Spint in hortensia

18-09-2011 13:16 7 berichten
De titel zegt het al, volgens mij heb ik spint in mijn hortensia. (heel fijn dun spinrag, met ieniemienie beestjes erin)

Is er mss een huis tuin en keukenmiddel om dat te doen verdwijnen? Ik heb al gelezen over bestrijden met vergif, maar dan kan ik net zo goed nieuwe planten kopen (qua prijs dan)

Ik heb de hortensias in de vensterbak staan (zijn 3 kleintjes in een grote rieten bak), is zoiets ook besmettelijk voor mijn andere planten?
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik buiten nog wel eens een spuitflesje met de helft water, de helft spiritus, en een klein beetje afwasmiddel.
Is besmettelijk voor andere planten, maar niet voor alle.Ook spint heeft voorkeuren.
Ah, morgen maar spiritus halen dan, kan het er altijd op wagen!

Ernaast staat een orchidee, die eindelijk weer eens boordevol knoppen zit, dus dat zou ik wel doodzonde vinden.
Ik krijg het altijd weg met plantenspuit met scheutje spiritus en scheutje groene zeep......
Ik had het ook en heb op advies van mijn moeder deze hortensia weggegooid. Want zoals Cateautje zegt is het erg besmettelijk en - volgens mijn moeder- bijna niet iets aan te doen.

En hoeveel kost nu een nieuwe?
Gewoon buiten zetten, op een beschutte (schaduw) plek waar de regen er wel bij kan. Vaak ontstaat spint doordat de plant te droog heeft gestaan. Door regelmatig de bladeren met water te bespuiten en de plant een aantal weken buiten in de regen te laten staan, kan de spint laten verdwijnen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven