Snelle sanity check...

20-06-2015 11:50 87 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in een woonwijk in een rijtjeshuis. Mijn buren hadden gisteravond(vrijdag) een onaagekondigd nogal heftig feestje in huis (en tuin). Ik heb mijn buurvrouw om 1.13 een Whatsappje gestuurd met de vraag of de muziek wat zachter kon: "Hoi, kun je de muziek wat zachter zetten? Zit nogal een heftige bas in. Thanks!". Om 3.00 uur kreeg ik als Reply "Ga ik doen!". Wat ik overigens las toen ik om 3.36 uur weer wakker schrok van collectief luid meeschreeuwen met Guus Meewis, Marce Borsato, Andre Hazes en andere Nederlandse muziekhelden.

Om 8.00 uur las míjn vrouw het volgende Whatsappje op haar telefoon: "Eindexamenfeest! In 5 jaar geen last van ons gehad en dan deze ene keer beginnen jullie te zeiken en om 4.00 de politie te bellen. Fuck you!" (trouwens, wij hadden de politie niet gebeld. En inderdaad, verder nooit last van ze.)

Graag jullie mening!
Onze buren hadden ook 1x een feest, netjes gemeld....daarna was het elke 3 weken raak tot diep in de nacht zo hard dat men de bel niet kon horen en doordeweeks. Politie ingeschakeld en later de VVE.

Waar halen zij het lef vandaan om overlast te veroorzaken en dan ook nog te gaan lopen schelden?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Bovendien; als de muziek zo hard stond, horen ze hun telefoon toch niet piepen?
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Ik vind dat als je door wil gaan tot 4 uur 's nachts met harde muziek en geschreeuw, je dat niet in een rijtjeshuis moet doen, maar een zaaltje moet huren of in elk geval een plek zou moeten zoeken waar je geen mensen wakker houdt. Zo niet, dan kun je het na 1 uur echt wel wat rustiger houden, zeker als iemand daar al om verzocht heeft. Verder ook niet zo netjes dat het niet is aangekondigd en dat ze zo'n raar bericht sturen ipv "sorry voor de overlast".
quote:vandale schreef op 20 juni 2015 @ 14:21:

Bovendien; als de muziek zo hard stond, horen ze hun telefoon toch niet piepen?Ze reageerde toch ook pas twee uur later?
Ik vind dat als je al een feestje geeft met lawaai in een rijtjeshuis, je a) van tevoren ff een briefje doet, b) als er toch overlast gemeld wordt, je meteen het geluidsniveau aanpast en c) je niet asociaal reageert als die melding er komt met " fuck you" of wat dan ook. Het excuus dat ze vast een slok op hebben vind ik niet passen bij volwassen mensen. Als je je niet kunt beheersen met een slok op, moet je niet drinken.

En ja, je hoeft niet meteen te gaan jeremiëren bij een keer een baslijn uit de tuin van de buren, maar je bent veel meer bereid te pikken als je van tevoren ingelicht bent want dan hebben de buren tenminste laten merken dat ze aan je gedacht hebben.

Ik zou het in ieder geval niet in m'n hoofd halen zonder bericht om drie uur s nachts in mijn tuin te gaan staan bulken in het kader dat een feestje één keertje toch moet kunnen. Als je vijf jaar lang niet in de tuin van je buren schijt is het nog steeds een issue die ene keer dat je het wel doet.
Ik zou vast wel even hebben gebaald van de herrie, maar niet hebben geklaagd als je verder nooit last hebt. Ik zou wel hebben geraden dat het om een examenfeestje ging, en dat zou ik ze gegund hebben. Overigens vind ik de tekst in je appje ook wel prima kunnen, en hun reactie dan weer niet. Maar die berust dan ook op een misverstand (dat je de politie gebeld zou hebben), dus daar zou ik ook weer niet al te moeilijk over doen: als ze horen dat ze het mis hadden, schamen ze zich er zelf vast ook voor. (Als blijft het een aso-berichtje natuurlijk). Lekker laten overwaaien dit, een volgende keer krijg je vast een aankondiging. Eens in de 5 jaar kan je zoiets hebben toch?
Serieus?

Je gaat je buren appen?

Waarom. ?

Langsgaan te veel moeite?

Gisteren hadden mijn beneden buren ook een feestje.

Ik zag de bui al hangen want de vlag met tas hing al een paar dagen buiten.

Ik heb het hele reportoire van Armin, Tiesto en David Guetta voorbij horen komen

Inclusief een hoop gejoel vanuit de tuin.

Uiteindelijk liep ik om.00.00 buiten om de hond uit te laten en toen riep mijn buurmeisje uit het raam, Summmmmmm kommie een biertjuh doen.

Niet gedaan en tot 5 uur vannacht liggen terug denken aan mijn examen feestje.

Kom op zeg, 1x per jaar

Laat ze lekker

Moet ik wel zeggen dat ik gewoon hele leuke buren heb

En ze zullen mij ook wel eens horen als ik met vrienden aan de rosé zit
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:Summerdance schreef op 20 juni 2015 @ 15:12:

Serieus?

Je gaat je buren appen?

Waarom. ?

Langsgaan te veel moeite?

Gisteren hadden mijn beneden buren ook een feestje.

Ik zag de bui al hangen want de vlag met tas hing al een paar dagen buiten.

Ik heb het hele reportoire van Armin, Tiesto en David Guetta voorbij horen komen

Inclusief een hoop gejoel vanuit de tuin.

Uiteindelijk liep ik om.00.00 buiten om de hond uit te laten en toen riep mijn buurmeisje uit het raam, Summmmmmm kommie een biertjuh doen.

Niet gedaan en tot 5 uur vannacht liggen terug denken aan mijn examen feestje.

Kom op zeg, 1x per jaar

Laat ze lekker

Moet ik wel zeggen dat ik gewoon hele leuke buren heb

En ze zullen mij ook wel eens horen als ik met vrienden aan de rosé zitIk ga ook liever niet in mijn pyjama langs als het niet absoluut hoeft. En wat is er mis met een appje, ik app zo vaak met de buren. Is gewoon een communicatiemiddel hoor.
quote:Honeymoonquiz schreef op 20 juni 2015 @ 15:30:

[...]

Ik ga ook liever niet in mijn pyjama langs als het niet absoluut hoeft. En wat is er mis met een appje, ik app zo vaak met de buren. Is gewoon een communicatiemiddel hoor.Mijn man gaat in zo'n geval maar dat is in de 20 jaar dat we hier wonen 1x gebeurd en we hadden 3 pubers naast ons met voorliefde voor housemuziek. Bij zulke teringherrie ga ik ervan uit dat een telefoon niet gehoord wordt, en kennelijk was dat ook zo. Overigens is TO toen gewoon in slaap gevallen, dus zo erg was het kennelijk niet.
Later is nu
Misschien hadden zij ook niet zo'n luidruchtig en laat feestje verwacht en de buren daarom niet ingelicht.

Als je gewoon even was langs gegaan en vriendelijk had gevraagd of er iets te vieren was en "gefeliciteerd, leuk dat het zo'n geslaagd feestje is maar ik heb toch wel n beetje last van de muziek" hadden zij vast veel sneller de neiging gehad de muziek zachter te zetten en had jij niet zo'n agressief berichtje gehad vanmorgen.

Gelukkig was de herrie niet zo erg dat je er niet van kon slapen
Fuck you? Nah.. wat lekker kortzichtig om ervan uit te gaan dat jullie de politie hebben gebeld en dan ook gelijk schelden? Ik zou het bij het appje laten en wat mij betreft zou de burenrelatie even bekoeld zijn.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Honeymoonquiz schreef op 20 juni 2015 @ 15:30:

[...]

Ik ga ook liever niet in mijn pyjama langs als het niet absoluut hoeft. En wat is er mis met een appje, ik app zo vaak met de buren. Is gewoon een communicatiemiddel hoor.

Ik ben dan denk ik nog heel antiek want ik heb

a) geen telefoonnummer van de biren

b) vind ik appen geen gewoon communicatie middel
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:juliet64 schreef op 20 juni 2015 @ 13:12:

[...]

Waar precies zit volgens jou dan de escalatie in de communicatie? Zoals ik het lees heeft TO alleen een beleefd verzoekje geappt.Appen op zich is al escalerend, de rest van de communicatie ook. Dom en onnodig
quote:pien6 schreef op 20 juni 2015 @ 18:28:

Misschien hadden zij ook niet zo'n luidruchtig en laat feestje verwacht en de buren daarom niet ingelicht.

Als je gewoon even was langs gegaan en vriendelijk had gevraagd of er iets te vieren was en "gefeliciteerd, leuk dat het zo'n geslaagd feestje is maar ik heb toch wel n beetje last van de muziek" hadden zij vast veel sneller de neiging gehad de muziek zachter te zetten en had jij niet zo'n agressief berichtje gehad vanmorgen.

...

Ja maar als ze eerst een taart voor ze had gebakken, dan waren ze nóg veel aardiger geweest! Dat ze dat niet óók eerst geprobeerd heeft zeg!

Sorry, maar als je overlast veroorzaakt kunt je daarop gewezen worden. Meestal zijn mensen dan zelfs geïrriteerd. Dat lijkt me vrij normaal. Normale mensen schamen zich dan een beetje en doen hun best om de overlast te beëindigen. Asociale en/of dronken mensen reageren dan verontwaardigd en gaan berichtjes sturen à la "fuck you".

Dit staat niet los op zich. Kijk maar eens wat er gebeurt als je iemand in de trein vriendelijk vraagt zijn tas van de stoel te halen zodat jij kunt zitten, of degene voor je bij het benzinestation om even door te rijden in plaats van eerst haar halve vriendenkring te bellen na het tanken, of iemand aanspreekt op voordringen: de verontwaardiging spat ervan af. Een grote bek kun je krijgen omdat je het waagt hun privileges in twijfel te trekken. Zij mogen verdorie toch gewoon alleen aan zichzelf denken? En als ze er echt niet meer onderuit komen, dan is het ineens de manier waarop het gezegd wordt. De omgekeerde wereld...
quote:JollyJ schreef op 20 juni 2015 @ 21:55:

[...]

Appen op zich is al escalerend, de rest van de communicatie ook. Dom en onnodigHoezo is appen escalerend? Ik app serieus heel regelmatig met de buren over alledaagse dingen (bezorgde pakketjes, uitgevallen stroom of internetverbindingen, vuilnisbakken etc). Als je nou nooit app-contact hebt en dan ineens dit soort berichtjes gaat sturen kan ik me nog voorstellen dat dat misschien anders is. Maar op zich is een net berichtje via de app toch niet meteen escalerend? En dom? En waarom onnodig?
Waarom appen met iemand die naast je woont???
quote:pearle schreef op 20 juni 2015 @ 22:47:

Waarom appen met iemand die naast je woont???

Ehm omdat je niet altijd thuis bent bijvoorbeeld, omdat je niet bij elkaar aan wil bellen als de kinderen in bed liggen... En omdat je niet graag midden in de nacht in je pyjama naar buiten gaat.

Ik app ook met mijn man; wij wonen bij elkaar in huis. Is dat ook gek?
Wij hebben zelfs een app-groep als buren. Voor van alles: vragen of iemand een pakketje kan aannemen, om iets te lenen van elkaar, maar ook om door te geven dat je last hebt van buren. Werkt heel goed.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
quote:gioia82 schreef op 20 juni 2015 @ 22:56:

Wij hebben zelfs een app-groep als buren. Voor van alles: vragen of iemand een pakketje kan aannemen, om iets te lenen van elkaar, maar ook om door te geven dat je last hebt van buren. Werkt heel goed.Wij ook. Laatst de buurman nog een ui 'geleend' en zo horen we het ook als buurman x met zijn neefjes naar de kermis gaat (en of er nog iemand mee wil).
Ik app ook wel eens met de buren, zeker midden in de nacht zou ik daar voor kiezen. Daarbij zei TO niet dat ze moesten kappen, maar of de bas wat omlaag kon. Lijkt me midden in de nacht geen rare vraag. Doorgaan tot half 5 in een woonwijk met luide muziek vind ik niet netjes.

Daar zijn overigens ook gewoon regels voor, óók in het weekend.
quote:mary57 schreef op 20 juni 2015 @ 13:54:

[...]

Maar dat zeggen zulke asociale buren ook: als je last van ons hebt, ga je maar naar een hutje op de hei.Ja lekker makkelijk roepen inderdaad. De overlastmaker is namelijk altijd fout.
Ik had ook geappt... waarom moet ik in mijn pyama naar buiten midden in de nacht als ik een vriendelijk apje kan sturen zoals TO deed.

En dan fuck you sturen? Al had TO wel om 4.00 uur de politie gebeld dan nog vind ik het nogal asociaal.
quote:JollyJ schreef op 20 juni 2015 @ 21:55:

[...]

Appen op zich is al escalerend, de rest van de communicatie ook. Dom en onnodigHaha, jij bent echt grappig.
quote:Honeymoonquiz schreef op 20 juni 2015 @ 22:40:

[...]

Hoezo is appen escalerend? Ik app serieus heel regelmatig met de buren over alledaagse dingen (bezorgde pakketjes, uitgevallen stroom of internetverbindingen, vuilnisbakken etc). Als je nou nooit app-contact hebt en dan ineens dit soort berichtjes gaat sturen kan ik me nog voorstellen dat dat misschien anders is. Maar op zich is een net berichtje via de app toch niet meteen escalerend? En dom? En waarom onnodig?In een conflict is het uitschakelen van non verbale communicatie escalerend, omdat je de verzachtende mogelijkheden weg laat. En doe je dat bewust, dan is dat dom.
quote:Feeksje1977 schreef op 20 juni 2015 @ 23:35:

[...]

Haha, jij bent echt grappig.Jij niet, maar gelukkig is dat ook op te lossen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven