Tetteretteee - hier tetteren we lekker verder
donderdag 3 juni 2010 om 23:25
Hier is alweer deel 7 van de plek waar we niet alleen lekker tetteren over onze dieren maar ook kletsen over alle andere zaken die ons bezig houden: offtopic kennen we hier niet!
Een voorproefje van onze mooierds
Meetetteren mag altijd en we zijn dol op foto's
Deel 6 vind je hier: Tetterettes tetteren nog steeds verder
Een voorproefje van onze mooierds
Meetetteren mag altijd en we zijn dol op foto's
Deel 6 vind je hier: Tetterettes tetteren nog steeds verder
zondag 6 juni 2010 om 10:54
Ik heb vandaag op de farmersmarket een mooi flesje Mangovinegar en een flesje Italiaanse Balsamico gekocht, mjammie, en oh ja ook nog winejelly. Een farmersmarket is een soort (overdekte) markt maar met stalletjes die altijd blijven staan. Behalve in de zomer dan komt er een openlucht deel bij dan komen vooral de Hutterieten (boeren van een geloof, ik noem ze gemakshalve Huttemetutten, niet netjes maar wel zo makkelijk). Ik vind het altijd beregezellig hoewel ik de NL markt nog leuker vind en echt mis soms. Verder ook nog even ingeslagen aan Franse kaasjes, ooooooh lekkkkkkkkerrrrrr.
Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken en dan klopt alles. (Herman Finkers)
zondag 6 juni 2010 om 11:05
Goedemorgen lieve Tetters,
iedereen is lekker aan het ontbijt? Ziet er fijn uit die broodjes, MV.
Ik heb gister cupcakes gebakken (die vroegah gewoon cakejes heetten), en die ga ik straks versieren met glazuur en lettertjes, voor een bruiloftspicknick vanmiddag. Helaas is die in het westen, dus de picknick is uit voorzorg verplaatst naar een binnenlocatie... jammer hoor.
En daarbij maak ik ook nog mozzarella/tomaat/basilicum-spiesjes, zoals TH die mee had op de meet.
En nog mijn grijze postduifkuif eruit verven
Anneke, veel plezier met de gasten. En ik hoop dat je nog gebeld wordt door die dame, zou ik ook bibbers van hebben.
Leo, veel filmplezier weer. Ben heel benieuwd naar al je werk.
Klets, die Tips heeft wel veel verstoptalent, he? Tja, bij sommige katten duurt het heel lang voor ze ontdooien... Hopelijk vind je haar gauw weer.
Rat, veel plezier met de kast uitmesten. Zou ik ook weer eens moeten doen.
iedereen is lekker aan het ontbijt? Ziet er fijn uit die broodjes, MV.
Ik heb gister cupcakes gebakken (die vroegah gewoon cakejes heetten), en die ga ik straks versieren met glazuur en lettertjes, voor een bruiloftspicknick vanmiddag. Helaas is die in het westen, dus de picknick is uit voorzorg verplaatst naar een binnenlocatie... jammer hoor.
En daarbij maak ik ook nog mozzarella/tomaat/basilicum-spiesjes, zoals TH die mee had op de meet.
En nog mijn grijze postduifkuif eruit verven
Anneke, veel plezier met de gasten. En ik hoop dat je nog gebeld wordt door die dame, zou ik ook bibbers van hebben.
Leo, veel filmplezier weer. Ben heel benieuwd naar al je werk.
Klets, die Tips heeft wel veel verstoptalent, he? Tja, bij sommige katten duurt het heel lang voor ze ontdooien... Hopelijk vind je haar gauw weer.
Rat, veel plezier met de kast uitmesten. Zou ik ook weer eens moeten doen.

zondag 6 juni 2010 om 11:24
Wat afschuwelijk Anneke, een mishandelde vrouw en dan die engerd op de achtergrond horen. Bah, wat kunnen kerels toch eikels zijn.
Klets, wat naar dat Tipsy weg is.
Ik snap natuurlijk alles van je bezorgdheid.
Kan ze de deur uit zijn? Of moet ze ergens binnen verstopt zitten?
Morgen draai ik voor een pilot van een serie MV-tje, over politici. Heel grappig is het. (voor de zekerheid leg ik even uit wat een pilot is: Een proefaflevering die men aan producenten kan laten zien waarna besloten wordt de gehele serie al dan niet op te gaan nemen)
Nu soppen en douchen en de auto in!
Klets, wat naar dat Tipsy weg is.
Ik snap natuurlijk alles van je bezorgdheid.
Kan ze de deur uit zijn? Of moet ze ergens binnen verstopt zitten?
Morgen draai ik voor een pilot van een serie MV-tje, over politici. Heel grappig is het. (voor de zekerheid leg ik even uit wat een pilot is: Een proefaflevering die men aan producenten kan laten zien waarna besloten wordt de gehele serie al dan niet op te gaan nemen)
Nu soppen en douchen en de auto in!
zondag 6 juni 2010 om 11:30
Succes Lé, leuk die pilot.
Delph wat leuk een picknick, en wat jammer dat het naar binnen verplaatst is zeg. Veel plezier straks.
Ann ik zal zo mijn recept hier neerzetten die ik van die mousse heb. Ik heb voor kerst wat moussen zelf gemaakt en daar amuses van gemaakt. Ik moet even mijn ext. schijf erbij pakken en dan plaats is die. Dan heb je iig daar de recepten van.
Delph wat leuk een picknick, en wat jammer dat het naar binnen verplaatst is zeg. Veel plezier straks.
Ann ik zal zo mijn recept hier neerzetten die ik van die mousse heb. Ik heb voor kerst wat moussen zelf gemaakt en daar amuses van gemaakt. Ik moet even mijn ext. schijf erbij pakken en dan plaats is die. Dan heb je iig daar de recepten van.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
zondag 6 juni 2010 om 11:32
Zo, ik stond net met de politie in huis. Achter hoorde ik steeds een vrouw schreeuwen. En een man. Ik zat nog binnen met alles dicht en hoorde nog steeds geschreeuw. Ik zal maar niet herhalen wat ik hoorde maar ik vond het raar. Ik zou normaal niet zo snel bellen maar ook n.a.v. het andere topic heb ik het toch maar even gedaan. De buurvrouw heeft het allemaal beter gehoord want ze zat buiten. Het geschreeuw is nu weer over maar ze gaan toch even kijken. Ik hoop eigenlijk maar dat ik voor niks heb gebeld.
zondag 6 juni 2010 om 11:58
Ja ik ben nu ook oververhit. Wat een shitspul, die Etos haarverf. Eens maar nooit meer.
Het flesje om in te mengen, daar moet je dan het puntje vanaf duwen. Nou, dat gaat dus voor geen meter, ben je heel lang mee bezig, en als het dan lukt, stroomt de verf eruit, want het heeft zo lang geduurd dat er allerlei druk is opgebouwd in het flesje.
Vervolgens zijn de handschoenen net te klein, dus die zitten vervelend. De opening van het flesje is te groot, waardoor ik voortdurend druppels mors. En nu het 20 minuten moet inwerken, krijg ik de handschoenen weer nauwelijks uit...
Je zou bijna denken dat ze het expres zo shite maken, zodat ik de volgende keer weer de drie keer duurdere Recital koop. Nou, dat hebben ze dan verkeerd gedacht, want ik koop voortaan alleen nog maar Hema-verf.
Zo! Dat lucht op
Het flesje om in te mengen, daar moet je dan het puntje vanaf duwen. Nou, dat gaat dus voor geen meter, ben je heel lang mee bezig, en als het dan lukt, stroomt de verf eruit, want het heeft zo lang geduurd dat er allerlei druk is opgebouwd in het flesje.
Vervolgens zijn de handschoenen net te klein, dus die zitten vervelend. De opening van het flesje is te groot, waardoor ik voortdurend druppels mors. En nu het 20 minuten moet inwerken, krijg ik de handschoenen weer nauwelijks uit...
Je zou bijna denken dat ze het expres zo shite maken, zodat ik de volgende keer weer de drie keer duurdere Recital koop. Nou, dat hebben ze dan verkeerd gedacht, want ik koop voortaan alleen nog maar Hema-verf.
Zo! Dat lucht op
zondag 6 juni 2010 om 12:23
Arme Delphi
Ik ben Tips nog steeds kwijt. Ik begin nu wel een beetje te twijfelen maar ik zou echt niet weten hoe ze het voor elkaar zou hebben moeten krijgen om buiten te komen.
Alles was dicht. Ik heb de deur pas open gelaten toen ik naar bed ging. Toen zat ze nog achter het gordijn. (toch? toch? :s)
Alle ramen waren dicht en de deuren ook. Ik weet het niet meer hoor.
Ik heb niks meer gehoord over die check bij de achterburen. Ik heb nog nooit eerder de politie gebeld maar dit ging écht niet goed daar. Toch twijfel ik of het niet totale flauwekul was.
Ik ben Tips nog steeds kwijt. Ik begin nu wel een beetje te twijfelen maar ik zou echt niet weten hoe ze het voor elkaar zou hebben moeten krijgen om buiten te komen.
Alles was dicht. Ik heb de deur pas open gelaten toen ik naar bed ging. Toen zat ze nog achter het gordijn. (toch? toch? :s)
Alle ramen waren dicht en de deuren ook. Ik weet het niet meer hoor.
Ik heb niks meer gehoord over die check bij de achterburen. Ik heb nog nooit eerder de politie gebeld maar dit ging écht niet goed daar. Toch twijfel ik of het niet totale flauwekul was.
zondag 6 juni 2010 om 12:27
Hahhaahah, ja Delph, ik heb normaal ook die goedkope verf van de Etos van 5 euro. Maar ik zit met hetzelfde gekloot als jij hoor hahahahah. Daarom doe ik het ook bijna nooit, wat een klus.
Klets, ik hoop zo dat ze niet ontsnapt is zeg, wat een drama zou dat zijn, zo'n bang katje alleen in onbekend gebied. Ja door haar bangheid zal ze ook niet reageren op rammelen met brokjes he?
Klets, ik hoop zo dat ze niet ontsnapt is zeg, wat een drama zou dat zijn, zo'n bang katje alleen in onbekend gebied. Ja door haar bangheid zal ze ook niet reageren op rammelen met brokjes he?
zondag 6 juni 2010 om 12:30
Ik HAAT inpakken!!!!
Worden die tassen nou steeds kleiner of wil ik te veel meenemen?
(I know, retorische vraag )
Pfoe, het meeste is ver klaar nu.
Sil vond het eerst wel leuk, al die drukte, maar nu lijkt hij er toch wat nerveus van te worden. Achgossie.
Even een snelle zwaai en ik ga weer verder!
Kom vast nog wel heel eventjes langs voor ik vertrek.
Fijne zondag allemaal!
Worden die tassen nou steeds kleiner of wil ik te veel meenemen?
(I know, retorische vraag )
Pfoe, het meeste is ver klaar nu.
Sil vond het eerst wel leuk, al die drukte, maar nu lijkt hij er toch wat nerveus van te worden. Achgossie.
Even een snelle zwaai en ik ga weer verder!
Kom vast nog wel heel eventjes langs voor ik vertrek.
Fijne zondag allemaal!
zondag 6 juni 2010 om 12:43
Potjanzeskwartjes, lukt het plakken nog niet en ik heb ook al een vreselijk smerige sinaasappel, die klinkt als een appel als je in een partje bijt, droog kreng. En het internet ligt er hier verdorie ook al telkens uit, waaaaah!
Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken en dan klopt alles. (Herman Finkers)
zondag 6 juni 2010 om 12:47
Splint, mocht ik je missen later, veel plezier he!!! En niet die ranzige higgis ofzo eten he, niet dat ik het geproefd heb hoor, maar een keer gezien waarvan dat gemaakt wordt.
En drink een biertje op ons in die ene pub. Fijne vakantie he.
En drink een biertje op ons in die ene pub. Fijne vakantie he.
zondag 6 juni 2010 om 12:51
Haggis
Ingrediënten
1 schapenmaag
lever, hart en longen van een schaap
500 gr runderniervet
500 gr grof havermeel
1/2 theelepel gemengde gedroogde kruiden (tijm, peterselie, salie, rozema-
rijn)
1/2 theelepel zout
1/2 theelepel gemalen peper
4 middelgrote uien
Bereidingswijze
Was de maag in koud water, schraap hem goed af, maak hem goed schoon en
laat hem een nacht in koud water met wat zout liggen.
Was de lever, het hart en de longen, leg ze in een pan kokend water met
een theelepel zout en laat ze 2 uur koken, met de luchtpijp over de rand
van de pan.
Laat ze afkoelen.
Maak een grote, zware koekenpan heet en rooster het havermeel tot het
droog en iets donkerder gekleurd, maar niet bruin, is.
Snijd de luchtpijp van de afgekoelde longen.
Maal de helft van de lever (de andere helft wordt niet gebruikt) het hart,
de longen, het rundvet en de uien.
Voeg het havermeel, de peper, het zout, de kruiden en ongeveer 1/2 liter
van het kookvocht toe en meng goed (het mengsel moet zo dun zijn, dat het
net van de lepel afdruipt).
Vul de maag voor iets meer dan de helft met het mengsel en naai hem dicht.
Leg de haggis in een pan kokend water en laat hem 3 uur koken.
Prik er af en toe in om barsten te voorkomen.
Dien hem heet op met aardappelpuree, koolraap en natuurlijk een quaich
(houten bekertje malt whisky).
Ingrediënten
1 schapenmaag
lever, hart en longen van een schaap
500 gr runderniervet
500 gr grof havermeel
1/2 theelepel gemengde gedroogde kruiden (tijm, peterselie, salie, rozema-
rijn)
1/2 theelepel zout
1/2 theelepel gemalen peper
4 middelgrote uien
Bereidingswijze
Was de maag in koud water, schraap hem goed af, maak hem goed schoon en
laat hem een nacht in koud water met wat zout liggen.
Was de lever, het hart en de longen, leg ze in een pan kokend water met
een theelepel zout en laat ze 2 uur koken, met de luchtpijp over de rand
van de pan.
Laat ze afkoelen.
Maak een grote, zware koekenpan heet en rooster het havermeel tot het
droog en iets donkerder gekleurd, maar niet bruin, is.
Snijd de luchtpijp van de afgekoelde longen.
Maal de helft van de lever (de andere helft wordt niet gebruikt) het hart,
de longen, het rundvet en de uien.
Voeg het havermeel, de peper, het zout, de kruiden en ongeveer 1/2 liter
van het kookvocht toe en meng goed (het mengsel moet zo dun zijn, dat het
net van de lepel afdruipt).
Vul de maag voor iets meer dan de helft met het mengsel en naai hem dicht.
Leg de haggis in een pan kokend water en laat hem 3 uur koken.
Prik er af en toe in om barsten te voorkomen.
Dien hem heet op met aardappelpuree, koolraap en natuurlijk een quaich
(houten bekertje malt whisky).
zondag 6 juni 2010 om 12:58
Komt tie Ann, mijn kerstmousse in diverse variaties zoals zalm, makreel, enz.
Deze foto was bij het maken afgelopen kerst voor de amuse bij het kerstdiner bij Poez haar ouders.
Zalmbonbon gevuld met makreelmousse en gemarineerde tonijn tartaar met zeewiersalade en een knoflookgamba; (zo eindresultaat voor de kerstamuse)
Zo even het recept op mijn externe schijf zoeken.
Deze foto was bij het maken afgelopen kerst voor de amuse bij het kerstdiner bij Poez haar ouders.
Zalmbonbon gevuld met makreelmousse en gemarineerde tonijn tartaar met zeewiersalade en een knoflookgamba; (zo eindresultaat voor de kerstamuse)
Zo even het recept op mijn externe schijf zoeken.
zondag 6 juni 2010 om 13:03
Getverdemme Bieb
Man man, wat is het warm. Olief bivakkeert nog in de slaapkamer (de koelste plek nu), Puk ligt voor pampus op de vloer en Fido ligt jarig te zijn in de gang. 10 jaar is grote zwarte vent alweer, gaat echt hard. Ik zie hem nog voor me toen ik hem net had, het was net een spin: enorme lange poten en staart en daartussen zat een lijfje.
Volgens mij is er echt noodweer op komst als ik buienradar bekijk.
Oh Delphi, Etos haarverf is idd meuk!! Ik heb het ook eens geprobeerd, maar nooit mee. Eigen merk Hema of Kruidvat is idd prima.
Anneke, naar telefoontje zeg...kan me voorstellen dat je dan echt gaat zitten wachten op haar belletje. Brr. Wij hebben ooit ook eens gebeld voor achterburen van ons die knetterende ruzie hadden waarbij duidelijk geweld werd gebruikt. We hebben eerst even verbluft staan luisteren (horen we het goed??) en toen we een kindje hoorde huilen, gelijk de politie gebeld. Bah, eng.
Leo, veel plezier vandaag met draaien. Ik hoop niet dat de set incl. alle spelers wegwaait straks!
Klets, ik hoop dat je Tipsy gauw vindt! Ik denk idd dat ze een meester in verstoppen is. Wat al gezegd werd: ga kamer voor kamer even zoeken. Katten kunnen zich op de mafste plekken verstoppen. (ik hoorde ooit eens gerommel in de kledingkast, ik deed de deur open, viel Fido met een stapel truien naar buiten )
Splinter, leuk hè, op vakantie gaan
Man man, wat is het warm. Olief bivakkeert nog in de slaapkamer (de koelste plek nu), Puk ligt voor pampus op de vloer en Fido ligt jarig te zijn in de gang. 10 jaar is grote zwarte vent alweer, gaat echt hard. Ik zie hem nog voor me toen ik hem net had, het was net een spin: enorme lange poten en staart en daartussen zat een lijfje.
Volgens mij is er echt noodweer op komst als ik buienradar bekijk.
Oh Delphi, Etos haarverf is idd meuk!! Ik heb het ook eens geprobeerd, maar nooit mee. Eigen merk Hema of Kruidvat is idd prima.
Anneke, naar telefoontje zeg...kan me voorstellen dat je dan echt gaat zitten wachten op haar belletje. Brr. Wij hebben ooit ook eens gebeld voor achterburen van ons die knetterende ruzie hadden waarbij duidelijk geweld werd gebruikt. We hebben eerst even verbluft staan luisteren (horen we het goed??) en toen we een kindje hoorde huilen, gelijk de politie gebeld. Bah, eng.
Leo, veel plezier vandaag met draaien. Ik hoop niet dat de set incl. alle spelers wegwaait straks!
Klets, ik hoop dat je Tipsy gauw vindt! Ik denk idd dat ze een meester in verstoppen is. Wat al gezegd werd: ga kamer voor kamer even zoeken. Katten kunnen zich op de mafste plekken verstoppen. (ik hoorde ooit eens gerommel in de kledingkast, ik deed de deur open, viel Fido met een stapel truien naar buiten )
Splinter, leuk hè, op vakantie gaan
Ik ben mijn eigen bananenschil

zondag 6 juni 2010 om 13:12
Oh haggis, lekkur!!! het is net gekruide pate. Heerlijk! Heb het toen in Ierland niet gehad, een keer thuis gegeten bij mijn broer. Ook Ierland en Schotlandfan net als ik. Alleen dit kwam uit een blikje, moet ik er in alle eerlijkheid bijzeggen. Heel erg smakelijk.
Klets, succes met het zoeken naar Tipsy. Akelige gewoonte van katten om de meest rare plekjes op te zoeken om te gaan liggen.
Spinter, succes met pakken. Heb je het lijstje van me uitgeprint en in je tas gedaan?
Heel erg warm vind ik het niet. Ik zit nu binnen en heb eigenlijk een beetje koude armen. Maar het denk ik zo wel knallen. Ik vind onweer geweldig mooi om te zien. De serie op Discovery over orkanen en zo kijk ik ook vaak. Ik heb één keer iets bijzonders gezien, rolwolken. Ik was boven en de lucht zag er zo raar uit dat ik K ben gaan roepen. We hebben ongeveer 10 minuten buiten gestaan om er naar te kijken. K. heeft het ook gefilmd. Ik zal straks een foto plaatsen, die staat op de andere computer.
Ann, heb je al wat van die dame gehoord?
Klets, succes met het zoeken naar Tipsy. Akelige gewoonte van katten om de meest rare plekjes op te zoeken om te gaan liggen.
Spinter, succes met pakken. Heb je het lijstje van me uitgeprint en in je tas gedaan?
Heel erg warm vind ik het niet. Ik zit nu binnen en heb eigenlijk een beetje koude armen. Maar het denk ik zo wel knallen. Ik vind onweer geweldig mooi om te zien. De serie op Discovery over orkanen en zo kijk ik ook vaak. Ik heb één keer iets bijzonders gezien, rolwolken. Ik was boven en de lucht zag er zo raar uit dat ik K ben gaan roepen. We hebben ongeveer 10 minuten buiten gestaan om er naar te kijken. K. heeft het ook gefilmd. Ik zal straks een foto plaatsen, die staat op de andere computer.
Ann, heb je al wat van die dame gehoord?