Stinkende ijskast

28-01-2013 17:32 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals de titel al zegt: mijn ijskast stinkt. Ontzettend. Zodra het deurtje open is geweest hangt er zo'n blauwe kaas-achtige ranzige walm. Moed verzameld en vanmorgen heb ik hem helemaal schoongemaakt, rook lekker fris ook met mijn hoofd erin. En nu trek ik hem net open, is die walm er dus nog.

Het enige dat ik kan bedenken, er zit onderin, waar de groentelades zitten een soort van rode stop, dus ik denk dat het daar vandaan komt. Nu heb ik dus geen idee hoe ik daarbij moet komen, want het is een inbouw. Iemand enige idee?
Als hij schoon is:schaaltje koffie of soda in zetten. Dat absorbeert geurtjes.
Zeg maar Spijker.
rode stop?, om het water euit te laten voor het ontdooien?
Geen idee groenoog, hoe werkt dat dan? Want het is een inbouw en die stop zit bovenop een verdikking, waar moet dat water er dan uit?

@spijker thanx, ik ga zo even soda halen, kijken of dat werkt.
als deze dop schroefdraad heeft, en kan worden gedraaid, dan loopt het water naar een reservoir dat op de motor zit, lees je handleiding erop na waar de rode knop voor dient, howel het waarschijnlijk geen oplossing gaat worden voor de stank
Zo'n soort dop is het wel, ik ga maar eens een handleiding downloaden, want die zat er al niet meer in toen we in dit huis trokken.
is het een inbouw koelkast?

ik heb het ook gehad een tijdje. Ik werd er helemaal gek van, bepaald moment was ik overtuigd dat er waarschijnlijk áchter de koelkast iets lag te rotten dus heb ik dat hele ding losgeschroefd en naar voren gehaald.

maar lag niets.

Na een tijdje was de lucht weer weg, maar werd er wel gek van.
Een Senseo pad (of kommetje koffie) erin zetten en alle stank verdwijnt!
Of een bakje met een paar lepels mosterd een nachtje laten staan. Doen wij altijd als het stinkt zonder reden.
de koffietip heb ik zelf ook wel eens gebruikt, werkt goed! ook heb je bij kookwinkels en bij winkels als xenos wel een soort ''koelkasteieren'' dit zijn geurabsorberende dingen.. maar koffie helpt net zo goed.. een pantykousje met kattengrit (of gewoon in een bakje) helpt ook
Of een theezakje erin hangen, dat kan ook wel helpen! Zal denk ik dezelfde werking hebben als de koffie.
Huh...ben jij mij? Dit is echt bizar want ik heb echt precies hetzelfde en wilde ook een topic openen.
soda erin zetten? Hoe dan? Opgelost in water of op een schoteltje?
Ja die rode dop herken ik. Toen ik dat opendraaide kwam de groene waas aan viezigheid mee. Die met een doekje verder schoongemaakt en toen was het al een heel stuk beter qua stank. Succes!
Hmm.. ik heb er nu een halve citroen, soda (speciaal gekocht!) erin gelegd en wat losse koffie. Als dat niet werkt moet ik alvast moed verzamelen om die rode dop open te draaien...
De soda heb ik los op een schoteltje trouwens, is dat goed of moet ik het oplossen?
@absor

Het is een inbouwijskast, zat ook al te kijken hoe of wat, maar die krijg ik met mijn linkerhanden nooit los en daar durf ik niet aan te beginnen hoor.
quote:vrouwke_theelepel schreef op 28 januari 2013 @ 19:49:

@absor

Het is een inbouwijskast, zat ook al te kijken hoe of wat, maar die krijg ik met mijn linkerhanden nooit los en daar durf ik niet aan te beginnen hoor.

Hoeft ook niet los,goed laten ontdooien alle vocht eruit en dan aan het werk heet water met flinke scheut bleek alles afnemen daarna goed droogmaken vergeet vooral de rubber niet mee te nemen anders als Rob een keer langs komt zijn ze kansloos

Alles schoon/droog ook lades en elementen dan weer inruimen en aanzetten en kijken of hij goed op temperatuur staat vaak zet men koelkast/vriezer veel te hard waardoor er meer ijsvorming plaats gaat vinden en onnodig energie verspeeld.
Dat heb ik gisteren dus al gedaan slobbernone, maar daar is stank niet door verdwenen. Het is wel iets anders gaan ruiken, een beetje gemaskeerd door schoonmaak spul, ruikt nu een beetje als een poepluier.

Het is al wel een stuk minder aanwezig, de stank, dus volgens mij werken de geurabsorberende huismiddeltjes wel. Ik kijk het nog maar een dagje aan zo, want ik heb er een beetje schrik voor om die rode dop los te schroeven.

Momo, heb jij er ook al iets ingelegd?
Even uppen hoor, want ik begin wanhopig te raken!!

Heb er allerlei geurvretende dingen ingelegd (citroen, soda, koffie, theezakje, mosterd) en het stinkt dus nog. Alle moed verzameld om die rode dop los te schroeven, maar die was gewoon schoon en stinkt ook niet.

Iemand nog nieuwe suggesties?
Misschien mosterd, maar bij mijn (niet-inbouw) koelkast zit er zo'n klein afvoergootje op de achterwand om condenswater meer af te voeren. Als er een keer iets viezigs in is gekomen en dat gaat schimmelen, ruikt dat niet zo fris. Een beetje erin peuren met een paperclip kan nog wel eens iets eruit halen (groenige stukjes enzo, ihwww).
Ieww... dat wordt een klusje voor morgenochtend, heb nu net 2 wijntjes op, dat trek ik niet zonder kotsen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven