Steelstofzuiger
maandag 12 juni 2017 om 14:21
Onze stofzuiger begint wat minder te worden en met 2 kleine kinderen en een vloer waarop je alles ziet wordt hij natuurlijk behoorlijk intensief gebruikt.
Ik ben eens om me heen gaan kijken en nu viel mijn oog op een steelstofzuiger. Het lijkt me erg handig in onze situatie en ik lees goede reviews, maar ik ken verder niemand die zo'n ding heeft. Ben wel benieuwd of het echt zo gemakkelijk is? En hoe doe je dat als je bijv de bank even mee wilt zuigen? En neemt het oplaadstation veel ruimte in beslag?
Ik ben eens om me heen gaan kijken en nu viel mijn oog op een steelstofzuiger. Het lijkt me erg handig in onze situatie en ik lees goede reviews, maar ik ken verder niemand die zo'n ding heeft. Ben wel benieuwd of het echt zo gemakkelijk is? En hoe doe je dat als je bijv de bank even mee wilt zuigen? En neemt het oplaadstation veel ruimte in beslag?
maandag 12 juni 2017 om 14:32
Zo'n steelstofzuiger die jij bedoeld is volgens mij een veredelde kruimeldief en geen vervanging van een gewone stofzuiger. Ze zijn er met een afneembare kruimelzuiger, die kun je er dus afpakken als je de bank wilt doen. Ik heb er wel 1 (al jaren, die is dus niet meer verkrijgbaar) en daarnaast een gewone stofzuiger. De laatste gebruik ik vaker als dat steelgeval. Het oplaadstation is in mijn geval gewoon een adapter met stekker. Mijn moeder heeft er 1 van Nilfisk gehad, die heeft een oplaadstation op de vloer. Gezamenlijk neemt dat niet meer ruimte in beslag op de vloer als een gewone stofzuiger.
maandag 12 juni 2017 om 14:42
maandag 12 juni 2017 om 14:43
maandag 12 juni 2017 om 15:01
ik heb er ook 1. leek me reuzehandig,voor "ff snel".
is het op zich ook wel,alleen komt hij niet bij de plinten en past niet onder de bank. waardoor er nog best veel blijft liggen waar ik me aan stoor en toch liever de gewone stofzuiger pak.
het is dat onze peuterzoon hem zo graag pakt om mij te helpen,anders stond hij hier zelf te verstoffen
is het op zich ook wel,alleen komt hij niet bij de plinten en past niet onder de bank. waardoor er nog best veel blijft liggen waar ik me aan stoor en toch liever de gewone stofzuiger pak.
het is dat onze peuterzoon hem zo graag pakt om mij te helpen,anders stond hij hier zelf te verstoffen
maandag 12 juni 2017 om 15:08
maandag 12 juni 2017 om 15:38
Hier een dyson steelstofzuiger.
Super handig. Lichtgewicht en draadloos dus pak ik hem er meerdere malen per dag even bij. Accu houdt het niet lang genoeg vol om het hele huis te doen maar dat vind ik geen groot probleem. Ik heb namelijk ook nog een soort droge 'stofdweil' waarmee ik langs plekken ga waar snel veel stof ophoopt (onder de bedden etc). Hierdoor heb ik eigenlijk geen gewone stofzuiger meer nodig.
Door de diverse losse mondstukken is hij ook als 'kruimelzuiger' te gebruiken voor bijv de trap, stoel of vensterbank. Zelfs met het 'steelgedeelte' past het mondstuk overal onder en neemt alle hoekjes mee. Net zoals een gewone stofzuiger.
En wanneer hij vol is kieper je hem zo leeg, stofzuigerzak hoeft er niet in.
Zuigkracht is ok. Wel iets minder dan een standaard stofzuiger.
Hier enkel gladde vloeren. Op taptijt komt hij minder goed uit de verf.
Het oplaadstation neemt praktisch geen ruimte in en zorgt er zelfs voor dat het apparaat goed en compact kan worden opgeborgen.
Kortom, ik ben zeer tevreden. Enigste nadeel is misschien de aanschafprijs. Al vind ik hem iedere euro waard!
Super handig. Lichtgewicht en draadloos dus pak ik hem er meerdere malen per dag even bij. Accu houdt het niet lang genoeg vol om het hele huis te doen maar dat vind ik geen groot probleem. Ik heb namelijk ook nog een soort droge 'stofdweil' waarmee ik langs plekken ga waar snel veel stof ophoopt (onder de bedden etc). Hierdoor heb ik eigenlijk geen gewone stofzuiger meer nodig.
Door de diverse losse mondstukken is hij ook als 'kruimelzuiger' te gebruiken voor bijv de trap, stoel of vensterbank. Zelfs met het 'steelgedeelte' past het mondstuk overal onder en neemt alle hoekjes mee. Net zoals een gewone stofzuiger.
En wanneer hij vol is kieper je hem zo leeg, stofzuigerzak hoeft er niet in.
Zuigkracht is ok. Wel iets minder dan een standaard stofzuiger.
Hier enkel gladde vloeren. Op taptijt komt hij minder goed uit de verf.
Het oplaadstation neemt praktisch geen ruimte in en zorgt er zelfs voor dat het apparaat goed en compact kan worden opgeborgen.
Kortom, ik ben zeer tevreden. Enigste nadeel is misschien de aanschafprijs. Al vind ik hem iedere euro waard!
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
maandag 12 juni 2017 om 16:49
Ja dat wilde ik eerst graag! Maar ik stofzuig juist vaak overdag na ontbijt/lunch, zodat die 'zooi' ook direct weg is.WWW7 schreef: ↑12-06-2017 14:43Iets heel anders... maar een stofzuiger robot... ZOOOO ideaal met kinderen en dieren. Die zetten wij elke avond aan als we naar bed gaan. Ik zuig zelf 2 keer per week ' bij'. Wel even goed kijken naar een goed merk, zijn wel wat prijzig maar echt beste koop in de afgelopen jaren.
dinsdag 13 juni 2017 om 09:08
Ik heb sinds een maand de Bosch BBH21621.
Is een 2 in 1, de kruimeldief kun je eruit halen.
Gekocht omdat mijn vorige kruimeldief kapot ging en dit mij wel handig leek.
Tot nu toe vind ik het ideaal en gebruik het voornamelijk in de keuken, na het eten.
Er zit zo'n ronddraaiende borstel in waardoor het (voor mijn gevoel) ook de kattenharen goed pakt.
Er zit een extra zuigmondje bij voor op de kruimeldief zodat je kleine randjes ook goed kunt zuigen.
Is inderdaad geen vervanging voor de normale stofzuiger en ook de bank doe ik liever met de gewone stofzuiger.
Ik wilde juist geen snoer omdat ik dat teveel gedoe vind, nu pak ik hem veel sneller!
Is een 2 in 1, de kruimeldief kun je eruit halen.
Gekocht omdat mijn vorige kruimeldief kapot ging en dit mij wel handig leek.
Tot nu toe vind ik het ideaal en gebruik het voornamelijk in de keuken, na het eten.
Er zit zo'n ronddraaiende borstel in waardoor het (voor mijn gevoel) ook de kattenharen goed pakt.
Er zit een extra zuigmondje bij voor op de kruimeldief zodat je kleine randjes ook goed kunt zuigen.
Is inderdaad geen vervanging voor de normale stofzuiger en ook de bank doe ik liever met de gewone stofzuiger.
Ik wilde juist geen snoer omdat ik dat teveel gedoe vind, nu pak ik hem veel sneller!
dinsdag 13 juni 2017 om 11:13
Wij hebben een gewone stofzuiger voor het grote en zware werk. En een steelstofzuiger voor na het eten, de keuken, eettafel etc. Die stofzuiger doet het prima maar is wel echt voor erbij. Zelfs de dure modellen hebben echt wat minder zuigkracht dan een gewone stofzuiger. De accu gaat niet lang genoeg mee om een heel huis grondig te doen. En er zit natuurlijk geen grote zak of opvangbak in. Zodat je vaker moet legen. Hou er ook rekening mee dat een accu in de loop van de jaren minder zal worden. De steelstofzuiger staat natuurlijk de hele dag in de oplader. Daardoor gaat zo'n apparaat echt minder lang mee dan een gewone stofzuiger met snoer.
Prima aankoop dus. Maar geen vervanging!
Prima aankoop dus. Maar geen vervanging!