Teksten op muren, meubels tips

04-06-2014 12:55 15 berichten
Hallo dames,

Wegens omstandigheden zit ik de komende tijd een beetje werkloos aan huis gebonden. Met manlief gisteren maar besproken dat het leuk is om een projectje te beginnen om mezelf mee bezig te houden.

Nu hebben wij heel veel boeken en een nutteloze rommelkamer waar niet eens zoveel instaat. Dus ik ga een boekenkamer/studeerkamer/bibliotheek ontwerpen.

Nu wil ik al jaren heel graag mijn favoriete wijsheden, quotes, gezegden en teksten ergens in huis verwerken. Geen betere plek dat de boekenkamer dachten we!

Het vage idee wat ik nu heb is om overal teksten terug te laten komen. Dus ook op de meubels, deuren, muren, plafond. Maar een heel uitgewerkt idee is het nog niet.

Hebben jullie wel eens ergens teksten op gezet? En hoe hebben jullie dit gedaan? Standaard stickers? Schilderijtjes? Eigen teksten? Zelf beschrijven?

Iemand wat inspiratie of voorbeelden voor me? Of wat tips voor mogelijkheden om dit aan te pakken?

Ik ben zeer benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind zelf teksten op meubels erg afgezaagd Riviera maison. Ik zou dan de teksten in verschillende lettertypes en groottes in allerlei verschillende lijsten doen, een muur vol hangen zo.
Ansichtkaartjes of kleine posters zoeken met de quotes, in lijstjes ophangen en tussen de boeken in de boekenkast zetten.
Ik heb mijn buitendeur omgetoverd tot filosofiedeur en daar alle teksten opgeplakt die ik mooi vind. Dat riviera maison idee vind ik ook maar niks.
Ik bedoelde niet echt a la Riviera Maison, Ik bedoelde het eigenlijk veel speelser. Alsof de kamer een boekwerk word :-) Dus passages uit favoriete boeken laten overlopen van kast in muur.

Maar jullie zouden dus losse teksten inlijsten, opplakken.

En geen suggesties nog voor het beschilderen van?

Ansichtkaartjes gaan niet werken aangezien ik dus wel echt bepaalde teksten wil gaan gebruiken vermoed ik. Denk aan Lemony Snicket. Maar we zijn nog in de brainstorm fase!

@ Cateautje: Een filosofiedeur klinkt ook erg leuk zeg!

@ Aardbeienthee: Ook erg leuk om teksten tussen de boeken te gaan zetten. Dat ga ik zeker onthouden.
O ik vergeet Millefleurs haha! Bedankt voor je tip!
Kijk eens op website van het hotel Mama Shelther in Parijs. Heb daar een paar jaar geleden verbleven tijdens een weekend trip en kan me herinneren dat dat hotel volgeschreven was met spreuken en teksten. Ontworpen door Stark volgens mij. Moet je wel van houden.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Thanks Bladora! Dat ziet er inderdaad al meer uit richting wat ik zocht. Moet je inderdaad van houden

Nu is het hotel een nachtclub/restaurant/hotel uitstraling en veel donkere kleuren, en voor een kantoor ruimte zoek ik wel net een nadere uitstraling maar meer die kant op dus dan Riviera Maison.
Je kan bij de Hema je eigen behang ontwerpen. Een collage maken van al je favoriete teksten in verschillende lettertypen en grootte en kleuren en daar een wandje mee behangen?

http://foto.hema.nl/foto-op-behang
Een muur of vlak daarvan met krijtbordverf beschilderen en dan zelf beschrijven?
Misschien kun je teksten op de covers van oude oninteressante boeken schilderen (of eerst kaften) en deze boeken dan ophangen/op mooie plekken zetten.

Ik heb muurstickers met teksten. Kun je ook je eigen tekst doen.

Waarschuwing; ik houd wel erg van Rivièra Maison
Een mobiel met teksten die open zijn. (Voor baby's heb je ze met knuffeltjes en zo.)

Printen en weerszijden gelijk. Die kan je dan tegen elkaar een plakken. Je kan ze ook aan een lamp hangen.

In eetkamers heb ik wel eens lampen met bestek aan de randen zien hangen. (maar ik vind dus een lamp met kopjes....

En die heb ik in het mooie inrichtingen topic gehangen.

Daar passen ze beter. Maar het gaat om het basis idee. Iets dat rond is en met haakjes. Daaraan kan je dan tekstkaarten hangen. Kan met open en gesloten letters. En dan als lampenkap, maar niet op maar aan.
Wegens vakantie even afwezig geweest maar wat een leuke suggesties allemaal! De kamer is nu kaal dus ik kan helemaal los gaan met mijn fantasie! Die boeken zien er ook zeer leuk uit.

En die mobiele klinkt ook zeer creatief... Ik ga ook eens met mijn partner in crime overleggen

Thanks allemaal!
Die stickers maak ik zelf en kan zo alle teksten maken die ik zelf wil. Ook in allerlei kleuren vinyl. Zooooo verslavend. Nu op zoek naar lege plekjes om nog wat te plakken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven