spelletjes met de hond

20-07-2009 00:33 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welke spelletjes doen jullie met je hond?

Onze Border Collie vindt het nog steeds heerlijk om achter een bal aan te rennen in het bos. Manlief heeft zijn sokken eens uitgezocht en alle eenlingen zijn nu voor de hond. Een paar brokjes in de sok en hij is een tijdje zoet om de brokjes eruit te krijgen. Waterspelletjes vindt hij ook leuk: een teiltje vol water en daar gooien we dan brokjes in die hij er weer uit vist. Of we doen brokjes in een doos vol met proppen papier en dan moet hij ze er uit halen. Hebben jullie nog leuke ideetjes voor spelletjes? Onze Border Collie is trouwens een pup van 6 maanden.
verstoppertje, de honden doe ik in de gang, door het hele huis leg ik dan wat lekkers neer en ze zoeken net zo lang tot alles is gevonden.

Leuk idee dat waterspelletje, die ga ik ook proberen!

Bal gooien doe ik niet, dit is erg slecht voor de voorpoten, zeker voor een hond van 6 maanden. Helaas ervaring mee en uit mijn omgeving ook enkele die trauma aan hun voorpoten hebben opgelopen hierdoor (met hieruit de nodige artrose).
O, dat wist ik niet dat een hond last kan krijgen van zijn voorpoten. Moet ik toch maar iets anders gaan verzinnen in het bos. Verstoppertje doen wij ook, alleen moeten wij de hond elke keer gaan zoeken!!!!!!
weten de meeste hondenbezitters niet hoor. Het rennen achter de bal aan is het probleem ook niet, het afremmen of draaien kan problemen geven.

en leuk als je hond spelletjes gaat omdraaien :-)
onze honden zijn gek op de spelletjes van Nina Otterson!

En voor de simpel, gooien en vangen met een frisbee (wel pas doen als ze zijn uitgegroeid!), spullen verstoppen en laten zoeken.

Onze honden hebben allemaal een hekel aan water, dus de water spelletjes zijn hier geen succes
quote:Booo schreef op 20 juli 2009 @ 01:08:

weten de meeste hondenbezitters niet hoor. Het rennen achter de bal aan is het probleem ook niet, het afremmen of draaien kan problemen geven.

en leuk als je hond spelletjes gaat omdraaien :-)daarom kun je het bal apporteren het beste in het water doen, het zwemmen is een goede workout voor je hond , zonder al te abrubte bewegingen
collie misschien kijken of er een leuke hondensport is te vinden bij jou in de buurt

bijvoorbeeld flyball of doggydance.
Door de topictitel moet ik opeens aan dat verhaal denken van die vrouw voor wie men een surpriseparty organiseerde.....
quote:fleurtje schreef op 20 juli 2009 @ 08:29:

Door de topictitel moet ik opeens aan dat verhaal denken van die vrouw voor wie men een surpriseparty organiseerde.....Vertel
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Mijn hond een jack russel van 7 jaar vind t geweldig als k me verstop haha!Klinkt erg maar als k achter een bank of kast ga zitten en hem roep dan gaat hij enthousiast zoeken.en zn reactie als hij me dan vind!haha echt geweldig!

Verder houd hij van vanalles,spelen met de bal,rondjes rennen door het park,spelen met zn touw etc
quote:fleurtje schreef op 20 juli 2009 @ 08:29:

Door de topictitel moet ik opeens aan dat verhaal denken van die vrouw voor wie men een surpriseparty organiseerde.....Ja, ik dacht eerst ook aan iets anders... Denk dus dat ik wel weet waar jij op doelt.
Cum non tum age
Hier wat hondenspeelgoed:

hondenspeelgoed
Cum non tum age
Apporteren met een dummy (niet te ver weg gooien/hond laten afremmen want idd slecht voor poten).

Speeltje in een kleed rollen en haar dat laten zoeken.

Trekspelletjes met flostouw.

Ik heb een spel van Nina Ottosson, dog brick. Erg leuk, maar ik vind het wel erg dure spellen, en mijn hond is er vrij snel mee klaar.

Balletje met gat erin waar ik brokjes in doe, kan je trouwens ook met een lege fles doen.

Kong vullen (vind ik ook een soort van spelen).

Ik heb ook het boekje van Nicky Gootjes, daar staan ook leuke dingen in.

Ik heb trouwens een pup van 22 weken. Ik doe verder veel haar oefeningen die we op cursus leren.
quote:noa schreef op 20 juli 2009 @ 09:28:

Hier wat hondenspeelgoed:

hondenspeelgoedBedankt voor de link. Zitten leuke dingen tussen .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven