Tetter hier over je dier
maandag 7 december 2009 om 19:29
Voorheen heette dit topic 'Kootje de Beer is weg' want een van mijn acht poezen was verdwenen. Maar Kootje is al lang weer thuis en het werd gezellig hier met geklets over poes en ander dier. Vandaar de wijziging van OP en nu kan een ieder hier verhalen over harige (of kale) huisgenoten, foto's plakken, raad vragen en stoom afblazen.
Welkom!
Vaste posters in dit topic en hun dieren:
NaamDier(en)M/VLeeftijdNieuwsAbusu2 katten:
B.
L.
M
M
10
< 1Katten nog in NLAmandroe1 konijn:
Sjaak
M
< 6 mnd.Annetd4 katten:
Rooie
Fuzzy
Kleintje
Mamsy
M
M
M
V
4
4
8
?
Biebelie3 katten:
Isa
Biebs
Zwart Monster
V
V
M
9
9
Bijna 2Delphicat1 kat:
Poef
M
13Eleonora8 katten:
Ouwe Kees
Kleine Kees
Gijs
Hanny MC
Lotje MC
Kootje
Beertje
Lena
1 konijn:
Lola
M
M
V
V
V
M
M
V
V
18
13
7
6
2
< 1
< 1
< 1
1Kat753 katten:
Diesel
Nikki
Bailey
M
V
M
10
9
< 3 mnd.
Bailey vanaf 22 jan.Kletsmajoor2 katten:
Roquefort
Josephine
1 konijn:
Sjaak
M
V
M
3
2
4Maleficent3 katten:
V.
D.
Julius
M
V
M
14
7
< 1Miek2213 katten:
Tijgertje
Balthasar
Luna
1 konijn:
Wappie
M
M
V
V
7
8
2
1Mylenevalerie3 katten:
Floyd
Bo Ghi
Kane
M
M
M
11
2,5
1,5Olijfje_2 katten:
Fido
Puk
M
M
9
1Parasol2 katten:
Captain Jack Sparrow
Scarlett o'Hara
M
V
5
3Ratteke1 hond:
Tara
3 katten:
Maculata
Medusa
Morgana
V
V
V
V
1,5
15
16 of 17
15Robo1 hond:
Tommie
2 hamsters:
Tic
Tac
M
16Rubis1 hond:
Rubis
2 katten:
Kimmie
Amber
V
V
V
6
?
3Smulrol2 katten:
Max
Mickey
M
V
12
11Sopsie1 kat:
Jovi
M
< 6 mnd.Splinter021 kat:
Sil
M
ong. 8Talkinghead3 katten:
Olivier
Forrest
Faith
M
M
V
16,5
2,5
2,5Tangerine1 kat:
Sirius
M
bijna 2Tijgerpoes1 kat:
Boo
V
2,5Zoebie1 kat:
Siepie
1 hond:
Sedi
M
V
9
4
Welkom!
Vaste posters in dit topic en hun dieren:
NaamDier(en)M/VLeeftijdNieuwsAbusu2 katten:
B.
L.
M
M
10
< 1Katten nog in NLAmandroe1 konijn:
Sjaak
M
< 6 mnd.Annetd4 katten:
Rooie
Fuzzy
Kleintje
Mamsy
M
M
M
V
4
4
8
?
Biebelie3 katten:
Isa
Biebs
Zwart Monster
V
V
M
9
9
Bijna 2Delphicat1 kat:
Poef
M
13Eleonora8 katten:
Ouwe Kees
Kleine Kees
Gijs
Hanny MC
Lotje MC
Kootje
Beertje
Lena
1 konijn:
Lola
M
M
V
V
V
M
M
V
V
18
13
7
6
2
< 1
< 1
< 1
1Kat753 katten:
Diesel
Nikki
Bailey
M
V
M
10
9
< 3 mnd.
Bailey vanaf 22 jan.Kletsmajoor2 katten:
Roquefort
Josephine
1 konijn:
Sjaak
M
V
M
3
2
4Maleficent3 katten:
V.
D.
Julius
M
V
M
14
7
< 1Miek2213 katten:
Tijgertje
Balthasar
Luna
1 konijn:
Wappie
M
M
V
V
7
8
2
1Mylenevalerie3 katten:
Floyd
Bo Ghi
Kane
M
M
M
11
2,5
1,5Olijfje_2 katten:
Fido
Puk
M
M
9
1Parasol2 katten:
Captain Jack Sparrow
Scarlett o'Hara
M
V
5
3Ratteke1 hond:
Tara
3 katten:
Maculata
Medusa
Morgana
V
V
V
V
1,5
15
16 of 17
15Robo1 hond:
Tommie
2 hamsters:
Tic
Tac
M
16Rubis1 hond:
Rubis
2 katten:
Kimmie
Amber
V
V
V
6
?
3Smulrol2 katten:
Max
Mickey
M
V
12
11Sopsie1 kat:
Jovi
M
< 6 mnd.Splinter021 kat:
Sil
M
ong. 8Talkinghead3 katten:
Olivier
Forrest
Faith
M
M
V
16,5
2,5
2,5Tangerine1 kat:
Sirius
M
bijna 2Tijgerpoes1 kat:
Boo
V
2,5Zoebie1 kat:
Siepie
1 hond:
Sedi
M
V
9
4
donderdag 21 januari 2010 om 10:25
donderdag 21 januari 2010 om 13:18
Goeie tip van de Lidl, Maleficent! Daar ga ik straks even kijken. Ik vind al die speeltjes vaak enorm leuk, maar je weet niet of er mee gespeeld gaat worden en ze kosten over het algemeen niet weinig.
Die caviaatjes, wat een schattige beestjes zijn dat zeg! Nooit geweten eigenlijk. Echt lief hoor, die koppies. Gaat het goed met ze?
Spannend Kat, dat Bailey er bijna is. Weet je al hoe je het gaat doen met je andere katten? Eerst nog een eigen plekje, of hup bij elkaar? Lijkt me bere-spannend.....
Ik ga nog even verder zoeken naar rare-plek foto´s!!
Die caviaatjes, wat een schattige beestjes zijn dat zeg! Nooit geweten eigenlijk. Echt lief hoor, die koppies. Gaat het goed met ze?
Spannend Kat, dat Bailey er bijna is. Weet je al hoe je het gaat doen met je andere katten? Eerst nog een eigen plekje, of hup bij elkaar? Lijkt me bere-spannend.....
Ik ga nog even verder zoeken naar rare-plek foto´s!!
donderdag 21 januari 2010 om 13:58
Meiden, wat staan er weer vreselijk leuke foto's!
Eleonora, ik weet ook weer waarom ik nooit een nestje wil (en onze Killer Queen is ook geholpen): als je zoveel leuks in huis hebt is het toch onmenselijk om ze aan een ander mee te geven .
Zoebie: Herkenbaar verhaal, onze "dame" is een echte KQ als het om vogels gaat en sloopt ze ook helemaal. De laatste keer (in de sneeuw) kwam ze terug met haar nagels vol vogelrestanten. Zo lief als ze kan zijn, op dat soort momenten stuur ik haar het liefst zonder eten naar bed de mand.
Kat: Bailey is leuk!!
Maleficent: mooie foto, zo van bovenaf
En de caviaatjes blijven ook errugg leuk!
Eleonora, ik weet ook weer waarom ik nooit een nestje wil (en onze Killer Queen is ook geholpen): als je zoveel leuks in huis hebt is het toch onmenselijk om ze aan een ander mee te geven .
Zoebie: Herkenbaar verhaal, onze "dame" is een echte KQ als het om vogels gaat en sloopt ze ook helemaal. De laatste keer (in de sneeuw) kwam ze terug met haar nagels vol vogelrestanten. Zo lief als ze kan zijn, op dat soort momenten stuur ik haar het liefst zonder eten naar bed de mand.
Kat: Bailey is leuk!!
Maleficent: mooie foto, zo van bovenaf
En de caviaatjes blijven ook errugg leuk!
donderdag 21 januari 2010 om 17:51
quote:eleonora schreef op 21 januari 2010 @ 17:11:
Nou Talkinghead, ik heb de nieuwe baas voor mijn twee kittens heel secuur uitgezocht hoor.
Ze wonen nu bij Sarah Scott/angel five. En daar stond ik 100% achter.
Wat leuk! Als vrij nieuwbakken forummer ben ik nog aan het bijlezen in topics die iets oproepen en ik heb haar toevallig wel gezien op het fototopic. Het viel me op dat iedereen erg blij was dat ze onder haar eigen naam terug was en al verder lezend komt ze erg sympathiek over. Heb ook haar blog nav dat topic gelezen en leerde daaruit dat er op het forum even een wat mindere sfeer hing maar dat het tij gekeerd is. Ik heb zelf alleen nog maar positieve ervaringen met het forum, al moet ik ervoor waken dat ik hier de halve dag rond ga hangen .
Beterschap trouwens!
En even helemaal offtopic, ik vind die knipoogsmiley behoorlijk lelijk.
Nou Talkinghead, ik heb de nieuwe baas voor mijn twee kittens heel secuur uitgezocht hoor.
Ze wonen nu bij Sarah Scott/angel five. En daar stond ik 100% achter.
Wat leuk! Als vrij nieuwbakken forummer ben ik nog aan het bijlezen in topics die iets oproepen en ik heb haar toevallig wel gezien op het fototopic. Het viel me op dat iedereen erg blij was dat ze onder haar eigen naam terug was en al verder lezend komt ze erg sympathiek over. Heb ook haar blog nav dat topic gelezen en leerde daaruit dat er op het forum even een wat mindere sfeer hing maar dat het tij gekeerd is. Ik heb zelf alleen nog maar positieve ervaringen met het forum, al moet ik ervoor waken dat ik hier de halve dag rond ga hangen .
Beterschap trouwens!
En even helemaal offtopic, ik vind die knipoogsmiley behoorlijk lelijk.
donderdag 21 januari 2010 om 18:13
quote:Zoebie schreef op 21 januari 2010 @ 00:47:
[...]
Ons monster had vanmorgen een merel gevangen. Ocharm, ik vond er alleen nog pootjes, restjes en een baal veren van terug. Dat doet ie anders nooit. Ik vond het ook nog zielig voor het vogeltje en was boos op de kat.vogelvoer kwam eten. Die rotkat. Ik heb gemopperd en hem de rest van de dag niet meer gezien. Nee, zijne majesteit zal wel beledigd zijn. Geeft ie een cadeautje en dan is het niet eens goed.
Dat doet ie anders nooit... (in gedacht hoor ik je verontwaardigde stem )
Das de (wrede) natuur pop,wendurmaaran.
[...]
Ons monster had vanmorgen een merel gevangen. Ocharm, ik vond er alleen nog pootjes, restjes en een baal veren van terug. Dat doet ie anders nooit. Ik vond het ook nog zielig voor het vogeltje en was boos op de kat.vogelvoer kwam eten. Die rotkat. Ik heb gemopperd en hem de rest van de dag niet meer gezien. Nee, zijne majesteit zal wel beledigd zijn. Geeft ie een cadeautje en dan is het niet eens goed.
Dat doet ie anders nooit... (in gedacht hoor ik je verontwaardigde stem )
Das de (wrede) natuur pop,wendurmaaran.
donderdag 21 januari 2010 om 19:44
donderdag 21 januari 2010 om 19:46
Grappig trouwens dat Billy één van de namen is die nog in de race is voor ons katje. We zijn er nog niet helemaal uit!
Wat fijn dat jij Billy op hebt kunnen vangen zeg!! En heerlijk dat zo'n kat dan een tweede kans kan krijgen bij iemand anders!
Foto's zal ik je vanaf volgende week mee doodgooien, dan komt hij bij ons! Kan niet wachten!
Wat fijn dat jij Billy op hebt kunnen vangen zeg!! En heerlijk dat zo'n kat dan een tweede kans kan krijgen bij iemand anders!
Foto's zal ik je vanaf volgende week mee doodgooien, dan komt hij bij ons! Kan niet wachten!
668, the neighbour of the Beast
donderdag 21 januari 2010 om 19:49
Wat een mooierd Marels,zit er wat raskattenbloed bij door ivm het blauwe kleurtje?
Even zeiken hoor..maar wil het toch even zeggen:beter is om de kitten iig 12 a 13 weken bij moeders te laten.
Maargoed...10 weken is ook al een stuk beter dan 6 weken,wat ook nog steeds gebeurt.
Wat een ieliepielie Annetd dat kittentje,hoe oud is hij daar?
Even zeiken hoor..maar wil het toch even zeggen:beter is om de kitten iig 12 a 13 weken bij moeders te laten.
Maargoed...10 weken is ook al een stuk beter dan 6 weken,wat ook nog steeds gebeurt.
Wat een ieliepielie Annetd dat kittentje,hoe oud is hij daar?
donderdag 21 januari 2010 om 19:55
Biebelie ik hoor van verschillende kanten dat dat ook weer niet helemaal waar is. Dat wordt blijkbaar vooral gedaan vanwege de entingen die ze op 12 weken krijgen, voor het gemak. Vroegah kreeg je merkkatjes blijkbaar standaard mee op een week of tien.
Ons katertje heeft nu al royaal het gewicht dat hij op 13 weken hoort te hebben (hij weegt nu ruim 1200 gram) en daardoor kan hij de entingen al krijgen en dus iets eerder weg.
Op deze leeftijd zijn ze toch weinig meer echt bij de moeder.
Moeders is zelfs gisteren apart gezet omdat ze de kleintjes nu niet meer leuk vind, zeg maar
Ze worden dr te druk, vermoed ik.
Maar goed, ik ben allang blij dat hij iets eerder dan 13 weken weg mag, want ik vind dat eigenlijk zelf wel héél laat. Ik ben helemaal met je eens dat je ze niet te vroeg bij de moeder weg moet halen, maar hij is tien weken als we hem ophalen en dan heeft ie gewoon nog heel weinig op met de moeder, zeg maar.
En ik zeg al, ze zijn vrij groot en zwaar, en dan kunnen ze gewoon die enting iets eerder krijgen.
Ons katertje heeft nu al royaal het gewicht dat hij op 13 weken hoort te hebben (hij weegt nu ruim 1200 gram) en daardoor kan hij de entingen al krijgen en dus iets eerder weg.
Op deze leeftijd zijn ze toch weinig meer echt bij de moeder.
Moeders is zelfs gisteren apart gezet omdat ze de kleintjes nu niet meer leuk vind, zeg maar
Ze worden dr te druk, vermoed ik.
Maar goed, ik ben allang blij dat hij iets eerder dan 13 weken weg mag, want ik vind dat eigenlijk zelf wel héél laat. Ik ben helemaal met je eens dat je ze niet te vroeg bij de moeder weg moet halen, maar hij is tien weken als we hem ophalen en dan heeft ie gewoon nog heel weinig op met de moeder, zeg maar.
En ik zeg al, ze zijn vrij groot en zwaar, en dan kunnen ze gewoon die enting iets eerder krijgen.
668, the neighbour of the Beast