Stofzuiger: Wat is de beste keuze....

21-12-2019 11:49 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar een nieuwe stofzuiger.
Nu in 2 winkels geweest: De ene raadt een Miele Jubilee aan, de ander de Henry Petcare.

Iemand ervaring met 1 van deze dingen?
Ik heb 2 katten die behoorlijk verharen, gladde vloeren en een stoffen bank.

Of aanraders voor andere goede stofzuigers? Ik zoek iets met veel power, waarmee ik vooral de bank
ook kattenhaar vrij kan houden.

Maximaal andijvie topic dit ;-D , maar misschien brengt dit mij nog iets. :idee:
Ik zweer bij Dyson !!
Niet iedereen heeft een briljant motto
Ik heb een Bosch Pro Animal. Werkt goed tegen kattenharen. Vind de stang wel relatief zwaar, dat is het enige nadeel.
Robotstofzuiger op je vloer en een draadloze Dyson op je stoffen bank. Ik heb 4 katten en deze combi. Mijn Miele staat te verstoffen in de kast... :idee: op marktplaats
mermedina wijzigde dit bericht op 21-12-2019 12:21
9.03% gewijzigd
Mocht je voor een robot gaan, koop dan wel de Roomba met docking station, anders loop je nog steeds iedere keer dat vuilbakje uit te kloppen.
Wij hebben deze van Miele, werkt geweldig ook om kattenharen weg te zuigen.

https://www.coolblue.nl/product/794549/ ... lergy.html
Dyson!
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Een jaar geleden had ik precies hetzelfde probleem en toen ook een topic erover geopend. Uiteindelijk is het hier de Rowenta Silent Force Cyclonic geworden. Best een dure uitgave, maar echt elke cent waard!

Hij is stiller als een gemiddelde stofzuiger, heeft veel snoerlengte (ik woon gelijkvloers en kan 95 m2 stofzuigen zonder van stopcontact te wisselen) en daarnaast heeft hij heel veel opzetstukken. Ook speciale dierenhaarborstels voor tapijt en de bank zowel groot als klein. Maar hij heeft zoveel zuigkracht dat ik eigenlijk altijd gewoon de standaardborstel gebruik voor het vloerkleed en dergelijke. En een wasbaar filter , dus nooit geen vieze geurtjes van de stofzuiger zelf.

Nu klink ik echt alsof ik aandelen heb in die stofzuiger, maar ik ben er gewoon nog steeds heel blij mee. :-)
Dirt Devil.
Dyson
Philips. Goede stofzuigers voor een goede prijs.

Het maximale vermogen van een nieuwe stofzuiger is door EU-regelgeving maximaal 900 Watt. Niet heel veel, maar wel genoeg.
Miele. Net vervangen door een nieuwe Miele. (overal gladde vloeren én een grote hond)
not all who wander are lost
Een snoerloze Dyson! Sinds ik deze heb, is stofzuigen een hobby geworden! De V11 types gaan een uur lang mee.
Misschien heb je hier iets aan:

https://www.stofzuigers.net/beste-stofzuiger-met-zak/
https://www.consumentenbond.nl/stofzuiger/vergelijker
https://www.kieskeurig.nl/stofzuiger
een James is een goedkopere variant van de Hetty/Henry. Persoonlijk vind ik hem veel beter zuigen en ook beter te handelen dan een Hetty.
Heb ook twee katten en hij zuigt het laminaat nog net niet van de grond ;).
Goldfishgirl schreef:
21-12-2019 14:26
Een snoerloze Dyson! Sinds ik deze heb, is stofzuigen een hobby geworden! De V11 types gaan een uur lang mee.
Ik heb dezelfde ervaring. Ik heb mij zelf drie weken geleden ook een Dyson kado gedaan. Een vriendin van mij heeft deze ook en ik heb het van te voren een paar keer geprobeerd. Heerlijk, gezeul, gewoon fijn stofzuigen.
GEEN Snoerloze Dyson nemen! Wij hebben de V10, Het eerste jaar zeer blij mee, maar nu krap 3 jaar later niet meer. Het accuvermogen is in die tijd van 40 min terug gegaan naar een kwartier. En in dat kwartier kan ik dus mijn benedenverdieping echt niet stofzuigen, dus ondertussen een nutteloze stofzuiger van 500+ euro in huis.
We hebben nu een philips powerpro expert aangeschaft, zakloos en met snoer en wat een verademing.
600 euro voor een stofzuiger en dan moet je nog klooien met legen ook?
Ik was eigenlijk niet van plan om meer dan 400 euro uit te geven. Zat eerder te denken aan max 250.
Dyson valt voor mij dus af!

Pfff het is alleen nog maar lastiger geworden met nog meer optie die hier gegeven zijn!
Thnx! Naar zoiets zat ik al te zoeken! Morgen eens even verder vergelijken!
Rodekrullen schreef:
21-12-2019 11:51
Ik zweer bij Dyson !!
hamerhaai schreef:
21-12-2019 12:48
Dyson!
Goldfishgirl schreef:
21-12-2019 14:26
raccoon schreef:
21-12-2019 15:48
Ik heb dezelfde ervaring. Ik heb mij zelf drie weken geleden ook een Dyson kado gedaan. Een vriendin van mij heeft deze ook en ik heb het van te voren een paar keer geprobeerd. Heerlijk, gezeul, gewoon fijn stofzuigen.

Dito hiero.
Geen gezeur/gezeul.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Eki12 schreef:
21-12-2019 18:10
GEEN Snoerloze Dyson nemen! Wij hebben de V10, Het eerste jaar zeer blij mee, maar nu krap 3 jaar later niet meer. Het accuvermogen is in die tijd van 40 min terug gegaan naar een kwartier. En in dat kwartier kan ik dus mijn benedenverdieping echt niet stofzuigen, dus ondertussen een nutteloze stofzuiger van 500+ euro in huis.
We hebben nu een philips powerpro expert aangeschaft, zakloos en met snoer en wat een verademing.
Even tussen haakjes: wij hadden hetzelfde probleem, binnen een jaar kon ik nog amper stofzuigen. Omdat het een gekend probleem is met deze stofzuiger en er nog garantie op zat, hebben ze kosteloos een betere accu ingebouwd. Hij doet het nu weer super! Misschien kan je eens terug naar de winkel gaan?
Wij hebben een grote hond met dikke vacht die twee keer per jaar flink verhaard. Beneden gebruik ik een Hetty, zuigt alle haren en rommel prima op en er gaat heel veel in. Maar het is wel een zwaar en lomp ding dus voor de boven- en zolderverdieping gebruik ik een kleine lichte stofzuiger van Miele. Die kostte maar 120 euro maar doet het ook prima, is alleen wel snel vol dus niet zo geschikt voor beneden waar de hond het meeste is.
Dyson + 1. Stofzuigen wordt gewoon leuk en ik doe het echt veel vaker. Na het ontbijt snel even de keuken doen bijvoorbeeld. En als ik de auto wil stofzuigen is het dat geen gedoe met snoeren etc.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
De verkoper in de winkel zei dat Dyson helemaal niet zo super geweldig is....

Hier dus al een heleboel die erbij zweren.
En hoe kan stofzuigen leuk worden? Echt het is dat huishouden moet gebeuren, maar anders...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven