Tetter hier over je dier

maandag 7 december 2009 om 19:29
Voorheen heette dit topic 'Kootje de Beer is weg' want een van mijn acht poezen was verdwenen. Maar Kootje is al lang weer thuis en het werd gezellig hier met geklets over poes en ander dier. Vandaar de wijziging van OP en nu kan een ieder hier verhalen over harige (of kale) huisgenoten, foto's plakken, raad vragen en stoom afblazen.
Welkom!
Vaste posters in dit topic en hun dieren:
NaamDier(en)M/VLeeftijdNieuwsAbusu2 katten:
B.
L.
M
M
10
< 1Katten nog in NLAmandroe1 konijn:
Sjaak
M
< 6 mnd.Annetd4 katten:
Rooie
Fuzzy
Kleintje
Mamsy
M
M
M
V
4
4
8
?
Biebelie3 katten:
Isa
Biebs
Zwart Monster
V
V
M
9
9
Bijna 2Delphicat1 kat:
Poef
M
13Eleonora8 katten:
Ouwe Kees
Kleine Kees
Gijs
Hanny MC
Lotje MC
Kootje
Beertje
Lena
1 konijn:
Lola
M
M
V
V
V
M
M
V
V
18
13
7
6
2
< 1
< 1
< 1
1Kat753 katten:
Diesel
Nikki
Bailey
M
V
M
10
9
< 3 mnd.
Bailey vanaf 22 jan.Kletsmajoor2 katten:
Roquefort
Josephine
1 konijn:
Sjaak
M
V
M
3
2
4Maleficent3 katten:
V.
D.
Julius
M
V
M
14
7
< 1Miek2213 katten:
Tijgertje
Balthasar
Luna
1 konijn:
Wappie
M
M
V
V
7
8
2
1Mylenevalerie3 katten:
Floyd
Bo Ghi
Kane
M
M
M
11
2,5
1,5Olijfje_2 katten:
Fido
Puk
M
M
9
1Parasol2 katten:
Captain Jack Sparrow
Scarlett o'Hara
M
V
5
3Ratteke1 hond:
Tara
3 katten:
Maculata
Medusa
Morgana
V
V
V
V
1,5
15
16 of 17
15Robo1 hond:
Tommie
2 hamsters:
Tic
Tac
M
16Rubis1 hond:
Rubis
2 katten:
Kimmie
Amber
V
V
V
6
?
3Smulrol2 katten:
Max
Mickey
M
V
12
11Sopsie1 kat:
Jovi
M
< 6 mnd.Splinter021 kat:
Sil
M
ong. 8Talkinghead3 katten:
Olivier
Forrest
Faith
M
M
V
16,5
2,5
2,5Tangerine1 kat:
Sirius
M
bijna 2Tijgerpoes1 kat:
Boo
V
2,5Zoebie1 kat:
Siepie
1 hond:
Sedi
M
V
9
4
Welkom!
Vaste posters in dit topic en hun dieren:
NaamDier(en)M/VLeeftijdNieuwsAbusu2 katten:
B.
L.
M
M
10
< 1Katten nog in NLAmandroe1 konijn:
Sjaak
M
< 6 mnd.Annetd4 katten:
Rooie
Fuzzy
Kleintje
Mamsy
M
M
M
V
4
4
8
?
Biebelie3 katten:
Isa
Biebs
Zwart Monster
V
V
M
9
9
Bijna 2Delphicat1 kat:
Poef
M
13Eleonora8 katten:
Ouwe Kees
Kleine Kees
Gijs
Hanny MC
Lotje MC
Kootje
Beertje
Lena
1 konijn:
Lola
M
M
V
V
V
M
M
V
V
18
13
7
6
2
< 1
< 1
< 1
1Kat753 katten:
Diesel
Nikki
Bailey
M
V
M
10
9
< 3 mnd.
Bailey vanaf 22 jan.Kletsmajoor2 katten:
Roquefort
Josephine
1 konijn:
Sjaak
M
V
M
3
2
4Maleficent3 katten:
V.
D.
Julius
M
V
M
14
7
< 1Miek2213 katten:
Tijgertje
Balthasar
Luna
1 konijn:
Wappie
M
M
V
V
7
8
2
1Mylenevalerie3 katten:
Floyd
Bo Ghi
Kane
M
M
M
11
2,5
1,5Olijfje_2 katten:
Fido
Puk
M
M
9
1Parasol2 katten:
Captain Jack Sparrow
Scarlett o'Hara
M
V
5
3Ratteke1 hond:
Tara
3 katten:
Maculata
Medusa
Morgana
V
V
V
V
1,5
15
16 of 17
15Robo1 hond:
Tommie
2 hamsters:
Tic
Tac
M
16Rubis1 hond:
Rubis
2 katten:
Kimmie
Amber
V
V
V
6
?
