soda in wasmachine tegen vieze geurtjes

29-09-2017 13:17 30 berichten
Mijn handdoekken ruiken vaak niet zo fris als ze uit de wasmachine komen. Ik was kleur op 40, wit meestal op 60. Nu las ik dat je af en toe een lege was op 90 graden moet draaien, wat ik nu doe, maar het helpt niet 100%. Ik las ergens de tip: soda gebruiken. Ik heb bakingsoda, is dat ook goed? Schoonmaakazijn heb ik trouwens ook in huis. Wat is jullie ervaring?
Alle reacties Link kopieren
Je kunt bij de hete was, bijvoorbeeld je was op 60 graden, een scheut schoonmaakazijn in het wasverzachtervakje doen. Dat werkt reinigend voor de machine en maakt ook je was wat zachter zonder dat de azijngeur erin blijft. En af en toe het bakje waar wasmiddel / wasverzachter in moet schoonmaken, kun je er meestal wel uit klikken.
happiness = reality - expectations
Alle reacties Link kopieren
Wassen met poeder ipv vloeibaar helpt tegen nare geurtjes. Voor nu zou ik het middel van HG gebruiken. Werkt ook goed voor niet sportkleding. Een nachtje biotex is een alternatief.
Alle reacties Link kopieren
Een keer per maand de wasmachine op 90 graden laten draaien. Met azijn.
De eerste keer leeg. De keren erna met poetsdoeken.
Elke dag een schone baddoeken gebruiken. Na gebruik eerst ophangen. Als het droog is pas in de wasmand (geld ook voor poetsdoeken enz) Gekleurde baddoeken kunnen net als de witte op 60 graden gewassen worden.
Daar kan ook een klein scheutje azijn bij.
Extra spoelen kan ook helpen
Alle reacties Link kopieren
Ik gooi sportkleding een uurtje voor het in de was gaat in een sopje met Oxxi Action die roze doos.

En ik spray het eventueel in met Dasty die gele.

Ik draai eens per maand mijn wasmachine met 1 oude theedoek erin. met een bol vol soda en op 95 graden.
Dat helpt erg goed.
Alle reacties Link kopieren
Nog nooit last gehad van stinkende was. Ik was 1 keer per week op 90 graden (beddengoed of iets van theedoeken) gewoon met wasmiddel en een flinke scheut azijn. Verder was ik alles op 30 of 40 graden
En 2 keer per jaar maak ik de wasmachine helemaal goed schoon

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven