je maar naar een hutje op de hei.
Ik vind feestjes tot diep in de nacht met zulke harde muziek in een woonwijk ongelofelijk asociaal. Je veroorzaakt ontzettend veel overlast voor tientallen mensen. Als je dan zo nodig zoveel herrie moet maken, huur dan ergens een zaaltje (of koop een hutje op de hei ).Maar dat zeggen zulke asociale buren ook: als je last van ons hebt, ga je maar naar een hutje op de hei.
zaterdag 20 juni 2015 om 13:57