terpentinelucht in wasgoed
dinsdag 11 oktober 2011 om 08:05
Gister heb ik een wand in mijn woonkamer geverfd. Daarbij heb ik terpentine gebruikt op een vaatdoekje. Dit doekje heb ik samen met handdoeken en ondergoed gewassen. Alleen nu stinkt het wasgoed en de wasmachine naar terpentine Heb de was nog eens gewassen op 90 graden met veel waspoeder en soda maar ook dit heeft niet geholpen. Heb nu de wasmachine zonder wasgoed aangezet op 90 graden met flink wat soda erin, hopelijk gaat dan de stank uit de machine weg.
Heeft iemand een idee hoe ik de terpentinelucht uit mijn wasgoed krijg? Alvast bedankt!
Heeft iemand een idee hoe ik de terpentinelucht uit mijn wasgoed krijg? Alvast bedankt!
dinsdag 11 oktober 2011 om 08:43
quote:dreamer schreef op 11 oktober 2011 @ 08:34:
Verder is terpentine een vluchtige stof, dus een paar dagen niet gebruiken en deurtje open laten staan zou ook moeten helpen.
Klopt. Hier afgelopen weekend een doekje met stickeroplosser meegewassen, met hetzelfde stankeffect. De lucht is nu weg, en mijn wasgoed ruikt nauwelijks meer (ook 2x gewassen + 1x de wasmachine leeg laten draaien op 95 graden).
Het komt dus weer goed!
Verder is terpentine een vluchtige stof, dus een paar dagen niet gebruiken en deurtje open laten staan zou ook moeten helpen.
Klopt. Hier afgelopen weekend een doekje met stickeroplosser meegewassen, met hetzelfde stankeffect. De lucht is nu weg, en mijn wasgoed ruikt nauwelijks meer (ook 2x gewassen + 1x de wasmachine leeg laten draaien op 95 graden).
Het komt dus weer goed!
dinsdag 11 oktober 2011 om 09:15
dinsdag 11 oktober 2011 om 18:22