Stofzuigrobot
zondag 29 maart 2020 om 09:41
Advies gezocht; nu onze schoonmaakster de komende tijd (maanden...) niet zal komen Ivm de Corona maatregelen ben ik eens aan het kijken naar een stofzuigrobot maar zie door de bomen het bos niet meer.
Ik zoek een robot die ik op meerdere verdiepingen van huis kan gebruiken (en die dus niet van de open trap af rijdt...), kleine drempels kan nemen (2-3 cm) en ook goed hoekjes/randjes/plinten mee kan nemen. Ik begrijp dat met deze wensen het geen goedkope zal zijn maar ook hiermee zie ik er niet echt 1 uitspringen. En een dweil functie, iemand daar ervaring mee of het wat is?
Kortom wie heeft een stofzuigrobot en kan me die absoluut aan of afraden?
Ik zoek een robot die ik op meerdere verdiepingen van huis kan gebruiken (en die dus niet van de open trap af rijdt...), kleine drempels kan nemen (2-3 cm) en ook goed hoekjes/randjes/plinten mee kan nemen. Ik begrijp dat met deze wensen het geen goedkope zal zijn maar ook hiermee zie ik er niet echt 1 uitspringen. En een dweil functie, iemand daar ervaring mee of het wat is?
Kortom wie heeft een stofzuigrobot en kan me die absoluut aan of afraden?
zondag 29 maart 2020 om 09:51
Haha, ja daar ben ik wel een beetje bang voor; dat zo’n ding in volle vaart van mijn net geschilderde trap afrijdt. Zijn er nog specifieke dingen waar je op zou letten bij het type robot?
zondag 29 maart 2020 om 09:51
Wij hebben een Roomba en als hij stuk gaat komt er gelijk een nieuwe.
We hebben er een die je met je telefoon kan besturen, wat handig is als je niet thuis bent. Hij is soms toch echt 1-1,5 uur bezig en als je thuis zit is dat wel lawaaierig.
Vandaar dat het prettig is hem van afstand te kunnen besturen.
We hebben er een die je met je telefoon kan besturen, wat handig is als je niet thuis bent. Hij is soms toch echt 1-1,5 uur bezig en als je thuis zit is dat wel lawaaierig.
Vandaar dat het prettig is hem van afstand te kunnen besturen.
zondag 29 maart 2020 om 10:02
Die van ons kan ook met de app, inderdaad gaat hij rijden als wij gaan werken of zoals nu dan gaan we wandelen en dan zetten we hem aan.
Het duurt wel veel langer dan zelf stofzuigen.
En je moet echt goed het bakje en de filter en de borstels schoonmaken.
Wij hebben pas de borstel en filter vervangen en dat is niet goedkoop maar nu doet hij het weer goed.
Het duurt wel veel langer dan zelf stofzuigen.
En je moet echt goed het bakje en de filter en de borstels schoonmaken.
Wij hebben pas de borstel en filter vervangen en dat is niet goedkoop maar nu doet hij het weer goed.
zondag 29 maart 2020 om 10:23
Oh ja met een app is ook een goede om op te letten, thanks.
Volle vaart bedoelde ik figuurlijk; als hij eenmaal valt zal het wel tegenvallen hoe de stofzuiger en trap en aan toe zijn.
Budget tot iets van 700-800 euro denk ik, dyson is daarmee een beetje onhaalbaar maar de andere typen lijkt wel te lukken.
Volle vaart bedoelde ik figuurlijk; als hij eenmaal valt zal het wel tegenvallen hoe de stofzuiger en trap en aan toe zijn.
Budget tot iets van 700-800 euro denk ik, dyson is daarmee een beetje onhaalbaar maar de andere typen lijkt wel te lukken.
zondag 29 maart 2020 om 10:30
Ik heb een Roomba 800nogwat en wil nooit meer zonder.
Hij draait als wij niet thuis zijn, via een timer in de app kun je dat plannen. Een rondje duurt namelijk wel 1 - 1,5 uur.
De onze heeft afgronddetectie, maw: hij kan niet van de trap vallen. Hij heeft ook botsdetectie, zodat hij niet in volle vaart tegen de muren en meubels aan knalt maar dat heel zachtjes doet.
Hij slaat soms een hoekje over want heeft geen GPS (die zijn er wel), maar dat geeft niet omdat hij bijna elke dag draait. Gewoon stofzuigen doe ik nog maar zelden.
2e voordeel: het dwingt ons om elke avond de vloer even te ontdoen van speelgoed, want hoe leger de vloer hoe beter de Roomba het doet.
Nadeel: in deze coronathuiswerktijden is het minder handig, want hij maakt dus ruim een uur lang best wat herrie (wel minder dan een gewone stofzuiger) en dat is onhandig.
Hij draait als wij niet thuis zijn, via een timer in de app kun je dat plannen. Een rondje duurt namelijk wel 1 - 1,5 uur.
De onze heeft afgronddetectie, maw: hij kan niet van de trap vallen. Hij heeft ook botsdetectie, zodat hij niet in volle vaart tegen de muren en meubels aan knalt maar dat heel zachtjes doet.
Hij slaat soms een hoekje over want heeft geen GPS (die zijn er wel), maar dat geeft niet omdat hij bijna elke dag draait. Gewoon stofzuigen doe ik nog maar zelden.
2e voordeel: het dwingt ons om elke avond de vloer even te ontdoen van speelgoed, want hoe leger de vloer hoe beter de Roomba het doet.
Nadeel: in deze coronathuiswerktijden is het minder handig, want hij maakt dus ruim een uur lang best wat herrie (wel minder dan een gewone stofzuiger) en dat is onhandig.
zondag 29 maart 2020 om 10:33
Roomba blunders zijn er ook. Poes had een gebroken poot en kon de trap niet op, dus poezenvoer stond beneden. Bakje natvoer gekregen van de dierenarts. En toen reed de Roomba daar doorheen en zat de keuken en de Roomba vol kattenvoer....
We hadden de vuurtoren moeten gebruiken maar daar hadden we niet bij stil gestaan....
We hadden de vuurtoren moeten gebruiken maar daar hadden we niet bij stil gestaan....
zondag 29 maart 2020 om 10:43
Al een geluk dat hij geen diarree had ...Skippy85 schreef: ↑29-03-2020 10:33Roomba blunders zijn er ook. Poes had een gebroken poot en kon de trap niet op, dus poezenvoer stond beneden. Bakje natvoer gekregen van de dierenarts. En toen reed de Roomba daar doorheen en zat de keuken en de Roomba vol kattenvoer....
zondag 29 maart 2020 om 11:20
Hier ook een Roborock van Xiaomi, hij kan ook dweilen, maar ik vind dat eerlijk gezegd een beetje tegenvallen. Ik dweil voor dat resultaat liever even zelf. Dus in de praktijk gebruiken we alleen de stozuigfunctie en die is geweldig! Inderdaad stopt hij netjes bij de trap.
Er is ook een app, maar die gebruik ik eigenlijk ook nooit. Ik zet 'm gewoon aan als ik wegga. Als ik het echt goed wil hebben zet ik wel even de eetkamerstoelen omgekeerd op de tafel, want langs al die poten pakt hij wel hoekjes niet waar hij anders niet goed bij kan.
Er is ook een app, maar die gebruik ik eigenlijk ook nooit. Ik zet 'm gewoon aan als ik wegga. Als ik het echt goed wil hebben zet ik wel even de eetkamerstoelen omgekeerd op de tafel, want langs al die poten pakt hij wel hoekjes niet waar hij anders niet goed bij kan.
chrissiefur wijzigde dit bericht op 29-03-2020 11:26
Reden: Aanvulling
Reden: Aanvulling
33.25% gewijzigd
zondag 29 maart 2020 om 11:36
Wij hebben ook de Roborock van Xiaomi. Het dweilen stelt inderdaad niet zoveel voor, maar de stofzuigfunctie is super. Hij valt niet van de trap, gaat overal goed omheen waar hij doorpast, en gaat goed over drempels. Ook vindt hij altijd zijn docking terug ook als je hem met de hand ergens anders zet.
Bij ons draait hij op vaste tijden als we aan het werk zijn. Hij doet wel ongeveer een uur over heel de beneden verdieping.
Via de app kan je ook de plattegrond zien van de kamer, en zie je precies waar hij al geweest is.
Bij ons draait hij op vaste tijden als we aan het werk zijn. Hij doet wel ongeveer een uur over heel de beneden verdieping.
Via de app kan je ook de plattegrond zien van de kamer, en zie je precies waar hij al geweest is.