Tetter hier over je dier

07-12-2009 19:29 3009 berichten
Voorheen heette dit topic 'Kootje de Beer is weg' want een van mijn acht poezen was verdwenen. Maar Kootje is al lang weer thuis en het werd gezellig hier met geklets over poes en ander dier. Vandaar de wijziging van OP en nu kan een ieder hier verhalen over harige (of kale) huisgenoten, foto's plakken, raad vragen en stoom afblazen.

Welkom!

Vaste posters in dit topic en hun dieren:

NaamDier(en)M/VLeeftijdNieuwsAbusu2 katten:

B.

L.

M

M

10

< 1Katten nog in NLAmandroe1 konijn:

Sjaak

M

< 6 mnd.Annetd4 katten:

Rooie

Fuzzy

Kleintje

Mamsy

M

M

M

V

4

4

8

?

Biebelie3 katten:

Isa

Biebs

Zwart Monster

V

V

M

9

9

Bijna 2Delphicat1 kat:

Poef

M

13Eleonora8 katten:

Ouwe Kees

Kleine Kees

Gijs

Hanny MC

Lotje MC

Kootje

Beertje

Lena

1 konijn:

Lola

M

M

V

V

V

M

M

V

V

18

13

7

6

2

< 1

< 1

< 1

1Kat753 katten:

Diesel

Nikki

Bailey

M

V

M

10

9

< 3 mnd.

Bailey vanaf 22 jan.Kletsmajoor2 katten:

Roquefort

Josephine

1 konijn:

Sjaak

M

V

M

3

2

4Maleficent3 katten:

V.

D.

Julius

M

V

M

14

7

< 1Miek2213 katten:

Tijgertje

Balthasar

Luna

1 konijn:

Wappie

M

M

V

V

7

8

2

1Mylenevalerie3 katten:

Floyd

Bo Ghi

Kane

M

M

M

11

2,5

1,5Olijfje_2 katten:

Fido

Puk

M

M

9

1Parasol2 katten:

Captain Jack Sparrow

Scarlett o'Hara

M

V

5

3Ratteke1 hond:

Tara

3 katten:

Maculata

Medusa

Morgana

V

V

V

V

1,5

15

16 of 17

15Robo1 hond:

Tommie

2 hamsters:

Tic

Tac

M

16Rubis1 hond:

Rubis

2 katten:

Kimmie

Amber

V

V

V

6

?

3Smulrol2 katten:

Max

Mickey

M

V

12

11Sopsie1 kat:

Jovi

M

< 6 mnd.Splinter021 kat:

Sil

M

ong. 8Talkinghead3 katten:

Olivier

Forrest

Faith

M

M

V

16,5

2,5

2,5Tangerine1 kat:

Sirius

M

bijna 2Tijgerpoes1 kat:

Boo

V

2,5Zoebie1 kat:

Siepie

1 hond:

Sedi

M

V

9

4
Alle reacties Link kopieren
Haha, de afrastering op de schutting werkt. Ik zag poes D net een mislukte ontsnappingspoging doen, waarna ze klaaglijk ging miauwen. Gna.
Stressed is just desserts spelled backwards
Nou ik durf het nog stelliger te zeggen, niet alleen MC fokkers zijn niet de leukste, de echte fanatieke fokkers zijn niet te hachelen. Haat en nijd in dat wereldje. Ik heb er even aan geroken en snel een ander pad genomen na een paar jaar. Zeker de fokkers die meedoen met tentoonstellingen. Zelf daar nooit aan meegedaan maar wel connecties destijds in dat wereldje. Toevallig een hele aardige MC fokster. Maar van haar ook verhalen gehoord waar je echt bij denkt, dit verzin je. Maar echt, wat een klote wereld/branche is dat zeg. Geloof echt dat er vele goeie bij zitten hoor, toen ik fokte had ik een schat van een vrouw die een hele betrouwbare cattery heeft. Dit was dus een BKH fokster. Maar ook van haar zoveel verhalen gehoord. Denk dat het fout gaat bij die ook tentoonstellingen lopen met hun katten. Ja met het behalen van prijzen schieten ook de prijzen omhoog van de kittens dus het is niet alleen voor de leuk. Het is gewoon broodwinning voor hun. Ben ook een keer belazerd door een fokster. Voor hun gaat het geld voor de dieren. Ik heb ook dingen gezien achter de schermen bij fokkers wat je dieren niet gunt. Nee ik was er snel klaar mee. Zeker omdat ik eerst toen een bedrijf had opgericht tegen dierenleed. Dat rijmde al niet met het fokkerswereldje. (ps, kon ook geen afstand van de kittens doen hoor).

Dus ik snap hoe fel ze kunnen zijn op een forum, zo zijn ze namelijk irl ook. Stel secreten kunnen het zijn. Hoop haat en nijd in mijn ogen.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
MV, ik herken wel wat je zegt. Ik bezocht nog wel eens een kattententoonstelling, gewoon, mooie rassen kijken. Sommigen geven je amper antwoord op vragen over het reas, als je duidelijk een 'toerist' bent. Naar sfeertje.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Ja, als je officieel fokt zoals ik toen, dan moet je je cattery aanmelden bij een kattenvereniging. Toen waren er 3 verenigingen, misschien nu meer. Ik wist helemaal niet wat het verschil was dus melde mij aan bij die waar mijn raskatten van kwamen. Maar tussen die 3 verenigingen ging het al mis. Haat en nijd tussen elkaar. En bij sommige tentoonstellingen mocht de ene kattenvereniging wel komen en de ander niet. Ik praat dus over een paar jaar geleden maar toen was er heel veel aan de hand. Ik ben toen ook gestopt, en ook gekozen om niet naar een tentoonstelling zelf te gaan.

Ik heb officieel nog mijn cattery en catterynaam maar geen haar op mijn hoofd dat ik nog verder wil ermee.

Ook binnen de vereniging veel problemen hoor. Bij het laatste nestje zo'n problemen gehad om de stambomen te krijgen, was bijna een rechtzaak geworden. Brrrrrr als ik er nog aan denk.
quote:Maleficent schreef op 14 december 2009 @ 16:39:

Haha, de afrastering op de schutting werkt. Ik zag poes D net een mislukte ontsnappingspoging doen, waarna ze klaaglijk ging miauwen. Gna.
Ik ben mijn eigen bananenschil
MV, daarom was ik ook zo blij met de cattery waar Puk vandaan komt. Die vrouw had ook zo'n hekel aan dat hele fanatieke wereldje. Bij haar thuis was het ook gewoon een gezellige, gemoedelijke boel en verkocht haar katten veel liever aan echte liefhebbers dan aan mensen die er mee wilden gaan fokken of naar shows gaan.
Wat herkenbaar zeg die verhalen over cattery's!

Mijn ervaring is ook dat die mensen het allemaal beter denken te weten,bah!

Ik heb zelf 2 Brits Kortharen en ook zoals MV een nestje gefokt en daardoor ingeschreven als cattery.

Allereerst die catterynamen....tsss...de één nog bekakter dan de ander.

Ik ben ook wel eens naar een show geweest met mn dieren,gewoon om te kijken of ik het goed had gedaan zo'n nestje fokken.

Was leuk voor een paar keer...maar niet mijn wereldje.

Uit rebelsheid heet mijn cattery Killmousky,dat is dan de naam die achter de naam van kat zelf komt.

Heb zelf nog één dame die zo heet hier in huis.

Iedereen moet uiteraard de keuze zelf maken maar ik heb gekozen om mijn dieren buiten te laten.

Ze genieten er zo van!

Ik heb een poosje in de stad gewoond,wel autoluw.

Daar had ik n trapje het balkon af en dametje vond het heerlijk om daar rond te struinen.(de andere BKH vond het balkon al spannend genoeg,ook prima)

Iedereen in de buurt wist dat ze van mij was...nooit angst voor diefstal gehad.

En als ze wel onder een auto zou komen zou ik daar heel veel verdriet van hebben maar mijn zwerfkat uit Griekenland die geen mooie stamboom heeft en ook buitenkomt is me net zo veel waard.

Mensen die hun dier niet naar buiten laten omdat het dier geld heeft gekost begrijp ik niet...kul.

Ooh en Mal,MOOIE JONGEN hoor!!!
Ik moet zeggen dat ik ook zulke ervaringen heb.

Ook met hondenfokkers trouwens.

Ik begrijp volkomen dat je als fokker wil dat er goed met dieren wordt omgegaan, dat er bepaalde bloedlijnen in de gaten gehouden moeten worden, dat je wil weten waar het dier wat je opgevoed hebt terecht komt en ga zo maar door. Maar.....Ik wilde, voordat ik reuma kreeg, altijd graag een Weimaraner (hond dus)

Zo een.

Nou, ik heb de raarste vragen gehad. Tot en met mijn jaarinkomen aan toe, als je belde voor informatie.

Een van de drie fokkers die ik belde heb ik naderhand, na het gesprek en het kruisverhoor, teruggebeld om haar uit te leggen dat haar manier van vragen stellen zó onaangenaam was dat ik af zag van een bezichtiging van haar pups. Ze was helemaal verbaasd maar ik heb het haar wel goed uit kunnen leggen.

Ongelooflijk zo fanatiek als mensen kunnen zijn die zich met dieren bezighouden.

De fokster van mijn jongste MC heb ik een paar maanden geleden als een lastige vlieg van me afgeschud. Ze mailde me zo nu en dan, wat prima is, maar als ik dan niet binnen 24 uur reageerde deed ze verschrikkelijk verongelijkt. In een nieuwe mail dus. Na vijf keer heb ik het contact stopgezet.

Jammer dat het zo moet gaan. Nogmaals, begrip dat mensen willen dat hun dier goed terecht komt maar voor bijvoorbeeld mijn jongste MC heb ik 600 euro betaald, ik ga er heus geen saté van maken!
Bij de kattenvereniging waar mijn cattery is ingeschreven mocht je nog wel kiezen of de kittens bijv. Killmousky voor de naam of achter de naam wilde. Alle kittens van mij hebben de naam erachter gekregen.

Ik kan helaas de rasnamen niet noemen maar Floyd heeft ook een hele luxe naam hahahaha. Kan ook niet de naam van Kay noemen die verdronken is want de cattery waar hij vandaan komt bestaat ook nog. Ook achteraf een nare "brood" fokker. Hoewel ik niet kan bewijzen dat ze de poezen meer dan 3 nestjes liet krijgen heeft zij mij wel met 2 katten niet zo netjes behandeld. Niet helemaal de waarheid verteld. En dat is nog een understatement. Blij dat ik niets meer met fokkers te maken heb. En dit klinkt allemaal negatief terwijl ik echt weet dat er vreselijk veel goede fokkers zijn hoor, laat ik dat even zeggen voordat ik alle fokkers over mij heen krijg. Maar er is een gros fanatiekelingen die nergens voor schuwen. Als ik dit zo schrijf moet ik denken aan die film dat die ene kunstschaatster uit haat en nijd offline is gehaald door de partner van haar concurent .
quote:eleonora schreef op 14 december 2009 @ 17:29:

Jammer dat het zo moet gaan. Nogmaals, begrip dat mensen willen dat hun dier goed terecht komt maar voor bijvoorbeeld mijn jongste MC heb ik 600 euro betaald, ik ga er heus geen saté van maken!

duur sateetje dan

Ik kreeg van het door mij gefokje nestje nog wel eens een foto toegestuurd door de nwe eigenaren.

Superleuk om te horen hoe blij ze er mee waren.

Maar daar houdt het voor mij dan ook mee op,mag toch inderdaad aannemen dat ze goed voor de dieren zijn.

Inmiddels ben ik 2 verhuizingen en 9 jaar verder...kzou niet weten of alles nog leeft. (behalve mijn eigen maisje dan)

Mooie honden vind ik dat btw,die Weimaraners!
Kay die nu dood is moest ik bij de fokster een contract tekenen dat als hij 6 maanden was dat hij geholpen moest worden. Zo beperkte ze haar concurentie. En ik nog heel stom het gedaan ook met 6 maanden. Oh wat een secreet was dat. Mij ook een andere kat geleverd dan ik zou krijgen. Ik zou een poesje krijgen en kreeg Kay. Heb er niets aan gedaan maar toen ze mij met meer dingen belazerd had heb ik haar voor 1200 gulden afgekocht. Achteraf wel spijt van maar ja, was toen nog heel jong. En wilde echt van dat wijf haar gezeik af.
quote:biebelie schreef op 14 december 2009 @ 17:37:

[...]

duur sateetje dan

Ik kreeg van het door mij gefokje nestje nog wel eens een foto toegestuurd door de nwe eigenaren.

Superleuk om te horen hoe blij ze er mee waren.

Maar daar houdt het voor mij dan ook mee op,mag toch inderdaad aannemen dat ze goed voor de dieren zijn.

Inmiddels ben ik 2 verhuizingen en 9 jaar verder...kzou niet weten of alles nog leeft. (behalve mijn eigen maisje dan)

Mooie honden vind ik dat btw,die Weimaraners!

Psies Bieb, ik zit Sarah Scott ook niet achter haar vodden als het om de twee poezen gaat die uit het nest van mijn MC komen. Ze mailt zo nu en dan een paar foto's, wat ik geweldig vind, maar als ze dat niet zou doen, even goede vrienden. Het zijn nu haar poesjes.

Ja mooi he, die Weimaraners.....?
quote:mylenevalerie schreef op 14 december 2009 @ 17:39:

Kay die nu dood is moest ik bij de fokster een contract tekenen dat als hij 6 maanden was dat hij geholpen moest worden. Zo beperkte ze haar concurentie. En ik nog heel stom het gedaan ook met 6 maanden. Oh wat een secreet was dat. Mij ook een andere kat geleverd dan ik zou krijgen. Ik zou een poesje krijgen en kreeg Kay. Heb er niets aan gedaan maar toen ze mij met meer dingen belazerd had heb ik haar voor 1200 gulden afgekocht. Achteraf wel spijt van maar ja, was toen nog heel jong. En wilde echt van dat wijf haar gezeik af.

Huh?

Afgekocht voor wat?

Je hebt toch al voor de kat betaald?

En als ze je een kater verkocht voor een poes dan moet ze die kat terugnemen of je schadeloos stellen.

Sjonge, jonge, wat een hork!
quote:mylenevalerie schreef op 14 december 2009 @ 17:34:

Bij de kattenvereniging waar mijn cattery is ingeschreven mocht je nog wel kiezen of de kittens bijv. Killmousky voor de naam of achter de naam wilde. Alle kittens van mij hebben de naam erachter gekregen.

.

Ja klopt dat kon ik ook kiezen (eenmalig) ik vond/vind het leuker om het erachter te hebben.

Alsin een voor- en een achternaam zoals we die zelf ook hebben.

Ik heb ook nog een gekocht BK die heet Les Teutebelle Bolleau naam kat

( naam aangepast ivm evt herkenning,ook een nog bestaande fokker)

Zo'n trutnaam vind ik dat.

Oh en koosnaampje is Biebel (vandaar mijn nick )
anoniem_70402 wijzigde dit bericht op 14-12-2009 20:47
Reden: naam cattery maar dan iets anders ;-)
% gewijzigd
Tonia Harding bedoel je hé MV ?!
quote:eleonora schreef op 14 december 2009 @ 17:42:

[...]

Psies Bieb, ik zit Sarah Scott ook niet achter haar vodden als het om de twee poezen gaat die uit het nest van mijn MC komen. Ze mailt zo nu en dan een paar foto's, wat ik geweldig vind, maar als ze dat niet zou doen, even goede vrienden. Het zijn nu haar poesjes.

Ja mooi he, die Weimaraners.....?

Maar wel leuk dat je weet waar ze zijn en waar je SS kunt vinden.

Zijn jouw kittens 'echte' Maine Coons?

Ik heb met een pers in het verleden wel eens een ongelukje gehad...denkend dat ze nog niet vruchtbaar was want noooooit iets van krolsheid gemerkt.

Kreeg ik een heel mooi nestje halflangharigen kado!
quote:eleonora schreef op 14 december 2009 @ 17:46:

[...]

Huh?

Afgekocht voor wat?

Je hebt toch al voor de kat betaald?

En als ze je een kater verkocht voor een poes dan moet ze die kat terugnemen of je schadeloos stellen.

Sjonge, jonge, wat een hork!Nou was een heel drama. Moest al voor die kitten 130 gulden meer betalen en we kregen zijn moeder erbij. Heel verhaal dat ik daar verplicht mee moest fokken. Ging niet wat zij wilde. En toen eiste ze voor een kat waar zij niets meer meer mee kon zoveel geld. Ik wilde mijn kat niet kwijt dus toen maar betaald. Ja kan hier niet alle ins en outs neerzetten ivm herkenning maar het is gelukkig heel wat jaren geleden. Jammer genoeg had ze niet verteld dat die poes weg moest omdat ze niet bij andere dieren kon. Dus helaas heb ik poes bij een kennis moeten brengen die geen andere dieren had. Ik had al een paar katten. En samen met haar ook nog haar zoontje Kay. Allemaal triest dus.
Belachelijk. Wat denkt zo'n vrouw wel niet.

Zielig voor jou en voor de poes MV!

Ik ben ook zielig.

Vandaag een muis uit z'n lijden moeten verlossen en ik kan jullie onthullen dat ik daar niet goed in ben.

Ik hoor het gekrijs nog in mijn oren.

Ik hou van alle acht mijn katten maar als ze grinnikend een muis doodhockyen dan kan ik ze wel een achter het behang plakken.

En nu ben ik chagrijnig en triestig en vind ik het leven ineens zo fragiel en kwetsbaar en ik moet vanavond met Fien een spelletje doen (het glazen muiltjesspel van Assepoester) en ik heb er nu al geen zin in want het duurt heel lang en ze is zo fanatiek en ik wil gewoon naar bed want ik ben ongesteld en ik heb buik- rug- en hoofdpijn!

Wacht, dit moet in het 'Nijntje is een beetje zieligtopic'!
quote:biebelie schreef op 14 december 2009 @ 17:52:

[...]

Maar wel leuk dat je weet waar ze zijn en waar je SS kunt vinden.

Zijn jouw kittens 'echte' Maine Coons?

Ik heb met een pers in het verleden wel eens een ongelukje gehad...denkend dat ze nog niet vruchtbaar was want noooooit iets van krolsheid gemerkt.

Kreeg ik een heel mooi nestje halflangharigen kado!

Die van mij zijn kortharig (europese korthaar buurjongen over moeder heen geweest) maar extreem zacht.

Lijkt wel agora. Heerlijk.

Ik begraaf vaak mijn neus in de buiken van de jongens en meisje. Ze ruiken lekker fris en ze zijn zo boterzacht, zálig spul is het.

Alleen het haar in hun oortjes is langer dan van een HT&K poes trouwens.
Lekker hè, snuffelen aan kattenbuikjes! Hier kwamen ze net binnen van een kwartiertje winterzonnen op het balkon en dan ruiken ze helemaal zo zalig! Puk's buik is nu ook lekker begroeid, toen we hem kregen met 3 maanden had hij nog een kale kleuterbuik (Burmezen zijn echt heel lelijk als ze pasgeboren zijn, vrijwel kaal - gelukkig komt dat dus helemaal goed )
En ik vind Kootje zo'n moppie, zoals 'ie op de foto in je openingspost ligt...de lievigheid straalt er vanaf!!
Mag ik even meejanken met je Lé. Voel me ook zo rot vandaag. Stond vorige week mijn rekening al op 25 euro, start mijn auto vandaag niet, sjakka, nieuwe accu van 100 euro. Heel aardig gevraagd of de anwb de rekening over de feestdagen wilen tillen maar dat kunnen ze niet garanderen.

Verder nog ander gezeik op het forum wat ik er niet bij wil hebben. Ga denk ik maar vanavond maar kijken of er iets leuks is op tv. Herman ofzo. Lekker met een deken en hoop dat er veel katten erbij komen liggen. Oja, die 2e mex.griepprik die ik gister heb gehaald, daar geef ik gewoon de schuld aan. Nee ik zet dit niet bij Nijntje. Morgen is alles weer goed en dan hebben alleen jullie dit gelezen. Flesje Rose vanaaf klinkt ook niet verkeerd.
Liefste MV, lekker wief van me, je krijgt van mij een superpakkerd en een knuffel.

Zal ik hier dan maar een troostrijk glitterplaatje voor je plakken?

quote:Olijfje_ schreef op 15 december 2009 @ 13:22:

Lekker hè, snuffelen aan kattenbuikjes! Hier kwamen ze net binnen van een kwartiertje winterzonnen op het balkon en dan ruiken ze helemaal zo zalig! Puk's buik is nu ook lekker begroeid, toen we hem kregen met 3 maanden had hij nog een kale kleuterbuik (Burmezen zijn echt heel lelijk als ze pasgeboren zijn, vrijwel kaal - gelukkig komt dat dus helemaal goed )

Je praat net zo over de poezen als ik. *straal*

Dat kan ik alleen hier en met mijn moeder, zo lekker poezenmuizelen en lieve verhaaltjes vertellen en smelten van oma-ontroering. Veel mensen vinden dat toch gek en men denkt al snel dat je je poes vermenselijkt, wat zeker niet het geval is maar ik vind het wel ontzettend leuke dieren!

Ja, ze ruiken zalig, hoewel Kootje erg naar auto ruikt momenteel. Daar zit hij vaak onder en dan strijkt hij fijn met zijn zijden rugje langs de onderkant en doet vervolgens behoorlijk de meurie meurie.
Misschien is het een plan om de angels te vragen de titel van dit topic te veranderen?

Dan kunnen we gewoon pussytalk doen en dan hoeft het niet over verdwenen katten te gaan (mag ook) maar gewoon over onze katten of kattenliefde in het algemeen.

Is dat wat?

Alleen als er meer mensen zin hebben om lekker door te tateren hoor over katten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven