Stalkende buurtkat

08-03-2012 13:36 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat moet ik hiermee?

Wij worden gestalkt door de buurtkat! De kat probeert steeds naar binnen te sluipen, om boven aan de kattenbrokjes te knabbelen.

Nou vind ik dat allemaal prima, je jaag dat beest wel weer naar buiten, maar nu begint ze mijn vuilniszakken open te breken op zoek naar eten. Gevolg is dat m'n balkon onder het afval ligt.

Wat moet ik hiermee? Ik heb al een paar x een vakje water over die kat gegooit, maar ze blijft terug komen.

Of heeft dat beest onwijs honger en moet ik iets gaan doen zoals dierenarts bellen?
Wat dacht je om te gaan praten met de eigenaar?

Die kat heeft dus mega honger zo te zien.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Een pvc-buis schuin op je balkon ingraven, of als glijbaan naar beneden laten roetsjen?

Maar serieus, ik denk dat ik voor de pragmatische eenvoudige oplossing zou kiezen en de vuilniszakken ergens anders zou bewaren of anders een soort vuilnisbak of container of zo daarvoor zou kopen. Of proberen de buren te overtuigen om hun kat meer te eten te geven. Of binnen te houden.
Spreuken 18:2
Waarom laat jij je vuilnis op het balkon staan?
Sommige mensen hebben een bovenwoning...
Heeft de kat wel een baasje dat je weet?
quote:satchel schreef op 08 maart 2012 @ 13:47:

Een pvc-buis schuin op je balkon ingraven, of als glijbaan naar beneden laten roetsjen?

Maar serieus, ik denk dat ik voor de pragmatische eenvoudige oplossing zou kiezen en de vuilniszakken ergens anders zou bewaren of anders een soort vuilnisbak of container of zo daarvoor zou kopen. Of proberen de buren te overtuigen om hun kat meer te eten te geven. Of binnen te houden.Wat apart dat jij van dit soort ziekelijke ideeën hebt, ik zou daar maar eens hulp bij zoeken.
Ik woon idd in een bovenwoning, het balkon is het enige buiten dus vandaar dat ik de zakken daar zet.

Mijn balkon komt uit op een groot complex van daken, ik heb werkelijk geen idee van wie die kat is, dus praten met het baasje is ook geen optie.
Ik zou hem naar het asiel brengen.
Hij heeft duidelijk honger. Ik zou hem ook bij het asiel afgeven.
quote:feeks schreef op 08 maart 2012 @ 14:02:

[...]

Wat apart dat jij van dit soort ziekelijke ideeën hebt, ik zou daar maar eens hulp bij zoeken.Volgens mij heb jij een topic van een tijdje geleden gemist
Spreuken 18:2
Ik zou niet zomaar een kat naar het asiel brengen tenzij je echt kunt zien dat het dier te mager is. Je zou een briefje beneden bij de ingang(en) kunnen ophangen wie de kat kent en of de eigenaar contact met je wil opnemen. En om de overlast voor jezelf te beperken wellicht toch een container meenemen. Of gewoon je vuilniszakken vaker weggooien, of worden ze eens per week geleegd?
Heb je geen gezamenlijke hal? In onze flat werd ook weleens d.m.v. briefjes gecommuniceerd als een eigenaar niet gevonden kon worden. (Niet op een gemene manier, maar met verzoek contact op te nemen o.i.d.)
Nicolientje, ons afval kan 1x in de week naar buiten, tot die tijd staat t op het balkon.

Valerie, ik woon in een oude binnenstad, we hebben onze eigen voordeur en dat geld voor alle buren. En daken aan de kant van mijn balkon zijn te dun om op te lopen, en komen uit op 4 verschillende straten. Ik denk niet dat het zoeken van het baasje een haalbaar plan is.

Ik heb net met mijn schoonmoeder overlegd, en zij denkt dat t beest misschien wormen heeft een daarom zo'n honger heeft. En gaf als advies dat ik 114 moest bellen, dan kan ik overleggen of ze m ophalen.
quote:valerie__ schreef op 08 maart 2012 @ 14:26:

In onze flat werd ook weleens d.m.v. briefjes gecommuniceerd Je kunt ook vragen of iemand weet van wie de kat is. En anders briefje aan kat vastmaken? Hij is blijkbaar goed te lokken met eten dus zal ook wel te vangen zijn.
Een briefje aan de kat vastmaken, aah zielig :( ik heb net even gebeld met meldpuntdierenmishandeling, en ze kunnen niks doen nu. Evt als ik de kat vang kan ik de dierenambulance bellen.
Met een bandje om zijn nek is dat niet zielig. Kost je wel tijd om een halsbandje te kopen en geld.
Eerst zou ik proberen hem op heterdaad te betrappen en dan met water EN azijn nat plenzen of nat sproeien. Ze hebben een veel grotere hekel aan azijn dan aan alleen water.

Mocht dit niet helpen toch maar vangen en de dierenambulance bellen. Mocht de kat een baasje hebben dan mag hij/zij betalen om het beest uit het asiel op te halen en dan leert baasje misschien zijn verantwoordelijkheid nemen.

Succes ermee.
quote:Mac123 schreef op 08 maart 2012 @ 15:38:

Met een bandje om zijn nek is dat niet zielig. Kost je wel tijd om een halsbandje te kopen en geld.

Een kat die geen halsband draagt ineens een halsband omdoen?

Succes (en doe handschoenen aan haha)
HKGirl, dat is idd wat ik ga doen, bedankt voor de azijntip!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven