Tetter hier over je dier

07-12-2009 19:29 3009 berichten
Voorheen heette dit topic 'Kootje de Beer is weg' want een van mijn acht poezen was verdwenen. Maar Kootje is al lang weer thuis en het werd gezellig hier met geklets over poes en ander dier. Vandaar de wijziging van OP en nu kan een ieder hier verhalen over harige (of kale) huisgenoten, foto's plakken, raad vragen en stoom afblazen.

Welkom!

Vaste posters in dit topic en hun dieren:

NaamDier(en)M/VLeeftijdNieuwsAbusu2 katten:

B.

L.

M

M

10

< 1Katten nog in NLAmandroe1 konijn:

Sjaak

M

< 6 mnd.Annetd4 katten:

Rooie

Fuzzy

Kleintje

Mamsy

M

M

M

V

4

4

8

?

Biebelie3 katten:

Isa

Biebs

Zwart Monster

V

V

M

9

9

Bijna 2Delphicat1 kat:

Poef

M

13Eleonora8 katten:

Ouwe Kees

Kleine Kees

Gijs

Hanny MC

Lotje MC

Kootje

Beertje

Lena

1 konijn:

Lola

M

M

V

V

V

M

M

V

V

18

13

7

6

2

< 1

< 1

< 1

1Kat753 katten:

Diesel

Nikki

Bailey

M

V

M

10

9

< 3 mnd.

Bailey vanaf 22 jan.Kletsmajoor2 katten:

Roquefort

Josephine

1 konijn:

Sjaak

M

V

M

3

2

4Maleficent3 katten:

V.

D.

Julius

M

V

M

14

7

< 1Miek2213 katten:

Tijgertje

Balthasar

Luna

1 konijn:

Wappie

M

M

V

V

7

8

2

1Mylenevalerie3 katten:

Floyd

Bo Ghi

Kane

M

M

M

11

2,5

1,5Olijfje_2 katten:

Fido

Puk

M

M

9

1Parasol2 katten:

Captain Jack Sparrow

Scarlett o'Hara

M

V

5

3Ratteke1 hond:

Tara

3 katten:

Maculata

Medusa

Morgana

V

V

V

V

1,5

15

16 of 17

15Robo1 hond:

Tommie

2 hamsters:

Tic

Tac

M

16Rubis1 hond:

Rubis

2 katten:

Kimmie

Amber

V

V

V

6

?

3Smulrol2 katten:

Max

Mickey

M

V

12

11Sopsie1 kat:

Jovi

M

< 6 mnd.Splinter021 kat:

Sil

M

ong. 8Talkinghead3 katten:

Olivier

Forrest

Faith

M

M

V

16,5

2,5

2,5Tangerine1 kat:

Sirius

M

bijna 2Tijgerpoes1 kat:

Boo

V

2,5Zoebie1 kat:

Siepie

1 hond:

Sedi

M

V

9

4
Alle reacties Link kopieren
Ik wil er geen gewoonte van maken Ratteke. Blikvoer hebben ze niet nodig en ik wil dat bewaren als tussendoortje, zeg maar.

Billy krijgt Royal Canin en da's goed genoeg, lijkt me zo. Als ik daarbij steeds blikvoer ga geven dan gaat hij daar aan wennen en dat heb ik dus liever niet. Vooral omdat ik het niet nodig vind en omdat hij dus gewoon hardstikke goed voer heeft staan, waar alles in zit wat hij nodig heeft. En blijkbaar is het meeste blikvoer ook veel zouter enzo, dus neuh, dan maar liever gewoon RC kittenvoer als "hoofd" eten.

Bij onze vorige kat ook altijd zo gedaan en dat ging prima.

Hij krijgt heus wel eens een blikje, maar dus voor het lekker en niet als "vast" voer, zeg maar.
668, the neighbour of the Beast
Toen mijn kittens klein waren gaf ik ze af en toe ook wat pap. Vonden ze heerlijk. Wel aangemaakt met speciale kittenmelk.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Och, hij heeft brokken staan (en omdat ik wat zakjes babycat meekreeg in het kittenpakketje mix ik die er door, dus hij heeft babykat/kitten36 door elkaar), hij heeft al een blikje gourmet gehad en ik heb verder snoepjes ook in huis. Ohja, en kattenmelk.

Maar ik wil niet teveel van die andere dingen gaan geven, want hij moet er gewoon eerst even aan wennen dat hij in principe brokken krijgt. Is hij daar aan gewend, dan kunnen we daar altijd nog wat vanaf wijken, zeg maar.
Toen wij onze kittens kregen, aten ze op een gegeven moment allebei bijna niks... bleek dat ze de niesziekte hadden. Wij hebben toen de brokjes een beetje nat gemaakt en dan aten ze wel.

Hier kregen ze brokjes en natvoer en nog steeds eigenlijk

Grappig Eleonara, ja zo heette dat topic. Je schreef zo leuk over je kat en de kittens :D

Wow 3 zelf gehouden, wat heerlijk. Ik heb zelf 2 katten en mijn vriend wil er helaas geen meer bij.
Niesziekte is hij gewoon tegen ingeënt. Tenminste, dat hoort toch bij de standaard entingen? Zal wel gewoon het wennen zijn. Het lijkt of Billy het gewoon te druk heeft om te eten
Goedemorgen dames,

Wat een leuke verhalen van de nieuwe katten. Bailey is echt groot, 2 kilo *wow*

En tijgertje lag vroeger ook altijd onder het dekbed, een keer zelfs in het dekbed, zag ik een bobbel onder het dekbed, ik onder voelen, voelde niets, lag hij in het dekbed gekropen, en hij wilde er niet uit....kwam er een paar uur later helemaal plukkerig onder uit. Erg grappig...
I can do anything i want, and so can you....
Mijn kleine jongen at in het begin ook slecht. Inderdaad veel te druk met andere dingen. Ik moest hem elke keer weer bij zn bakje zetten en dan bedacht hij weer dat eten lekker was en begon te bunkeren maar 1 minuut later werd hij weer afgeleid en ging weer achter iets anders aan. Na 2-3 weken ging het beter, maar hij wordt met 10 maanden nog steed snel afgeleid.
WTF?
Ik woog mijn kittens elke dag. Ze kwamen lekker aan maar goed, ik heb er drie met de hand grootgebracht, dat wel.

Dat zou ik dus doen Marels. Billy gewoon even wegen elke dag, dan zie je of hij aankomt. En daar gaat het om.

Bij mij hebben ze de hele dag één grote bak brokken staan en 's avonds krijgen ze met z'n zevenen twee blikken voer. Gijs lust geen blikvoer, dus die eet alleen brokken.
Moeten ze als ze al tien weken zijn nog elke dag aankomen Leo?

Ik zal het wel bij gaan houden dan, inderdaad. Hij heeft net wel even flink gegeten hoor. Hij eet wel gewoon goed, maar meneer heeft het gewoon echt te druk. Dan zit ie te eten en rent ie gelijk weer weg, om vervolgens weer drie brokjes te eten na een tijdje.

Ik geloof trouwens dat dat fraai zal lukken, Billy wegen.... Hij zit geen 2 tellen stil, dus voor de weegschaal doet ie dat vast ook niet....

Ik zal het wel bij gaan houden dan, inderdaad. Hij heeft net wel even flink gegeten hoor. Hij eet wel gewoon goed, maar meneer heeft het gewoon echt te druk. Dan zit ie te eten en rent ie gelijk weer weg, om vervolgens weer drie brokjes te eten na een tijdje.

Ik geloof trouwens dat dat fraai zal lukken, Billy wegen.... Hij zit geen 2 tellen stil, dus voor de weegschaal doet ie dat vast ook niet....
quote:Marels schreef op 31 januari 2010 @ 14:28:

Ik zette ze in een diepe schaal, konden ze er niet zo snel uit.

Je kunt het ook om de dag doen, of eens per week hoor.

Het gaat er om dat je je eigen ongerustheid wegneemt door regelmatig een check te doen.

Neus nat?

Speels?

Opmerkzaam?

Niet zielig in een hoekje zitten of sloom?

Niks aan de hand doorgaans....

Maar om het zeker te weten is wegen de beste methode. Vind ik dan.
Hmmm, ruim 1300 gram. Meneer wil alleen niet zo goed stil zitten dus helemaal precies weet ik het niet

Halverwege de week nog eens wegen dan!

