Steenmarters en auto

02-11-2010 11:02 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
Ik zou met het goedkoopste beginnen.

Ik heb gehoort dat die speciale apparaatjes het niet bijster goed doen.
Welke omgeving woon je? Als het vaker voorkomt, heeft jouw gemeente vast een steenmartermeldpunt. Zo niet, bel dit nummer en vraag of zij een steenmarterdeskundige bij jou in de buurt weten.
Of de auto in een afgesloten garage zetten, als je daar ruimte voor hebt...
Laatst had ik het zelf ook;

Een stuk frikandel onder de motorkap toen ik olie wilde bijvullen.

En wij eten nooit frikandellen!

Maar was verder niks stuk geknabbeld. Wel vervelend want je bent bang dat de volgende keer het wel prijs is.
kippenkaas schijnt het effectiefst te zijn.
Kippengaas onder de auto leggen.
Wc-blokjes schijnen echt goed te helpen. Volgens mijn zwager eten de steenmarters de bedrading van auto's omdat daar beendermeel in zit. Hij heeft al jaren een wc-blokje onder de motorkap en nog nooit problemen gehad. Zijn buren hadden om de klip-klap kapotte draden....
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Vorig jaar heb ik ook 2 keer bezoek gehad van de steenmarter. 1 keer heeft hij de remkabel doorgebeten en de andere keer de benzineleiding. Gelukkig rook ik het op tijd. Remkabel kwam ik achter toen ik wegreed. De eerste keer heb ik gaas onder de auto gelegd maar dat hielp waarschijnlijk niet. Nu heb ik een wc-blokje onder de motorkap hangen en dat werkt perfect. Wel moet je erop letten dat je hem af en toe bevochtigt het blokje de geur wel blijft afgeven. Levert ook hilarische reacties bij de autogarage op ;)
Ze zien er wel schattig uit!

Stressed is just desserts spelled backwards
quote:Maleficent schreef op 02 november 2010 @ 20:36:

Ze zien er wel schattig uit!

[afbeelding]Oh gossie, ik zou bijna zeggen; wou dat ze bij mij in/onder de auto zatten. Maar toch maar niet :P
Komt in lommerrijke gebieden in Duitsland veelvuldig voor, de beste adviezen: check Duitse autobladen, die schrijven er regelmatig over, zal ook wel op hun sites staan.

www.autobild.de
Vooral Japanse kabeltjes (visolie) schijnen lekker te zijn.

Na drie keer doorgeknaagde snoeren heb ik een ultrasoon piepding geinstalleerd, en het is nu al anderhalf jaar niet meer gebeurd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven