terpentinelucht in wasgoed

11-10-2011 08:05 8 berichten
Gister heb ik een wand in mijn woonkamer geverfd. Daarbij heb ik terpentine gebruikt op een vaatdoekje. Dit doekje heb ik samen met handdoeken en ondergoed gewassen. Alleen nu stinkt het wasgoed en de wasmachine naar terpentine Heb de was nog eens gewassen op 90 graden met veel waspoeder en soda maar ook dit heeft niet geholpen. Heb nu de wasmachine zonder wasgoed aangezet op 90 graden met flink wat soda erin, hopelijk gaat dan de stank uit de machine weg.

Heeft iemand een idee hoe ik de terpentinelucht uit mijn wasgoed krijg? Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee, heb precies hetzelfde!
de algemene tip hiervoor is inderdaad soda.
Azijn als soda niet helpt.
Tegen erge zweetlucht gebruik ik nogal eens beetje biotex voorwas. Geen idee of dat hiervoor helpt.

Verder is terpentine een vluchtige stof, dus een paar dagen niet gebruiken en deurtje open laten staan zou ook moeten helpen.
Later is nu
quote:dreamer schreef op 11 oktober 2011 @ 08:34:

Verder is terpentine een vluchtige stof, dus een paar dagen niet gebruiken en deurtje open laten staan zou ook moeten helpen.

Klopt. Hier afgelopen weekend een doekje met stickeroplosser meegewassen, met hetzelfde stankeffect. De lucht is nu weg, en mijn wasgoed ruikt nauwelijks meer (ook 2x gewassen + 1x de wasmachine leeg laten draaien op 95 graden).

Het komt dus weer goed!
Weet je dat het heel gevaarlijk kan zijn om terpentine en andere vluchtige stoffen in een electrisch apparaat te stoppen? Daar kan brand van komen. Dus die kleding niet in de drogen doen nu. Doekjes met terpentine altijd buiten laten uitwaaien en liever nog weggooien.
Bedankt voor de tips! Ik wist niet dat het gevaarlijk kon zijn, fijn dat ik dat nu weet.

En de geur vervliegt idd. Heb de was vanochtend opgehangen en ruik het nauwelijks meer. Wasmachine stinkt nog wel maar dat zal dan waarschijnlijk ook vervliegen.

Nogmaals bedankt voor het meedenken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven