Stinkende ijskast
maandag 28 januari 2013 om 17:32
Zoals de titel al zegt: mijn ijskast stinkt. Ontzettend. Zodra het deurtje open is geweest hangt er zo'n blauwe kaas-achtige ranzige walm. Moed verzameld en vanmorgen heb ik hem helemaal schoongemaakt, rook lekker fris ook met mijn hoofd erin. En nu trek ik hem net open, is die walm er dus nog.
Het enige dat ik kan bedenken, er zit onderin, waar de groentelades zitten een soort van rode stop, dus ik denk dat het daar vandaan komt. Nu heb ik dus geen idee hoe ik daarbij moet komen, want het is een inbouw. Iemand enige idee?
Het enige dat ik kan bedenken, er zit onderin, waar de groentelades zitten een soort van rode stop, dus ik denk dat het daar vandaan komt. Nu heb ik dus geen idee hoe ik daarbij moet komen, want het is een inbouw. Iemand enige idee?
maandag 28 januari 2013 om 17:50
maandag 28 januari 2013 om 18:03
is het een inbouw koelkast?
ik heb het ook gehad een tijdje. Ik werd er helemaal gek van, bepaald moment was ik overtuigd dat er waarschijnlijk áchter de koelkast iets lag te rotten dus heb ik dat hele ding losgeschroefd en naar voren gehaald.
maar lag niets.
Na een tijdje was de lucht weer weg, maar werd er wel gek van.
ik heb het ook gehad een tijdje. Ik werd er helemaal gek van, bepaald moment was ik overtuigd dat er waarschijnlijk áchter de koelkast iets lag te rotten dus heb ik dat hele ding losgeschroefd en naar voren gehaald.
maar lag niets.
Na een tijdje was de lucht weer weg, maar werd er wel gek van.
maandag 28 januari 2013 om 18:47
dinsdag 29 januari 2013 om 07:34
quote:vrouwke_theelepel schreef op 28 januari 2013 @ 19:49:
@absor
Het is een inbouwijskast, zat ook al te kijken hoe of wat, maar die krijg ik met mijn linkerhanden nooit los en daar durf ik niet aan te beginnen hoor.
Hoeft ook niet los,goed laten ontdooien alle vocht eruit en dan aan het werk heet water met flinke scheut bleek alles afnemen daarna goed droogmaken vergeet vooral de rubber niet mee te nemen anders als Rob een keer langs komt zijn ze kansloos
Alles schoon/droog ook lades en elementen dan weer inruimen en aanzetten en kijken of hij goed op temperatuur staat vaak zet men koelkast/vriezer veel te hard waardoor er meer ijsvorming plaats gaat vinden en onnodig energie verspeeld.
@absor
Het is een inbouwijskast, zat ook al te kijken hoe of wat, maar die krijg ik met mijn linkerhanden nooit los en daar durf ik niet aan te beginnen hoor.
Hoeft ook niet los,goed laten ontdooien alle vocht eruit en dan aan het werk heet water met flinke scheut bleek alles afnemen daarna goed droogmaken vergeet vooral de rubber niet mee te nemen anders als Rob een keer langs komt zijn ze kansloos
Alles schoon/droog ook lades en elementen dan weer inruimen en aanzetten en kijken of hij goed op temperatuur staat vaak zet men koelkast/vriezer veel te hard waardoor er meer ijsvorming plaats gaat vinden en onnodig energie verspeeld.
dinsdag 29 januari 2013 om 08:41
Dat heb ik gisteren dus al gedaan slobbernone, maar daar is stank niet door verdwenen. Het is wel iets anders gaan ruiken, een beetje gemaskeerd door schoonmaak spul, ruikt nu een beetje als een poepluier.
Het is al wel een stuk minder aanwezig, de stank, dus volgens mij werken de geurabsorberende huismiddeltjes wel. Ik kijk het nog maar een dagje aan zo, want ik heb er een beetje schrik voor om die rode dop los te schroeven.
Momo, heb jij er ook al iets ingelegd?
Het is al wel een stuk minder aanwezig, de stank, dus volgens mij werken de geurabsorberende huismiddeltjes wel. Ik kijk het nog maar een dagje aan zo, want ik heb er een beetje schrik voor om die rode dop los te schroeven.
Momo, heb jij er ook al iets ingelegd?
woensdag 30 januari 2013 om 15:22
woensdag 30 januari 2013 om 16:51
Misschien mosterd, maar bij mijn (niet-inbouw) koelkast zit er zo'n klein afvoergootje op de achterwand om condenswater meer af te voeren. Als er een keer iets viezigs in is gekomen en dat gaat schimmelen, ruikt dat niet zo fris. Een beetje erin peuren met een paperclip kan nog wel eens iets eruit halen (groenige stukjes enzo, ihwww).