Spijt van koophuis
vrijdag 19 juni 2020 om 16:46
Wij zijn bezig met de koop van een huis. De financiën zijn bijna rond en in juli is de sleutel overdracht.
Maar naarmate de datum nadert zie ik er steeds meer tegenop. En heb ik eigenlijk spijt van onze keuze.
Het is moeilijk om klussers te vinden (is nu wel bijna rond), de nieuwe buurvrouw deed nogal lelijk toen ik me wilde voorstellen(we hebben zulke leuke buren op dit moment , snik), vrachtwagen die we wilde lenen voor de verhuizing is nu verkocht, dakkapel is niet te krijgen voor de verhuizing.
En het ergste is dat de maandelijkse lasten 275 euro in de maand omhoog gaan met een koophuis ipv ons huidige huurhuis.
Ik heb altijd willen kopen maar nu het zover is begin ik me af te vragen waarom. Als we over 30 jaar afbetaald hebben is mijn leven bijna om. Ik leef liever nu. Mijn kinderen krijgen het huis dan als we dood gaan. Maar ja, moet ik het daarvoor doen? Ze hebben ook een vader met een koophuis.
Maar goed, ik ben gewoon een beetje in paniek en vraag me af of mensen het herkennen. Misschien hoort dit gewoon een beetje bij verhuizen, al die stress?
Maar naarmate de datum nadert zie ik er steeds meer tegenop. En heb ik eigenlijk spijt van onze keuze.
Het is moeilijk om klussers te vinden (is nu wel bijna rond), de nieuwe buurvrouw deed nogal lelijk toen ik me wilde voorstellen(we hebben zulke leuke buren op dit moment , snik), vrachtwagen die we wilde lenen voor de verhuizing is nu verkocht, dakkapel is niet te krijgen voor de verhuizing.
En het ergste is dat de maandelijkse lasten 275 euro in de maand omhoog gaan met een koophuis ipv ons huidige huurhuis.
Ik heb altijd willen kopen maar nu het zover is begin ik me af te vragen waarom. Als we over 30 jaar afbetaald hebben is mijn leven bijna om. Ik leef liever nu. Mijn kinderen krijgen het huis dan als we dood gaan. Maar ja, moet ik het daarvoor doen? Ze hebben ook een vader met een koophuis.
Maar goed, ik ben gewoon een beetje in paniek en vraag me af of mensen het herkennen. Misschien hoort dit gewoon een beetje bij verhuizen, al die stress?
zondag 21 juni 2020 om 16:03
Ik vertelde haar (53 jaar) dat we waarschijnlijk hier kwamen wonen. Ze zei zo heel koud: " oh , waarschijnlijk?". Ik zei dat alles bijna rond was maar ze ging weer verder met tuinieren. Ik kon me niet eens voorstellen.
zondag 21 juni 2020 om 16:05
Het is ook wel een beetje vreemd om je voor te willen stellen, terwijl de deal nog niet eens rond is?Ballenbak888 schreef: ↑21-06-2020 16:03Ik vertelde haar (53 jaar) dat we waarschijnlijk hier kwamen wonen. Ze zei zo heel koud: " oh , waarschijnlijk?". Ik zei dat alles bijna rond was maar ze ging weer verder met tuinieren. Ik kon me niet eens voorstellen.
zondag 21 juni 2020 om 16:28
Zou zomaar mijn reactie kunnen zijn als ik ergens druk mee bezig ben en een random persoon knoopt een praatje aan. Wie weet was je al de zoveelste die daar 'bijna' ging wonen.TanteOlivia schreef: ↑21-06-2020 16:05Het is ook wel een beetje vreemd om je voor te willen stellen, terwijl de deal nog niet eens rond is?
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
zondag 21 juni 2020 om 20:41
In mijn ideale wereld doe ik dat ook, maar soms floep ik er zomaar wat uit.Ballenbak888 schreef: ↑21-06-2020 20:05Nou, dan hoop ik maar dat de buurvrouw ontdooit. Ik zou zelf mensen altijd vriendelijk te woord staan.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
maandag 22 juni 2020 om 07:27
Dat snap ik. Maar in dit geval waren we de enige die het wilde kopen. Ik geloof niet dat ze ergens last van hebben gehad. De huidige eigenaren zeiden ook wel dat de buurvrouw niet zo van de praatjes prut is. Ik hoef ook niet de deur plat te lopen bij de buren. Maar een praatje af en toe is fijn. Ik kan bij mij huidige buren voor van alles bij ze terecht. En andersom. Maar ja, om nou te blijven huren voor de leuke buren vinden we ook wat ver gaan.
Ik hoop maar dat het mee gaat vallen.
maandag 22 juni 2020 om 08:51
Je buren kun je niet uitkiezen inderdaad. Je kunt leuke buren hebben die na een paar jaar verhuizen, en dan moet je ook maar weer afwachten. En misschien wonen er twee huizen verder mensen met wie je het heel goed kunt vinden. Zolang het geen buren zijn waar je overlast van hebt, zou ik er niet zo'n groot punt van maken.Ballenbak888 schreef: ↑22-06-2020 07:27Dat snap ik. Maar in dit geval waren we de enige die het wilde kopen. Ik geloof niet dat ze ergens last van hebben gehad. De huidige eigenaren zeiden ook wel dat de buurvrouw niet zo van de praatjes prut is. Ik hoef ook niet de deur plat te lopen bij de buren. Maar een praatje af en toe is fijn. Ik kan bij mij huidige buren voor van alles bij ze terecht. En andersom. Maar ja, om nou te blijven huren voor de leuke buren vinden we ook wat ver gaan.