Structuurverf

09-08-2011 23:08 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo even een vraag,

Ik heb voor drie jaar geleden in het hele huis structuurverf aangebracht. Echter is het in 1 kamer op een wand lelijker omdat daar geen roller is gebruikt maar alleen blokkwast. Ik merk dat ik me steeds vaker eraan irriteer al ziet bijna niemand het. Kan je hier nog een keer overheen en dan goed of kan dit niet laag op laag?
Als het gewone muurverf is kan dat wel. Muur stofzuigen en afnemen met ammonia, zodat hij vetvrij is en dan kun je weer verven.
Hoi! Hier een ex bouwmarkt medewerker.

Je kan er opnieuw met een roller structuurverf op aanbrengen. Toch kan er nog steeds verschil blijven tussen de andere muren.

Dit vanwege het kleurverschil. Je muren zijn blootgesteld aan (zon)licht, dus deze zijn licht verkleurd. Dus de nieuwe muur zal dan iets afsteken qua kleur.

Ook kan de structuur veranderen. Structuurverf bevat een x aantal korrels. Verschillende van fijn naar grof. Smeer je dat meerdere keren over elkaar, dan komen er dus ook meer korrels op je muur en veranderd de textuur.

Dat zijn wel dingen om rekening mee te houden.

Mensen die een andere kleur op een structuurmuur wilden, gaf ik als advies mee om hier gewoon met latex overheen te gaan.

Succes!
Als je bang bent voor kleurverschil, verf je die wand toch in een afstekende kleur? Gewoon een tube kleurpasta door de emmer verf mengen. Heb je meteen een ander effect in je kamer.
Zou ik ook doen! Erg hip en leuk katrien_duck!
Ik heb het pas zelf gedaan, maar dan omgekeerd. De kamer moest nodig geschilderd worden (ook structuurverf op de wanden). De hele kamer had ik in een lichte kleur. Ik heb nu alle wanden, behalve 1 die er nog goed uitzag, wit gemaakt.
Even een vraagje voor Mrsje (handig zo'n ex-bouwmarktmedewerkster!),

Ik heb op een muur een hele fijne struktuur en daar wil ik eigenlijk van af. Kan ik deze muur schuren, zodat deze weer glad wordt?
Je kan structuurverf wel schuren maar dat is echt een K*T klus.

Als je het wil schuren gebruik dan de grofste korrel die er is (bij bouwmarkten vaak korrel 24) en werk af met een fijne korrel (180/240).

Je slijt wel een hoop schuurpapier, dus het is erg duur.

Je kan beter je muur opnieuw (laten) stucen. Aangezien je met schuren van de muren niet recht schuurt en achteraf toch je muren weer moet stucen om deze recht en mooi te krijgen.
Emmetjeb, wij wilden behang op een muur waar eerst fijne structuurverf op zat.

Lief heeft met hand schuurmachine de muur onder handen genomen, en het resultaat is prachtig.

Het was wel een langdurige rotklus, maar volgens ons de moeite waard. En het is behang waar je echt alles doorheen ziet, elke oneffenheid.
Bedankt Zaza en Mrsje. Het laten stucen is helemaal duur, ik ga het dus eerst zelf proberen....
Als je niet wilt schuren en ook niet wilt stuken is er nog een tussenoplossing, namelijk Muurglad van Alabastine (weet niet of dat merk hier genoemd mag worden anders haal ik het zo wel weer weg).

Ik wil daar een muur in de logeerkamer mee onder handen nemen. (ik haaaat die oneffen muren) Ben er alleen nog niet aan toe gekomen dus ik kan nog niet uit ervaring zeggen of het goed werkt. Het is een soort smurrie die je met een speciaal rollertje op de muur moet aanbrengen. Veel lichter werk dan echt stuken, dus je zou het zelf moeten kunnen doen. Daarna kun je er overheen verven of behangen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven