Stank in huis
dinsdag 21 december 2010 om 11:24
Sinds vrijdag stinkt het bij ons in huis. Het begon in de woonkamer en lijkt zich uit te breiden naar de gang en de keuken Vooral als de verwarming aanstaat meurt het de tent uit.
Het leek in eerste instantie een beetje op een rioollucht, maar is inmiddels vele malen smeriger :puke:
We wonen in een oud huis, op de middelste etage, dus het is niet de kruipruimte. We hebben al over de hele vloer gesnuffeld, maar het lijkt meer op een meter hoogte te zitten. En het komt echt in vieze vlagen voorbij.
Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Of beter nog, heeft iemand de oplossing?
Het leek in eerste instantie een beetje op een rioollucht, maar is inmiddels vele malen smeriger :puke:
We wonen in een oud huis, op de middelste etage, dus het is niet de kruipruimte. We hebben al over de hele vloer gesnuffeld, maar het lijkt meer op een meter hoogte te zitten. En het komt echt in vieze vlagen voorbij.
Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Of beter nog, heeft iemand de oplossing?
dinsdag 21 december 2010 om 11:29
quote:Jorina schreef op 21 december 2010 @ 11:26:
Ligt er niet ergens een dooie muis verstopt?
Dat is het dus niet
Het zou een dode muis kunnen zijn tussen plafond en vloer. Maar ik weet niet hoe een dode muis ruikt, dus heb vooralsnog de vloer nog niet opengebroken.
Het gekke is dat de lucht op 1,5 meter hoogte lijkt te hangen.
Soms denk ik dat het uit de muur komt
Ligt er niet ergens een dooie muis verstopt?
Dat is het dus niet
Het zou een dode muis kunnen zijn tussen plafond en vloer. Maar ik weet niet hoe een dode muis ruikt, dus heb vooralsnog de vloer nog niet opengebroken.
Het gekke is dat de lucht op 1,5 meter hoogte lijkt te hangen.
Soms denk ik dat het uit de muur komt
dinsdag 21 december 2010 om 11:32
dinsdag 21 december 2010 om 11:34
dinsdag 21 december 2010 om 11:35
Oud huis he? Hier ook een oud huis, en af en toe ook stank.
Volgens mij komt het hier uit de afvoerputjes.
Muis zou idd een optie zijn. Muizen die dood aan het gaan zijn verstoppen zich heb ik me laten vertellen, dus die zal je niet snel tegenkomen, maar stinkt als de hel. Die lucht gaat vanzelf weg. (zou ik geen plafond voor openbreken )
Volgens mij komt het hier uit de afvoerputjes.
Muis zou idd een optie zijn. Muizen die dood aan het gaan zijn verstoppen zich heb ik me laten vertellen, dus die zal je niet snel tegenkomen, maar stinkt als de hel. Die lucht gaat vanzelf weg. (zou ik geen plafond voor openbreken )
dinsdag 21 december 2010 om 11:37
quote:Machutookunbietjemeerzijn schreef op 21 december 2010 @ 11:34:
Is de ontluchting wel goed? Wij wonen 1 hoog in een maisonette (sjiek woord voor app met 2 eteges ), vrij nieuw en wij hadden ook van die rioollucht in huis. Bleek een klepje in de ontluchting niet goed te staan, waardoor de lucht terugsloeg, het huis in.Dat is wel interessant. Maar die ontluchting zit toch in de badkamer en keuken? Of kan dat ook onder de woonkamer ofzo zitten? *gaat op zoek naar klepjes*
Is de ontluchting wel goed? Wij wonen 1 hoog in een maisonette (sjiek woord voor app met 2 eteges ), vrij nieuw en wij hadden ook van die rioollucht in huis. Bleek een klepje in de ontluchting niet goed te staan, waardoor de lucht terugsloeg, het huis in.Dat is wel interessant. Maar die ontluchting zit toch in de badkamer en keuken? Of kan dat ook onder de woonkamer ofzo zitten? *gaat op zoek naar klepjes*
dinsdag 21 december 2010 om 11:38
dinsdag 21 december 2010 om 11:40
De laatste keer dat ik door mysterieuze geuren geplaagd werd had ik een magnetron lasagne met gaatjes in het plastic tegen de muur laten vallen, de kaas van demuur gehaald met een nat doekje om me vervolgens op de overgebleven lasagne te storten, en het bekaasde doekje achteloos in de wasbak te gooien om een kamer waar ik de wasbak nooit gebruik. Maar dat zal het vast niet zijn.
Ik vind dit soort topics altijd erg spannend.
dinsdag 21 december 2010 om 11:41
dinsdag 21 december 2010 om 11:42
quote:Murdoch schreef op 21 december 2010 @ 11:40:
De laatste keer dat ik door mysterieuze geuren geplaagd werd had ik een magnetron lasagne met gaatjes in het plastic tegen de muur laten vallen, de kaas van demuur gehaald met een nat doekje om me vervolgens op de overgebleven lasagne te storten, en het bekaasde doekje achteloos in de wasbak te gooien om een kamer waar ik de wasbak nooit gebruik. Maar dat zal het vast niet zijn.
en dan heb je nog niet eens de geluidsgeureffecten
en dan heb je nog niet eens de geluidsgeureffecten
dinsdag 21 december 2010 om 11:45
quote:Bertha schreef op 21 december 2010 @ 11:41:
zou het met je verwarming te maken kunnen hebben? Aangezien je zegt dat het vooral is als de verwarming aanstaat.
Ja, dat dachten wij ook, maar als we boven (of onder) de verwarming hangen, dan ruiken we niks speciaals. Tenzij het uit de leidingen onder de vloer kan komen. Ik had al gegoogled op stank uit verwarmingen enzo, maar kon niks zinnigs vinden.
*weet zeker dat er nu iemand met de gegoogelde oplossing komt*
zou het met je verwarming te maken kunnen hebben? Aangezien je zegt dat het vooral is als de verwarming aanstaat.
Ja, dat dachten wij ook, maar als we boven (of onder) de verwarming hangen, dan ruiken we niks speciaals. Tenzij het uit de leidingen onder de vloer kan komen. Ik had al gegoogled op stank uit verwarmingen enzo, maar kon niks zinnigs vinden.
*weet zeker dat er nu iemand met de gegoogelde oplossing komt*
dinsdag 21 december 2010 om 11:46
Op mijn werk hebben we vorig jaar ook wekenlang last gehad van een rioolachtige stank. Volgens een aannemer lag er ergens een dooie muis/rat/eekhoorn. Er is zelfs met een cameraatje onder de houten vloer gekeken, maar er was niks te zien. Die beestjes verstoppen zich namelijk, als ze weten dat ze doodgaan.
Uiteindelijk is het vanzelf weggegaan, maar het heeft weken geduurd.
Uiteindelijk is het vanzelf weggegaan, maar het heeft weken geduurd.
It's not you, it's me. No wait. It's you. It's totally you...