3Smulrol2 katten:
Max
Mickey
M
V
12
11Sopsie1 kat:
Jovi
M
< 6 mnd.Splinter021 kat:
Sil
M
ong. 8Talkinghead3 katten:
Olivier
Forrest
Faith
M
M
V
16,5
2,5
2,5Tangerine1 kat:
Sirius
M
bijna 2Tijgerpoes1 kat:
Boo
V
2,5Zoebie1 kat:
Siepie
1 hond:
Sedi
M
V
9
4

woensdag 9 december 2009 om 17:00
Waarschijnlijk dacht KdB dat hij de bunzing wel even mores kon leren. KdB kennende dan.
En dat viel tegen.
De DA zei ook dat het niet vaak voorkwam maar dat hij aan de wondrandjes kon zien dat het om tandjes van een marterachtige ging en bij ons aan de overkant, in het bouwland, hebben we ook wel eens bunzings voorbij zien golven (ze rennen niet, ze golven door en over het veld, wat zijn die beestjes rap zeg).
Ik vind het ook wel een exotisch verhaal. Zo heb je weer eens iets te vertellen op verjaardagen en tijdens de komende kerst!
En dat viel tegen.
De DA zei ook dat het niet vaak voorkwam maar dat hij aan de wondrandjes kon zien dat het om tandjes van een marterachtige ging en bij ons aan de overkant, in het bouwland, hebben we ook wel eens bunzings voorbij zien golven (ze rennen niet, ze golven door en over het veld, wat zijn die beestjes rap zeg).
Ik vind het ook wel een exotisch verhaal. Zo heb je weer eens iets te vertellen op verjaardagen en tijdens de komende kerst!
woensdag 9 december 2009 om 20:24
woensdag 9 december 2009 om 20:28
quote:eleonora schreef op 09 december 2009 @ 14:23:
KdB ligt inmiddels op zijn vaste plaats, bovenop de koelkast, lekker warm op het rooster.
Ik heb niet gezien hoe hij het deed maar hij heeft zich er bovenop weten te hijsen. Wat een knoeperd he?Het is inderdaad een stoer verhaal met die bunzing! En als hij nu alweer bovenop de koelkast weet te komen wil hij waarschijnlijk morgen gewoon weer naar buiten. Dappere Henkie
KdB ligt inmiddels op zijn vaste plaats, bovenop de koelkast, lekker warm op het rooster.
Ik heb niet gezien hoe hij het deed maar hij heeft zich er bovenop weten te hijsen. Wat een knoeperd he?Het is inderdaad een stoer verhaal met die bunzing! En als hij nu alweer bovenop de koelkast weet te komen wil hij waarschijnlijk morgen gewoon weer naar buiten. Dappere Henkie
woensdag 9 december 2009 om 20:31
Ik had op de dag van opening je topic gelezen en leefde mee. Onze eigen kat is ooit 5 dagen van huis geweest, enorm stressvol. De afgelopen 3 weken zijn we bezig geweest met de kat van de mensen een wijkje verderop. Hij kwam hier wel eens aanwaaien en opeens kwam hij niet meer thuis. Vanochtend kwam de eigenaar heel vrolijk vertellen dat de kat terug was: 3 weken weggeweest en 4 kilo lichter!
Kortom, ik wilde een vrolijk verhaal doen dat het altijd weer goed kwam maar het is alweer goed gekomen. Gelukkig maar, ik weet hoe je zo'n poes/kat kunt missen!
Kortom, ik wilde een vrolijk verhaal doen dat het altijd weer goed kwam maar het is alweer goed gekomen. Gelukkig maar, ik weet hoe je zo'n poes/kat kunt missen!
woensdag 9 december 2009 om 20:54
quote:Talkinghead schreef op 09 december 2009 @ 20:24:
ik las het hele relaas en weet nu zeker dat ik onze katten het liefst alleen nog aangelijnd naar buiten zou laten. Wat een stress!
Er zijn uiteraard een hoop gevaren in de grotebozewereld maar als net nou om een aanvaring met een bunzing is dat jij je katten aan een lijntje wilt gaan houden...
...dat komt échréchtécht zelden voor hoor.
Kootje heeft zeg maar een soort van de Lotto gewonnen maar dan anders.
Ik woon in soortgelijke omgeving als Leo en hebben altijd katten gehad....vroeger in het ouderlijk huis gemiddeld altijd 4 (als er één ging hemelen kwam er na verloop van tijd toch weer eentje bij)
Die zwierven door de velden,kwamen met aangevreten dode hazen thuis of kikkers of vingen vissen uit de Reest en NOOIT een beet van een bunzing gehad..
Andere redenen kan ik natuurlijk zat bedenken zoals het verhaal van MV die haar kat met ingelagen schedel terugvond.. afschuwelijk!
Maar als ik zie hoe (2 van mijn 3) katten er van genieten om in het gras te struinen kan ik het toch niet over mn hart verkrijgen ze binnen te houden.
En wij kunnen ook onder een bus komen,blijf ik ook niet om thuis
ik las het hele relaas en weet nu zeker dat ik onze katten het liefst alleen nog aangelijnd naar buiten zou laten. Wat een stress!
Er zijn uiteraard een hoop gevaren in de grotebozewereld maar als net nou om een aanvaring met een bunzing is dat jij je katten aan een lijntje wilt gaan houden...
Ik woon in soortgelijke omgeving als Leo en hebben altijd katten gehad....vroeger in het ouderlijk huis gemiddeld altijd 4 (als er één ging hemelen kwam er na verloop van tijd toch weer eentje bij)
Die zwierven door de velden,kwamen met aangevreten dode hazen thuis of kikkers of vingen vissen uit de Reest en NOOIT een beet van een bunzing gehad..
Andere redenen kan ik natuurlijk zat bedenken zoals het verhaal van MV die haar kat met ingelagen schedel terugvond.. afschuwelijk!
Maar als ik zie hoe (2 van mijn 3) katten er van genieten om in het gras te struinen kan ik het toch niet over mn hart verkrijgen ze binnen te houden.
En wij kunnen ook onder een bus komen,blijf ik ook niet om thuis

woensdag 9 december 2009 om 22:42
Een mooie indianennaam is wel toepasselijk inderdaad.
Op dit moment is zijn indianennaam 'likt-aan-zijn-hechting'.
Ik heb hem een pijnstiller gegeven, hopelijk gaat hij daar weer knock-out van.
Bakkeleit-met-bunzings is heel cool als échte indianennaam.
Onze hovenier was hier vanavond en zijn kat heeft precies hetzelfde meegemaakt een paar jaar terug. Ook een bunzingbeet. Hap uit zijn staart die vervolgens afgezet moest worden.
Misschien dat de bunzings hier van de aanvallende soort zijn hahahaha!
Ik ga mijn katten niet binnenhouden. Een van de redenen dat we hier wonen is dat de katten zo lekker naar buiten het bos en veld in kunnen.
Dit soort dingen horen er bij helaas.
Mijn oude huis-tuin-en-keukenkater ging ooit op tienjarige leeftijd dood, op mijn schoot, gewoon thuis. Hartaanval.
Ik moet leren om niet meteen in de stress te schieten. Dat is lastig want voor mij horen de poezen bij het gezin, ik zie ze niet als behang en ik heb ze niet puur voor de muizenvang. Maar ik ben heel blij dat ik ze de vrijheid kan geven die ze hier hebben, (mee) daarom wonen we hier.
Of KdB iets geleerd heeft Annie Lief, geen idee, het is me er een.
Op dit moment is zijn indianennaam 'likt-aan-zijn-hechting'.
Ik heb hem een pijnstiller gegeven, hopelijk gaat hij daar weer knock-out van.
Bakkeleit-met-bunzings is heel cool als échte indianennaam.
Onze hovenier was hier vanavond en zijn kat heeft precies hetzelfde meegemaakt een paar jaar terug. Ook een bunzingbeet. Hap uit zijn staart die vervolgens afgezet moest worden.
Misschien dat de bunzings hier van de aanvallende soort zijn hahahaha!
Ik ga mijn katten niet binnenhouden. Een van de redenen dat we hier wonen is dat de katten zo lekker naar buiten het bos en veld in kunnen.
Dit soort dingen horen er bij helaas.
Mijn oude huis-tuin-en-keukenkater ging ooit op tienjarige leeftijd dood, op mijn schoot, gewoon thuis. Hartaanval.
Ik moet leren om niet meteen in de stress te schieten. Dat is lastig want voor mij horen de poezen bij het gezin, ik zie ze niet als behang en ik heb ze niet puur voor de muizenvang. Maar ik ben heel blij dat ik ze de vrijheid kan geven die ze hier hebben, (mee) daarom wonen we hier.
Of KdB iets geleerd heeft Annie Lief, geen idee, het is me er een.
woensdag 9 december 2009 om 23:16
Sorry Kootje,
ik heb me afgelopen avond vooral druk gemaakt over het niet werken van de index op de etenspijler en ik vergat helemaal om te vragen hoe het nu met je bijtwond is. Knap van je dat je zelf op de koelkast bent geklommen!
Behalve een mooie onderkant heb je duidelijk ook een sterk karakter.
Hopelijk ben je snel weer de oude!
Knuf voor je oma.
ik heb me afgelopen avond vooral druk gemaakt over het niet werken van de index op de etenspijler en ik vergat helemaal om te vragen hoe het nu met je bijtwond is. Knap van je dat je zelf op de koelkast bent geklommen!
Behalve een mooie onderkant heb je duidelijk ook een sterk karakter.
Hopelijk ben je snel weer de oude!
Knuf voor je oma.
woensdag 9 december 2009 om 23:36
quote:eleonora schreef op 09 december 2009 @ 22:42:
Je kat sterft op je eigen schoot? Wat naar om mee te maken. En toch (klinkt misschien vreemd) lijkt het me ook fijn, omdat hij dan niet alleen was toen hij doodging. Ik geniet nu al negen jaar van mijn kat (is nu ruim dertien) en hoop dat hij nog even meegaat. Het is mijn eerste, dus ik heb het nog niet meegemaakt dat een kat stierf.
Niet in de stress schieten kun je volgens mij niet leren. En waarom zou je ook? Je houdt toch van die poezels? In de stress schieten lijkt mij heel logisch en niks om je voor te schamen.
Je kat sterft op je eigen schoot? Wat naar om mee te maken. En toch (klinkt misschien vreemd) lijkt het me ook fijn, omdat hij dan niet alleen was toen hij doodging. Ik geniet nu al negen jaar van mijn kat (is nu ruim dertien) en hoop dat hij nog even meegaat. Het is mijn eerste, dus ik heb het nog niet meegemaakt dat een kat stierf.
Niet in de stress schieten kun je volgens mij niet leren. En waarom zou je ook? Je houdt toch van die poezels? In de stress schieten lijkt mij heel logisch en niks om je voor te schamen.

donderdag 10 december 2009 om 14:03
Likt-aan-zijn-hechting gaat lekker. Ik kan niet anders zeggen.
Vanmorgen om half vijf kwam hij even gezellig bij me in bed liggen en zijn broer en zus kwamen mee, zoals gewoonlijk, dus dat heb je drie van de verrukkelijk zachtste poezenbeesten die een 'tour d'amour' doen op je borst en buik.
Steeds een ander die even voorop mag en dan maar spinnen he, en je buik laten zien met je poten helemaal uitgestrekt en dan van oma's borst afrollen zodat je zus of broer op de vrijgekomen plek kan gaan liggen.
Heerlijk!
(Behalve dan dat ze nu best zwaar zijn inmiddels. Beer weegt wel 6 kilo, dus het is een heel vracht die je dan een uurtje torst)
Het is dus bijna ouderwets, op een kale plek met een paar steekjes na.
Je merkt eigenlijk al niet eens meer dat hij wat had. Gelukkig maar.
En Delphicat, ik vind het ook fijn dat Bert op mijn schoot stierf. Op dat moment niet maar later vond ik het een cadeau. Hij was kerngezond (dacht ik) en hij viel min of meer dood neer op een dag. Hij was helemaal verlamd toen we bij de DA kwamen en die gaf hem meteen een spuitje. Huppekee, in één keer, weg......
Maar liever zo dan in de bosjes ergens.
En op zich is het niet erg dat ik in de stress schiet als er een poes weg is maar ik kan dan ook nergens anders meer aan denken. Dat vind ik wel vervelend zelf. Deze keer wanhoopte ik niet meteen en dat was eerder wel zo, dus ik denk dat ik het wel een beetje kan leren althans.
Maar helemaal cool blijven bij zoiets, nee, dat zal niet gebeuren.
Vanmorgen om half vijf kwam hij even gezellig bij me in bed liggen en zijn broer en zus kwamen mee, zoals gewoonlijk, dus dat heb je drie van de verrukkelijk zachtste poezenbeesten die een 'tour d'amour' doen op je borst en buik.
Steeds een ander die even voorop mag en dan maar spinnen he, en je buik laten zien met je poten helemaal uitgestrekt en dan van oma's borst afrollen zodat je zus of broer op de vrijgekomen plek kan gaan liggen.
Heerlijk!
(Behalve dan dat ze nu best zwaar zijn inmiddels. Beer weegt wel 6 kilo, dus het is een heel vracht die je dan een uurtje torst)
Het is dus bijna ouderwets, op een kale plek met een paar steekjes na.
Je merkt eigenlijk al niet eens meer dat hij wat had. Gelukkig maar.
En Delphicat, ik vind het ook fijn dat Bert op mijn schoot stierf. Op dat moment niet maar later vond ik het een cadeau. Hij was kerngezond (dacht ik) en hij viel min of meer dood neer op een dag. Hij was helemaal verlamd toen we bij de DA kwamen en die gaf hem meteen een spuitje. Huppekee, in één keer, weg......
Maar liever zo dan in de bosjes ergens.
En op zich is het niet erg dat ik in de stress schiet als er een poes weg is maar ik kan dan ook nergens anders meer aan denken. Dat vind ik wel vervelend zelf. Deze keer wanhoopte ik niet meteen en dat was eerder wel zo, dus ik denk dat ik het wel een beetje kan leren althans.
Maar helemaal cool blijven bij zoiets, nee, dat zal niet gebeuren.
donderdag 10 december 2009 om 16:47
Waarom heeft Likt-aan-hechting geen Kap-om-hoofd? Mijn arme kat heeft dagenlang met een lampekap rond gezwalkt toen ze hechtingen in haar buik had. Ben je niet bang dat hij ze eruit trekt?
En wennen aan katten die niet thuis zijn, dat zal nooit lukken. Blijf in het vervolg vooral topics openen als er een (tijdelijk) weg is, we duimen graag met je mee!
En wennen aan katten die niet thuis zijn, dat zal nooit lukken. Blijf in het vervolg vooral topics openen als er een (tijdelijk) weg is, we duimen graag met je mee!

donderdag 10 december 2009 om 19:53
quote:Ann Liv schreef op 10 december 2009 @ 16:47:
Waarom heeft Likt-aan-hechting geen Kap-om-hoofd? Mijn arme kat heeft dagenlang met een lampekap rond gezwalkt toen ze hechtingen in haar buik had. Ben je niet bang dat hij ze eruit trekt?
Het zijn van die verstopte hechtingen, je ziet alleen een stukje kaal, opgefrummeld vel, meer niet eigenlijk. Hij kan er niet aan trekken. Hij likt al weer een stuk minder nu trouwens, ik denk dat het wel jeukt en zo af en toe maar het ziet er niet rood uit of zo.
Misschien is het handig als ik gewoon een sticky topic krijg hier. Het Leo's weggelopen katten topic, omdat ik er zo veel heb is de kans dat het nog eens gebeurd natuurlijk aanwezig......
Het zijn van die verstopte hechtingen, je ziet alleen een stukje kaal, opgefrummeld vel, meer niet eigenlijk. Hij kan er niet aan trekken. Hij likt al weer een stuk minder nu trouwens, ik denk dat het wel jeukt en zo af en toe maar het ziet er niet rood uit of zo.
Misschien is het handig als ik gewoon een sticky topic krijg hier. Het Leo's weggelopen katten topic, omdat ik er zo veel heb is de kans dat het nog eens gebeurd natuurlijk aanwezig......

donderdag 10 december 2009 om 23:04
quote:biebelie schreef op 09 december 2009 @ 20:54:
[...]
En wij kunnen ook onder een bus komen,blijf ik ook niet om thuis Ik doe het ook niet echt hoor . Ze vinden het veel ook hier veel te leuk om vogels te besluipen (meestal tevergeefs gelukkig), in bomen te klimmen, achter elkaar aan te rennen en andere kattendingen te doen. Geldt hier ook voor 2 van de 3: seniorkat loopt bedaard een rondje door de tuin, sproeit eens wat en wil dan snel weer naar binnen.
[...]
En wij kunnen ook onder een bus komen,blijf ik ook niet om thuis Ik doe het ook niet echt hoor . Ze vinden het veel ook hier veel te leuk om vogels te besluipen (meestal tevergeefs gelukkig), in bomen te klimmen, achter elkaar aan te rennen en andere kattendingen te doen. Geldt hier ook voor 2 van de 3: seniorkat loopt bedaard een rondje door de tuin, sproeit eens wat en wil dan snel weer naar binnen.