Voor de rest doet hij het súper hoor, daarom maak ik me ook niet echt zorgen!
Heel makkelijk wegen Marels. Jij gaat op weegschaal staan zonder kat. En een keer met kat. Die 2 getallen trek je van elkaar af en je weet hoeveel Billy weegt.
Dat is handig met een kat van 5 kilo MV, maar niet met een kleintje van 1300 gram. Weegschaal gaat sowieso maar op onsjes en is niet nauwkeurig genoeg daarvoor.
quote:Marels schreef op 31 januari 2010 @ 12:04:

Niesziekte is hij gewoon tegen ingeënt. Tenminste, dat hoort toch bij de standaard entingen? Zal wel gewoon het wennen zijn. Het lijkt of Billy het gewoon te druk heeft om te eten

scheelt misschien dat wij ze beide jong hadden omdat ze geen moederpoes meer hadden en met de hand zijn groot gebracht, daardoor hadden ze de 2e enting nog niet gehad

Dit zijn mijn schatjes

quote:ninon schreef op 30 januari 2010 @ 14:51:

@Marels, wat een leuk Britje, zucht, ik wil ook weer zo'n kleintje

Ik heb even een huishoudelijk vraagje aan het Britjespersoneel.

Ik heb twee Britjes, maar ik word helemaal gestoord van de haren. Ze hebben een soort van pluizige ondervacht en die haartjes krijg je moeilijk uit je kleren. Ook als ik was, komt het incl. haar uit de wasmachine. Ik stofzuig zoveel mogelijk, borstel de beestjes regelmatig en rol me helemaal suf met plakrollers. Ik heb gehoord dat dit probleem opgelost kan worden door je kleding te drogen in een droger, maar voordat ik een droger ga kopen, wil ik wel weten of het werkt. Wat is jullie geheim om kattenhaarloos door het leven te gaan?

Volgens mij bestaat er geen 100% oplossing.

Ik heb een droger maar daar doe ik mn goede kleding niet in ivm krimp en slijtage.

Droger gebruik ik voor handdoeken,beddegoed,spijkerbroeken,sokken,onderbroeken...dat soort spul.

Dan gaan er wel haren af maar ook niet altijd alles...

Scheren....misschien is dat een idee en ze dan een fleecejasje aan tegen de kou
katten site

Ik heb me rot gelachen om sommige plaatjes, het is echt heel erg leuk!
anoniem_84155 wijzigde dit bericht op 31-01-2010 18:06
Reden: Deze link is beter
% gewijzigd
Zucht, heb nog steeds niet bijgelezen...

Maar we zitten hier vandaag met een jarige: Puk is 1 jaar geworden Hoep Hoep Hierelewaa voor Puk
Ik ben mijn eigen bananenschil
Ja ik heb een weegschaal die ook aan onsjes doet. En een keukenweegschaal tot 3 kilo.

Ik gaf het goede voorbeeld om zijn speelkikker te wegen.

quote:Olijfje_ schreef op 31 januari 2010 @ 18:48:

Zucht, heb nog steeds niet bijgelezen...

Maar we zitten hier vandaag met een jarige: Puk is 1 jaar geworden Hoep Hoep Hierelewaa voor Puk Gefeliciteerd Puk.

Bo is er helaas al aan begonnen;

Gefeliciteerd met PUK!!!

MV, wat een geweldige taart heb je gemaakt voor de jarige! Met detail voor afwerking met lekkere snoepjes van de Whiskas... Super!

Vond ie het lekker?
En voor Puk

Dank, dank namens Puk

Die taart!! Geweldig! Zo creatief ben ik niet geweest, er staat hier voor straks een blikje tonijn klaar. Geen idee of 'ie dat lekker vindt (het is eigenlijk niet zo'n 'snoeperd') maar anders doe ik er Fido uiteraard een groot plezier mee
Ik ben mijn eigen bananenschil
Wat een heerlijk topic, ik lees elke dag met plezier jullie verhalen en geniet van de foto's.

Marels gefeliciteerd met je aanwinst en Puk met z'n eerste verjaardag!

Wij wogen onze zwart man in een keukenweegschaal. Ging perfect al wordt het wel steeds krapper

De wonderen zijn de wereld nog niet uit en ik geloof ik wonderen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven