Spinnen in huis

29-09-2020 20:11 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is weer het najaar en dan vinden ze het allemaal héérlijk om in ons huis te zitten: spinnen. Op dit moment tref ik dagelijks zo'n dikke grote zwarte huisspin aan. Ik ben op zich niet bang voor ze en laat ze, waar mogelijk, maar gewoon zitten, maar echt leuk is anders. Hebben jullie tips? Een geurtje dat ze niet lekker vinden, of iets anders?

Overigens zie ik nergens webben in huis, dus waar ze wonen en van leven.......ik denk dat ik het niet wil weten.
Alle reacties Link kopieren
Vangen met een glas en buitenzetten? Of komt hij dan terug?
Alle reacties Link kopieren
Ah, je hebt een nestje!
Alle reacties Link kopieren
Pepermunt schijnen ze niet van te houden maar ik heb nog nooit een spin met een neus gezien...
Alle reacties Link kopieren
viewtopic.php?f=17&t=467842&p=31882925&start=#p31882925

Hier staan wel wat tips tussen.
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Alle reacties Link kopieren
Muntolie werd mij aangeraden. Helpt hier niets dus dat geld kun je je alvast besparen :-)
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
parbleumondieu schreef:
29-09-2020 20:15
Vangen met een glas en buitenzetten? Of komt hij dan terug?

Nou, ik heb vooral het gevoel dat het steeds andere zijn. Dat er dus heel veel zijn :-( . Soms laat ik ze zitten, soms zet ik ze buiten en een heel enkel keertje komt toch de stofzuiger eraan te pas (waar ik eigenlijk geen fan van ben)
Alle reacties Link kopieren
Friezin71 schreef:
29-09-2020 20:16
Ah, je hebt een nestje!

Toch heb ik het vermoeden dat ik de exemplaren uit dit nestje niet zo gemakkelijk kwijtraak aan verre tantes en vage collega's.
Alle reacties Link kopieren
Yasmeenah82 schreef:
29-09-2020 20:16
viewtopic.php?f=17&t=467842&p=31882925&start=#p31882925

Hier staan wel wat tips tussen.

Ah dank je! Die had ik niet gezien. Maar 'goed' om te zien dat ik niet de enige ben
Ik las laatst dat je ze niet dood moet maken omdat je er dan meer krijgt. Ze eten de insecten die in huis zijn en als je een spin doodt dan komen er nieuwe spinnen om ook die dode spin op te eten.
Alle reacties Link kopieren
Gatekeeper* schreef:
29-09-2020 20:26
Ik las laatst dat je ze niet dood moet maken omdat je er dan meer krijgt. Ze eten de insecten die in huis zijn en als je een spin doodt dan komen er nieuwe spinnen om ook die dode spin op te eten.
Spinnen worden bij mij toch echt geplet door de w.c gespoeld. Brrr!


Geweldig onderschrift trouwens! :proud:
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er nog geen gezien en ergens baart me dat grote zorgen. Ben wel continu op m'n hoede.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
alongwiththesunshine schreef:
29-09-2020 20:43
Ik heb er nog geen gezien en ergens baart me dat grote zorgen. Ben wel continu op m'n hoede.
Hoezo, omdat er dan ergens een kluitje kan zitten?
Alle reacties Link kopieren
parbleumondieu schreef:
29-09-2020 20:51
Hoezo, omdat er dan ergens een kluitje kan zitten?

Volgens mij zijn spinnen niet echt groepsdieren toch?
Alle reacties Link kopieren
katkaatje schreef:
29-09-2020 20:53
Volgens mij zijn spinnen niet echt groepsdieren toch?
Maar ze hangen soms wel met meer in een hoek. Bij mij dan.
Alle reacties Link kopieren
Heb je een kat? Dat was in ons vorige huis echt een goed middel. Voordat ik die engerds kon spotten waren ze al opgegeten door de kat. Ik heb er toen echt maar heeeeeel weinig gezien in die 6 jaar dat ik er woonde. Een oud huis dus sowieso veel kieren en gaten.
Nu wonen we in een dorp, vrijstaand met een grote tuin eromheen en het wemelt echt van de spinnen in huis. Niet te doen. Ook een oud huis. Overal hangen webben en zie ik spinnen. Van die hooiwagen vooral maar ook kleine zwarte spinnetjes. Gelukkig nog geen huisspin of zwarte renspin gezien. Ik heb een enorme angst voor die beesten maar omdat ik er nu zoveel mee wordt geconfronteerd en ik me groot moet houden voor de kinderen durf ik die hooiwagens en kleintjes met een grote prop papier of de stofzuiger wel te pakken. Die grote waag ik me niet aan. Nu helaas geen kat meer.

Ik vind het wel bijzonder om te zien dat elk type huis andersoort spinnen aantrekt. Of heeft dat te maken met locatie? Bij schoonouders op de boerderij zaten binnen altijd dikke kruisspinachtige.
Nu hier veelal hooiwagens met veel web. Maar weinig gewoon rondlopende spinnen zeg maar.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben inderdaad een vrijstaand huis met redelijk wat groen er omheen. En een oud huis met veel kieren. Dus daardoor zal het komen.

Op de benedenverdieping hebben we ze niet, want daar is de kat inderdaad actief. Maar die mag niet boven komen, dus nu zitten ze steeds in de slaapkamer enzo.
Alle reacties Link kopieren
Brrrr. Wij gaan binnenkort verhuizen naar een oud huis. Heb er super veel zin in maar vraag mij regelmatig af of daar grote dikke spinnen gaan zitten. Woon nu in appartement en nooit last van. Lijkt mij echt verschrikkelijk. Wij hebben een kat maar ik vermoed dat ie er alleen naar gaat lopen kijken ofzo :P
Alle reacties Link kopieren
Spinnen zijn net als katten best wel afstandelijk. Ze stellen het niet echt op prijs als je te dichtbij komt. Je kunt ze het beste negeren, dan voelen ze zich thuis.
Alle reacties Link kopieren
Ik HAAT spinnen, sorry. Zullen best prima nuttige beestjes zijn maar niet in mijn huis!
Zit ik vanavond lekker ontspannen een film op tv te kijken, komt er zo'n hardloopspin met hele grote poten onder de tv-kast vandaan gerend. Ik schiet overeind, mijn man zegt hé daar zit een spin. Ik zeg stamp derop! Nee, komt die aan met een papiertje, pakt die spin op, brrrr, en gaat hem buiten zetten. Nou die komt straks weer binnen he.
Ik hou heel veel van de herfst, behalve de spinnen dus.

Tot zover mijn niet nuttige bijdrage :$
Niemand is onmisbaar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven