Tegel stickers, bestaat zoiets?

29-05-2010 22:51 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb erg lelijke tegeltjes aan twee wanden in de badkamer en geen geld voor nieuwe. Nu denk ik erover om ze met tegelverf te verven en zou er dan graag stickers op plakken. Stickers van oude Portugese tegeltjes bijvoorbeeld

Bestaat zoiets?
Ik weet dat ze bij de xenos tegelstickers hebben, maar of ze jouw smaak daarbij hebben dat weet ik niet
Tegels verven is duur. Misschien zelfs duurder dan deels vervangen. Een gordijntje ervoor lijkt me ook niks.

Rek met handdoeken of zo?
Ik heb die van de Xenos geprobeerd, maar ze blijven niet zitten
Ik heb ook (echte Delfts blauwe ) stickers van de Xenos en die zitten er al een jaar op.

Ziet er grappig uit en fleurt onze douche op die aan vervanging toe is
Na een google krijg ik deze (met prijzen) Tegelstickers - Style your Tile

Voorbeeld

EDIT:

quote:schouderklopje schreef op 30 mei 2010 @ 02:15:

Style your tile heeft nog veel meer (leuke) stickers. En eigenlijk kan je ze geen stickers noemen, want ze worden hard en in principe niet verwijderbaar. Tenzij je de kapot breekt met een mesje oid.
anoniem_89694 wijzigde dit bericht op 30-05-2010 14:57
Reden: EDIT: opmerking over dit produkt.
% gewijzigd
Portugees weet ik niet, maar kwam laatst deze tegen:

Je kunt ook eens bij Xenos kijken, heb ik ook zien liggen (weet niet meer wat voor motief).
Bij een bouwmarkt misschien?
Xenos, maar zijn niet meer in de aanbieding (via voordeelmuis.nl)

Heb ze bij de Gamma gezien, dus bouwmarkten hebben ze in ieder geval.
Als je echt álle tegels wil beplakken wordt dat superduur. Je kunt ook gewoon plakfolie halen en op maat snijden. Wel een hels karwei, maar mooi resultaat! Heb het zelf in mijn keuken gedaan, omdat verven niet mag (huurappartement).

Ik heb ooit foto's in een ander topic geplaatst. Zal wel eens zoeken of ik het nog kan vinden.
Onderaan dit topic: prulletje in "Plakfolie voor deurtjes keukenkasten."
WOW prulletje! Wat mooi gedaan zeg! Fijn ook dat je foto's hebt want ik had met alle goede wil in de wereld niet kunnen voorstellen dat het écht mooi zou worden
Haha ja oke, van de kleur moet je maar net houden natuurlijk, vond zwart ook wel wat gewaagd, maar zit er in elk geval strak op. Pas nog een verjaardag gehad, met mensen die het niet wisten, en niemand ziet het, dat het beplakt is, dus dan lijkt het me goed toch
Inderdaad

Hoe heb je het gedaan eigenlijk?
1. folie kopen

2. tegels meten

3. uitsnijden

4. 1 voor 1 opplakken met beetje water

5. gladstrijken met een trekker

In het begin schuiven ze nog een beetje, maar al het water trekt er binnen een paar dagen uit en dan zitten ze super strak.
www.kleurmijninterieur.nl, voor veel folies en andere leuke dingetjes.
quote:prulletje schreef op 29 mei 2010 @ 23:19:

Onderaan dit topic: prulletje in "Plakfolie voor deurtjes keukenkasten."Super zeg, dat ziet er echt mooi uit. Een hele verbetering! Vast een hoop moeite maar dan heb je ook wat..
Style your tile heeft nog veel meer (leuke) stickers. En eigenlijk kan je ze geen stickers noemen, want ze worden hard en in principe niet verwijderbaar. Tenzij je de kapot breekt met een mesje oid.
quote:Miss Moneypenny schreef op 29 mei 2010 @ 22:56:

Ik heb die van de Xenos geprobeerd, maar ze blijven niet zitten Ze blijven hier prima zitten, heb je de tegels eerst ontvet?
Wow, Prulletje, wat goed! En wat goed dat je daar het geduld voor hebt..!
Xenos blijven wel zitten,als je je badkamer goed ontvet met spiritus of schoonmaakazijn...
Ja, ik zag er laatst een rek van volhangen bij Xenos.
Tegels verven is trouwens helemaal niet zo duur hoor kiki_twee, het ligt er een betje aan welke verf je gebruikt!

Je hebt van de 2 componenten verf die je dan als grondverf gebruikt en daar overheen zou je dan officiele tegelverf moeten gebruiken. Nou, ik doe het altijd met gewone lak, en dat gaat super!

En bovendien hebben ze nu bij de bouwmarkt (Karwei meen ik, van hun eigen merk) ook 2-in-1 tegelverf. Dus dat is grondverf en tegelverf in 1! Een grote pot voor ca 16 euro. En dat is idd niet heel goedkoop, maar wel als je het met de andere prijzen vergelijkt en je kunt er je hele badkamer mee schilderen!
Die van style your tile zijn volgens mij doorzichtig? Dan moet je wel een mooie kleur ondergrondtegel hebben.

Maar goed, TO wilde eerst verven geloof ik?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven