straat vol met cameraas

15-05-2018 20:12 94 berichten
Alle reacties Link kopieren
is het tegenwoordig normaal dat iedereen zowat een camera in de voor en achtertuin heeft?
kan niet eens meer normaal de deur uit of je wordt al gefilmd.
rozamunda schreef:
15-05-2018 20:40
als ik jou ga filmen maakt jou dat niks uit?
Wel als je met een camera achter me aan loopt en me volgt etc maar als er een camera boven een deur hangt en ik wandel daar voorbij boeit me dat niks nee.
lise1985 schreef:
15-05-2018 20:38
Nou, je kunt precies zien waar de camera op gericht staat. Ik vermoed dat hij zijn auto's in de gaten wil houden, maar daardoor komt niemand ongezien nog de straat door.
Hij heeft er nog een hangen om zijn voortuin te filmen.
Dit mag dus wel. Kijk maar op deze site van de politie.
https://www.politie.nl/themas/camera-in ... enbare-weg
Moiren’ schreef:
15-05-2018 20:34
Wat snap je niet? Ik leg graag uit.
Nou juffie Moi :
wat is een droge drone ?
wat is er camo aan een geel regenpak ?
waarom voel ik me zo dom ?
waarom vraag ik dit allemaal ?
wat is de zin van het leven ?
nounou
rozamunda schreef:
15-05-2018 20:39
wat raar van die verzekering. keren ze anders niet uit als er iets gebeurd??
Scheelt heel veel in de premie met een eigen bedrijf aan huis.
o de wijkagent is een goed idee,
Doreia schreef:
15-05-2018 20:22
Drones, die mij in de gaten houden. Die houdt ik dan weer goed in de gaten.
Veiligheid voor alles!

Dat je zo leven wilt, waar ben je bang voor ?
Vita loca
zazamaenade schreef:
15-05-2018 20:44
Nou juffie Moi :
wat is een droge drone ?
:hihi:

Een droge drone is een drone die niet nat is.
Dat komt door dat gele regenpak.
De drone valt niet op doordat het gele regenpak in camouflagestijl is.
Werk aan je eigenwaarde. Je mag er zijn.
Omdat een gezond mens wil leren.
Je weet nu iig wat een droge drone in gele camo is. Leren dus.
dolfje schreef:
15-05-2018 20:43
Maar als ik doorklik staat er dit : (website Autoriteit Persoonsgegevens)

In en rond woningen kunnen camera's opgehangen worden om eigendommen te beveiligen en bewoners te beschermen. Zowel organisaties, zoals woningbouwverenigingen, als particuliere bewoners kunnen besluiten camera’s te plaatsen. Dit is niet verboden, maar er zijn wel voorwaarden aan verbonden.

Cameratoezicht door personen valt in principe niet onder de Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp). De Autoriteit Persoonsgegevens houdt hier dus ook geen toezicht op.

Wie een camera ophangt, moet ervoor zorgen dat de camera zo min mogelijk gericht is op de openbare weg of op eigendommen van anderen.

Is een camera wel (deels) gericht op een (deel) van de openbare weg? Of filmt iemand bijvoorbeeld de tuin van de buurman? Dan is de Wbp wél van toepassing en houdt de Autoriteit Persoonsgegevens dus ook toezicht.
nounou
zazamaenade schreef:
15-05-2018 20:44
Nou juffie Moi :
wat is een droge drone ?
Droge drone= drone met een speciaal gevoel voor humor.
Camo aan geel regenpak: reus die denkt als bigbird niet op te vallen.
Je voelt je zo dom omdat 'je bent wat je eet' zo achterhaald is.
Je vraagt dit allemaal omdat je zo graag juffie wilde zeggen.
De zin van het leven is er niet.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
lise1985 schreef:
15-05-2018 20:37
Nee, dat weet ik. Maar ja, wie gaat het melden en waar...
Met degenen die er problemen mee hebben ga je even langs bij de buurman? Lijkt me stap 1.
zazamaenade schreef:
15-05-2018 20:49
Maar als ik doorklik staat er dit : (website Autoriteit Persoonsgegevens)

In en rond woningen kunnen camera's opgehangen worden om eigendommen te beveiligen en bewoners te beschermen. Zowel organisaties, zoals woningbouwverenigingen, als particuliere bewoners kunnen besluiten camera’s te plaatsen. Dit is niet verboden, maar er zijn wel voorwaarden aan verbonden.

Cameratoezicht door personen valt in principe niet onder de Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp). De Autoriteit Persoonsgegevens houdt hier dus ook geen toezicht op.

Wie een camera ophangt, moet ervoor zorgen dat de camera zo min mogelijk gericht is op de openbare weg of op eigendommen van anderen.

Is een camera wel (deels) gericht op een (deel) van de openbare weg? Of filmt iemand bijvoorbeeld de tuin van de buurman? Dan is de Wbp wél van toepassing en houdt de Autoriteit Persoonsgegevens dus ook toezicht.
Je mag als particulier alleen je eigen terrein filmen, niet de openbare weg/straat/enz.
lise1985 schreef:
15-05-2018 20:50
Je mag als particulier alleen je eigen terrein filmen, niet de openbare weg/straat/enz.
Blijkbaar ligt het minder strikt : met termen als 'in principe niet' en 'zo min mogelijk' (website politie.nl , link van dolfje)

Mag ik opnamen maken van de openbare weg?
Uw camera mag alleen opnamen maken van uw eigendom en in principe niet van de openbare weg. U mag namelijk alleen opnamen maken met als doel persoonlijke eigendommen te beschermen en niet om de privacy van mensen, dieren, goederen te schenden. Maar als u bijvoorbeeld uw carport in beeld heeft en daarbij is het onvermijdelijk een deel van de stoep in beeld te hebben, is dit wel toegestaan. Enige overlap is namelijk soms onvermijdelijk. Wel bent u verplicht duidelijk zichtbaar te vermelden dat er camerabeveiliging aanwezig is. Bijvoorbeeld door een sticker of bordje bij de toegangsdeur.

Voer voor onduidelijkheid en buurtconflicten, lijkt me :@@:
nounou
zie, een sticker zou wel zo vriendelijk zijn voor je buurtbewoners
ik kende ooit een gezin die op die manier hun kinderen in de gaten hield als ze buiten speelde. dan is het toch ook te laat als ze aangereden worden.
rozamunda schreef:
15-05-2018 20:37
misschien zijn het wel neppers
Plak ze voor de grap eens af met duct tape. Als het er na een week nog aanhangt zijn ze inderdaad nep :D
waren niet mijn vrienden hoor
Doreia schreef:
15-05-2018 21:02
Plak ze voor de grap eens af met duct tape. Als het er na een week nog aanhangt zijn ze inderdaad nep :D
ja ik dacht kauwgom. maar voor hetzelfde geld zien ze me wel en krijg ik daarna tatten
Silvavida schreef:
15-05-2018 20:47
Dat je zo leven wilt, waar ben je bang voor ?
Drones :-o :-( o_o :-?
dolfje schreef:
15-05-2018 20:43
Nee dat mag niet. Die buurman mag de camera niet bewust richten op de openbare weg:

"Mag ik opnamen maken van de openbare weg?
Uw camera mag alleen opnamen maken van uw eigendom en in principe niet van de openbare weg. U mag namelijk alleen opnamen maken met als doel persoonlijke eigendommen te beschermen en niet om de privacy van mensen, dieren, goederen te schenden. Maar als u bijvoorbeeld uw carport in beeld heeft en daarbij is het onvermijdelijk een deel van de stoep in beeld te hebben, is dit wel toegestaan. Enige overlap is namelijk soms onvermijdelijk. Wel bent u verplicht duidelijk zichtbaar te vermelden dat er camerabeveiliging aanwezig is. Bijvoorbeeld door een sticker of bordje bij de toegangsdeur."

Gezien hij dat wel doet, kun je wellicht contact opnemen met de Autoriteit Persoonsgegevens voor advies:

https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/n ... d-woningen

"In en rond woningen kunnen camera's opgehangen worden om eigendommen te beveiligen en bewoners te beschermen. Zowel organisaties, zoals woningbouwverenigingen, als particuliere bewoners kunnen besluiten camera’s te plaatsen. Dit is niet verboden, maar er zijn wel voorwaarden aan verbonden.

Is een camera wel (deels) gericht op een (deel) van de openbare weg? Of filmt iemand bijvoorbeeld de tuin van de buurman? Dan is de Wbp wél van toepassing en houdt de Autoriteit Persoonsgegevens dus ook toezicht."

Weet je zeker dat het alleen gaat om cameratoezicht? Of is er ook sprake van geluidstoezicht d.m.v. een camera die ook geluid opneemt? Dat mag namelijk ook niet zomaar en kan strafbaar zijn.
"You are not entitled to your opinion. You are entitled to your informed opinion. No one is entitled to be ignorant."
rozamunda schreef:
15-05-2018 21:04
ja ik dacht kauwgom. maar voor hetzelfde geld zien ze me wel en krijg ik daarna tatten
Dat film je dan en daar ga je dan mee naar de politie :idee:
Niet zo bang zijn hoor!
nou met een beetje geluk staat dat dan op de camera van de andere buren.
Zie je overal camera's hangen of zie je ook alleen bordjes cameratoezicht? Veel mensen hangen als anti-inbraakmethode een bordje 'hier cameratoezicht' op, terwijl ze geen camera hebben.
Hier had buurman ooit een camera opgehangen, zodat hij mijn keuken en deel van de woonkamer in keek. Ik dacht buurman er even netjes op aan te spreken en te vragen zijn camera niet op en in mijn huis te richten. Voordat ik dat kon doen, stonden er twee politieagenten uit zichzelf bij mij aan de deur. Ze waren toevallig bij iemand hier in de rij en zagen dat de camera van de buurman mijn huis in gericht stond en politie kwam dus uit zichzelf melden dat ze meneer schriftelijk hadden benaderd (gezien niet thuis) om camera binnen bepaalde tijd anders te hangen en dat hij anders een boete kreeg. Die camera hing al heel snel niet meer op/in mijn huis gericht. ;)
Heb ik iets te verbergen? Nee. Maar ik ben wel gesteld op mijn privacy en houd er dus niet van dat buurman kan zien wat ik eet, wie er op bezoek komt of wanneer ik tijdens een hittegolf in tankini door mijn huis loop. Kortom: voel me dan niet vrij in mijn eigen huis.
ik zie juist nergens bordjes of stickers met de mededeling.

ik kan me nog herinneren dat heel vroeger bij iemand een papier op zn raam hing met "de buren houden je in de gaten!"
want zijn buren hadden dus een camera hangen. zo kan het ook hahahah
zazamaenade schreef:
15-05-2018 20:58
Blijkbaar ligt het minder strikt : met termen als 'in principe niet' en 'zo min mogelijk' (website politie.nl , link van dolfje)

Mag ik opnamen maken van de openbare weg?
Uw camera mag alleen opnamen maken van uw eigendom en in principe niet van de openbare weg. U mag namelijk alleen opnamen maken met als doel persoonlijke eigendommen te beschermen en niet om de privacy van mensen, dieren, goederen te schenden. Maar als u bijvoorbeeld uw carport in beeld heeft en daarbij is het onvermijdelijk een deel van de stoep in beeld te hebben, is dit wel toegestaan. Enige overlap is namelijk soms onvermijdelijk. Wel bent u verplicht duidelijk zichtbaar te vermelden dat er camerabeveiliging aanwezig is. Bijvoorbeeld door een sticker of bordje bij de toegangsdeur.

Voer voor onduidelijkheid en buurtconflicten, lijkt me :@@:
Dat is toch helemaal niet zo onduidelijk? "In principe niet" betekent dat het in de regel niet mag, maar dat uitzonderingen niet kunnen worden uitgesloten.
"You are not entitled to your opinion. You are entitled to your informed opinion. No one is entitled to be ignorant."
en daar gaat het mij ook om ja, een mens moet zich vrij voelen in eigen huis en tuin en niet dat de buren je op beeldmateriaal hebben.
er is al zo weinig privacy tegenwoordig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven