Steelstofzuiger

17-02-2021 14:28 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welke is nu echt super fijn. Goede prijs / kwaliteit verhouding.
Ik heb een gewone Miele stofzuiger maar heb een bloedhekel om dat ding te pakken ivm stekker
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Xiaomi Dreame. Een stuk goedkoper dan Dyson omdat het een Chinees merk is en hij is super fijn!
anappleaday wijzigde dit bericht op 17-02-2021 14:31
4.95% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dyson. Niet goedkoop, maar ik pak 'm te pas en te onpas. Even de keuken stofzuigen na het eten. Ook voor de traptreden vind ik 'm ideaal. En de auto is zo ook makkelijker schoon te houden. Ik heb de V8.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben er eentje van Philips.. prima ding! Maar zou bij een volgende denk ik toch voor een dyson gaan. Ben wel helemaal fan van de steelstofzuiger!! Je pakt hem er zo veel makkelijker even bij..
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben er een van Black and Decker, was in de aanbieding 140 euro geloof ik. Ik was te lui om elke keer de stofzuiger te pakken met snoer, nu we de snoerloze hebben stofzuig ik veel vaker even snel de keuken en onder de eettafel te stofzuigen. En de trap gaat veel makkelijker, nu loop ik met de stofzuiger gewoon de trap op. Daar waar ik met snoervariant toch altijd wat geklooi had.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een Philips, ben er erg tevreden mee en gebruik hem echt veel makkelijker dan een stofzuiger met kabel. Die van mij heeft ook een kruimelzuiger-stuk dat je eraf kan nemen, dat vind ik ook handig.
Als je een groot huis hebt (heb ik niet) zou ik wel naar de accuduur kijken. Als je in een appartement of klein huis woont is dat minder belangrijk.
Dit had ik dus ook!
Ding uit de kast stekker eruit trekken en in stopcontact en gaan, wat een gedoe!

De Dyson de allernieuwste heb ik, te vrede? Nou nee!

Batterij is halverwege al leeg half huis steeds gedaan, moet dan wel toegeven mijn woonkamer is 17.5 meter lang daar nog een bijkeuken en een toilet en schuur is aan huis. Die kan ik allemaal doen. de trap halverwege en is dan klaar. dan kan ik pas weer na 5 uur de rest van huis doen. Hier heb ik niet goed over na gedacht tijdens de koop.

de rest zuigt ie prachtig, maar wat grotere stukjes bijv. een stukje popcorn en de zuiger stopt er mee dat er wat in zijn draaigedeelte zit.
de voet is te dik en te bol waardoor je niet eens onder de verwarming kunt.
Een stoffen trap kan ie niet alles goed weg krijgen dan met de pijp goed rossen.

Als deze kapot gaat ga ik toch maar weer voor de ouderwetse.....

Maar om hem niet helemaal af te geven heeft hij ook voordelen
Lekker snel gepakt
geen val partijen en klunsen op de trap, de stofilter is compact en zeer gemakkelijk te legen.
en pijp en kruimel is ideaal.
anoniem_6545584a2c7f1 wijzigde dit bericht op 17-02-2021 15:02
11.54% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Belle73 schreef:
17-02-2021 14:31
Dyson. Niet goedkoop, maar ik pak 'm te pas en te onpas. Even de keuken stofzuigen na het eten. Ook voor de traptreden vind ik 'm ideaal. En de auto is zo ook makkelijker schoon te houden. Ik heb de V8.
dit!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb allebei: die met snoer voor de wekelijkse schoonmaak door het huis. De snoerloze voor tussendoor en meubilair enz.
Alle reacties Link kopieren
30wortels schreef:
17-02-2021 15:00
Dit had ik dus ook!
Ding uit de kast stekker eruit trekken en in stopcontact en gaan!

De Dyson de allernieuwste heb ik, te vrede? Nou nee!

Batterij is halverwege al leeg half huis steeds gedaan, moet dan wel toegeven mijn woonkamer is 17.5 meter lang daar nog een bijkeuken en een toilet en schuur is aan huis. Die kan ik allemaal doen. de trap halverwege en is dan klaar. dan kan ik pas weer na 5 uur de rest van huis doen. Hier heb ik niet goed over na gedacht tijdens de koop.

de rest zuigt ie prachtig, maar wat grotere stukjes bijv. een stukje popcorn en de zuiger stopt er mee dat er wat in zijn draaigedeelte zit.
de voet is te dik en te bol waardoor je niet eens onder de verwarming kunt.
Een stoffen trap kan ie niet alles goed weg krijgen dan met de pijp goed rossen.

Als deze kapot gaat ga ik toch maar weer voor de ouderwetse.....
heb je hem wellicht steeds op max staan? Dat was bij mij het probleem, op de normale stand doet hij het ook prima en gaat hij veel langer mee.
guppekop schreef:
17-02-2021 15:01
heb je hem wellicht steeds op max staan? Dat was bij mij het probleem, op de normale stand doet hij het ook prima en gaat hij veel langer mee.


Ohja dat klopt ook maar moet wel heb hoogpolig tapijt en als daar troep van de kinderen tussen zit krijg ik het niet met halve kracht weg. maar laat hem dan ook zo staan als dan vervolgens de vloerdelen zuig, zal der eens opletten als het hele huis ga doen...
Thx voor de tip helemaal niet meer bij stil gestaan dat ik ook halve kracht heeft :P
anoniem_6545584a2c7f1 wijzigde dit bericht op 17-02-2021 15:06
Reden: zuigt foutje
0.98% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Op de max stand is de accu bij mij inderdaad ook snel leeg. Ik zuig trouwens vrijwel nooit het hele huis in één keer, dus dat scheelt ook. Ik vind het vooral handig dat je 'm ook als kruimeldief kunt gebruiken, maar dat 'ie ook een lange steel heeft.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Belle73 schreef:
17-02-2021 15:12
Op de max stand is de accu bij mij inderdaad ook snel leeg. Ik zuig trouwens vrijwel nooit het hele huis in één keer, dus dat scheelt ook. Ik vind het vooral handig dat je 'm ook als kruimeldief kunt gebruiken, maar dat 'ie ook een lange steel heeft.
ja gelukkig ook een lange steel, is anders zo lastig vliegen voor ons.. nu nog oplaadstations
Alle reacties Link kopieren
Ik heb pas na lang twijfelen een Dyson gekocht. Had ik veel eerder moeten doen. Echt zoveel makkelijk dan zo'n ding op wieltjes en een lang snoer. Ook veel makkelijk om in hoekjes en achter de bank te stofzuigen.
Ik heb begrepen dat het vooral een stofzuiger voor 'erbij' is, omdat ie een heel huis dus niet redt.

Mijn poets is geen fan, want ze vindt dat je niet goed in de hoekjes komt ermee, en dat het losse gedeelte zo zwaar is.

Nou ja en zij is de stofzuiger expert....dus ik begin er niet aan.
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
17-02-2021 15:34
Ik heb begrepen dat het vooral een stofzuiger voor 'erbij' is, omdat ie een heel huis dus niet redt.

Mijn poets is geen fan, want ze vindt dat je niet goed in de hoekjes komt ermee, en dat het losse gedeelte zo zwaar is.

Nou ja en zij is de stofzuiger expert....dus ik begin er niet aan.
grappig, mijn 'poets' is er juist super blij mee. Ze gebruikt soms ook nog de normale dyson maar pakt juist graag de steeldyson erbij, vooral voor de trap en boven. Wat ik wel een nadeel vind is inderdaad dat hij relatief zwaar is en als je hem even ergens rechtop tegenaanzet wil hij nog wel vallen... zo is mijn 1e kapot gegaan maar ik kreeg gelukkig van Dyson een nieuwe, nu zijn we daar alerter op.

Ik heb hem dus inderdaad 'voor erbij' en dat is super handig, als enige weet ik ook niet zeker of de Dyson de beste keuze is.
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
17-02-2021 15:01
Ik heb allebei: die met snoer voor de wekelijkse schoonmaak door het huis. De snoerloze voor tussendoor en meubilair enz.
Dit.
Am Yisrael Chai!
guppekop schreef:
17-02-2021 15:39
grappig, mijn 'poets' is er juist super blij mee. Ze gebruikt soms ook nog de normale dyson maar pakt juist graag de steeldyson erbij, vooral voor de trap en boven. Wat ik wel een nadeel vind is inderdaad dat hij relatief zwaar is en als je hem even ergens rechtop tegenaanzet wil hij nog wel vallen... zo is mijn 1e kapot gegaan maar ik kreeg gelukkig van Dyson een nieuwe, nu zijn we daar alerter op.

Ik heb hem dus inderdaad 'voor erbij' en dat is super handig, als enige weet ik ook niet zeker of de Dyson de beste keuze is.
Ik gebruik wel alleen de dyson, en de huishoudelijk verzorgster ook. Nu heeft de mijne op de normale stand een accuduur van bijna een uur, hij is nog nooit leeg geweest hier :) volgens mij heb ik de v11 turbo. Wel veel harde vloeren en her en der een vloedkleed, dat zal allicht schelen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Dyson V10 en vind em geweldig. Ik gebruik em elke dag (niet om het hele huis te zuigen). Sinds ik deze heb heb ik mijn Dyson met snoer nog geen enkele keer meer gebruikt.
MarvelousMrsMaisel schreef:
17-02-2021 15:34
Mijn poets is geen fan, want ze vindt dat je niet goed in de hoekjes komt ermee, en dat het losse gedeelte zo zwaar is.
Waarom noem je haar poets? Denigrerend vind ik dat.
Alle reacties Link kopieren
Belle73 schreef:
17-02-2021 14:31
Dyson. Niet goedkoop, maar ik pak 'm te pas en te onpas. Even de keuken stofzuigen na het eten. Ook voor de traptreden vind ik 'm ideaal. En de auto is zo ook makkelijker schoon te houden. Ik heb de V8.
+1 behalve dat ik de V11 heb
Alle reacties Link kopieren
Dyson v11 hier.

Plus:
Geen snoer meer, pak hem er snel bij als ik bijv. even onder tafel wil stofzuigen
Hangt netjes aan de muur, neem hem ook wel eens naar boven mee (met de slede stofzuiger vond ik dat teveel gedoe)
Krachtig. Krijg haren van mijn huisdieren er snel mee weg.
Kan er in 1x het huis mee door zonder tussendoor op te hoeven laden
Afneembare kruimeldief en veel opzetstukken

Min:
Hij is wat zwaar in de hand
Er zitten veel opzetstukken bij, voor de houten vloer gebruik ik een ander opzetstuk dan voor het vloerkleed, voor de plinten/trap weer een ander opzetstuk dan voor de krabpaal etc. en dan blijf je dus switchen.
Vond hem prijzig
Alle reacties Link kopieren
Na de Dyson big ball met snoer de, dyson v10 gekocht voor erbij. Wij zijn er fan van want je pakt hem zo erbij. Hij wordt iedere dag gebruikt om kattengrit, broodkruimels weg te zuigen. Wel een 2e filter erbij bestellen.
Alle reacties Link kopieren
teuneke schreef:
17-02-2021 17:34
Waarom noem je haar poets? Denigrerend vind ik dat.
Omdat die haar huis poetst? Niks denigrerend aan hoor
Alle reacties Link kopieren
Luca12 schreef:
17-02-2021 17:52
Na de Dyson big ball met snoer de, dyson v10 gekocht voor erbij. Wij zijn er fan van want je pakt hem zo erbij. Hij wordt iedere dag gebruikt om kattengrit, broodkruimels weg te zuigen. Wel een 2e filter erbij bestellen.
Ik maak het filter eens in de zoveel tijd schoon.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven