Spinnen in de tuin

22-05-2012 10:29 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Had vandaag het geniale idee om wat aan de achtertuin te doen. Ben in het eerste hoekje begonnen en kwam daar al 2 dikke grote zwarte spinnen tegen. Ik ben dus snel weer naar binnen gevlogen!

Mijn kat is een watje, die probeerde ik naar het hoekje te dirigeren maar haalt zijn neus er voor op.

Kut kut kutzooi. Ik vind het echt doodeng maar wil toch echt wat aan de tuin doen en heb nog veel meer hoekjes te gaan.

Pff, hoe ga ik dit doen vandaag! :'-(
Doei
Hahahaha, sorry ik lach je echt niet uit, maar toe.

Dit is wat ze nu natuur noemen. (alhoewel in de achtertuin)

Pas op: je kan ook torretjes, wormen, pissebedden, rupsen, kikkers, luis ed. tegenkomen.
Het zijn spinnen! Geen kernwapens!

Angst voor spinnen zoals jij dat hebt is een totaal irreele angst, zeker hier in NL. Probeer er eens als een volwassene mee om te gaan.
Jaa, ik weet het, voel me ook een echte aansteller. Ik heb nog wel op een agrarische school gezeten haha.

Pfff, maar ik durf echt niet meer.
Doei
Zeg een keer boe en ze zijn weg.
gloriosa schreef op 22 mei 2012 @ 10:33:

Jaa, ik weet het, voel me ook een echte aansteller. Ik heb nog wel op een agrarische school gezeten haha.

Pfff, maar ik durf echt niet meer.
Maar effe serieus. Wat is het ergste dat er kan gebeuren?
Het is vooral de angst zelf die vervelend is. Ik weet het ook wel.

Zo toch maar weer een nieuwe poging doen.
Doei
Het voordeel van spinnen in Nederland is dat ze ongevaarlijk zijn voor mensen. In andere wereldstreken kun je nog wel eens een spin in je tuin vinden die echt enorm groot is en/of in staat is om mensen een giftige beet toe te dienen.

Je kunt beter bang zijn voor wespen.
Tja ik deel je angst helaas..

http://www.anwb.nl/binaries/appdata/webwinkel/images/producten/N/1-fkehqn/anti-spin-250-ml/groot.png?prodName=Anti-spinnenspray

Is voor mij dé oplossing...
Bezem en ff t hoekje aanvegen.
Herkenbaar. Ik heb een spinnenweb voor mijn raam zitten met een behoorlijk grote spin er in.

No way dat ik die weg ga halen, straks komt die spin in mijn huis in plaats van daarbuiten, brrr.
Mayaelf schreef op 22 mei 2012 @ 10:49:

Herkenbaar. Ik heb een spinnenweb voor mijn raam zitten met een behoorlijk grote spin er in.

No way dat ik die weg ga halen, straks komt die spin in mijn huis in plaats van daarbuiten, brrr.
En dan bijt ie je kop eraf....
Ga een therapie volgen om over je spinnenangst heen te komen.

Voorbeeldje.

http://www.morpheus-emoti ... ing.com/spinnenangst.html
galadriel schreef op 22 mei 2012 @ 10:33:

Zeg een keer boe en ze zijn weg.
X-D
Jeetje, het zijn maar spinnen hoor!! Die doen echt niks!

Spinnen zijn echt niet iets om bang voor te zijn!
gloriosa schreef op 22 mei 2012 @ 10:33:

Dat ben je ook. :-p
Wees blij met die spinnen, scheelt je weer wat muggen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik begrijp je angst..bij vriend kwam net een uitheemse soort maar al heel lang dood uit zn koffer gevallen. Ik rust niet tot het ding over het balkon is gekieperd.

Gelukkig duikt onze kat op alles wat beweegt in de tuin en laat het pas gaan als ie zeker weet dat het niet eetbaar is.
Eerst de tuin flink gaan natspuiten dan vluchten de spinnen hier meestal wel weg maar goed dan gaat t aanvegen zo moeilijk
galadriel schreef op 22 mei 2012 @ 10:31:

Hahahaha, sorry ik lach je echt niet uit, maar toe.

Dit is wat ze nu natuur noemen. (alhoewel in de achtertuin)

Pas op: je kan ook torretjes, wormen, pissebedden, rupsen, kikkers, luis ed. tegenkomen.
Ik snap het wel hoor. Ik ben voor heulemaal niets uit jouw lijstje bang.. Alleen voor spinnen dus ^^ ..
Hahahaha herkenbaar!

Ik begin tuinieren steeds leuker te vinden, maar zodra ik spinnen zie, en die zie ik nogal veel, dikke zwarte, of van die snelle hardlopertjes, dan ben ik er klaar mee. Held op sokken ben ik...
Hier ook herkenbaar. Elk ander "ongedierte" doet me niets, maar als ik een spin zie heb ik al gegild voordat ik erbij na kan denken. Inderdaad een volkomen irreële angst, maar ik kan er niets aan doen.

Wat betreft het tuinieren kun je misschien van die huishoudhandschoenen aandoen. Het idee dat ze dan niet over je blote handen of armen kunnen lopen heeft mij wel over de drempel geholpen.
Je kan van je spinnenfobie afkomen. Zijn cursussen voor. Helpt echt. Ik maak nu soep van ze. Little aswholes.
Klaar hoor,! Nu alleen het gras nog maaien :)

Wonder boven wonder daarna bijna geen spinnen tegengekomen.
Doei
Gelukkig heb je je niet op je kop laten zitten door de krioelbeestjes :smile: , goed gedaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven