tetterettes tetteren augustus uit

13-08-2010 17:37 3045 berichten
Alle reacties Link kopieren

Hier is ons 11de Tettertopic!

Wil je bij ons groepje ( ) ? Plaats dan een foto van je huisdier

We hebben het hier over dieren en alles wat daar mee samen hangt. Offtopic bestaat niet

Ons vorige topic: Tetterettes tetteren de zomer door!
Ah, now I snap

Nee, ik word deze week ergens gebeld denk ik. Hopelijk geen gesprek meer daar, haha. Nu moet ik mijn cv naar het Engels vertalen, en dat is nog knap lastig...
Heb je nou vrijdag opgezegd Tonks?
Army wives. Hm. Is dat wat? Ik heb volgens mij ooit een aflevering gezien.
Het Viva forum is papaja.
Mja, wel aardig, maar je moet er wel inzitten. Ik volg het al vanaf het begin.
Welnee.

Zeg, ik kom niet aan de baan en iets is beter dan niets.

Heb je het gesprek toen in het Engels gedaan?

Is het eigenlijk Brits of Amerikaans? Was trouwens laatst een topic over
Nee hoor, Engels cv maak ik voor andere solli's die ik ga doen. Kan maar zo dat ze vragen of ik het ook in het Engels kan sturen en dan is het wat lullig als ik daar een dag over doe.

CV maak ik in het Brits denk ik.
zooooo, borrie kan twitteren

Het was weer ouderwets gezellig. Nu moet ik aan de vaat
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Aan de vaat? Je bent toch getrouwd?
Klinkt goed its, succes met de vaat
Oh, je had natuurlijk bezoek, Its. Leuk dat het leuk was. Hebben de mannen nog wat gevangen?
ze zijn niet gaan vissen maar hebben iets met computers en lampjes gedaan (de techneuten)

Wij zijn naar de ikea geweest (slechte winkel)

Verder nog een cache gedaan en toen lekker gegeten. Helaas had itsman gekookt en was de vaat in vaatwasser stoppen dus mijn taak
Je cv in het Engels, moet je hem dan alleen vertalen of ook aanpassen in de zin van lay out enzo?
Optimist tot in de kist!
Leuk Bor en Its. Jullie oook al aan dat cachen?

Ik zou ook aanpassen tot een cv volgens de conventies Zwaan
Goed punt, fantje Zwaan. Ik ga het nu alleen vertalen, omdat ik op zoek ben naar een baan bij NL bedrijven, in NL. Maar omdat het een internationale branche is, kan het best dat Engelstaligen mijn cv moeten beoordelen. Maar ik ken de buitenlandse structuur niet, dus het lijkt me het beste om dan mijn bestaande cv gewoon te vertalen.

Ik laat het nog wel door een native speaker nakijken natuurlijk
anoniem_110893 wijzigde dit bericht op 16-08-2010 22:02
Reden: Verbeterd :)
% gewijzigd
Sow, vandaag weer eens gewerkt.

Niet werken was eigenlijk veel leukerder

Van wat ik heb gelezen:

Fran, hopelijk slaap je vannacht beter. Vind je het niet rottig om zo te gaan slapen? Dat je je nu al een beetje zorgen maakt?

Een week alleen is wel best lang hè. Althans, ik ben (bijna) nóóit alleen, zeker niet ´s nachts. Eigenlijk lijkt me dat wel eens leuk. Maar waarschijnlijk zou ik hem vanaf de eerste minuut al vreselijk missen.

Winston: check, is leuk! Prachtig beestje ook. Jammer van die platte neus, dat dan weer wel.

Ratje, zijn je hoezen al klaar? Dat is echt getver, een kotsende hond. Althans, dat denk ik, als ik het vergelijk met de kots van een kat....

Wanneer is ook alweer de begrafenis? Trekken jullie het een beetje?

Vero, is je man nog naar de HA gegaan? Hoe gaat het? Fijn dat zoon en hond weer blij zijn. En ik duim voor je stop-met-roken poging!!

Olifantje, joh, dat klinkt niet goed, die vermoeidheid! Krijg je nog wel regelmatig je B12?

Its, gezellig die visite! Leuk dat de mannen het ook goed met elkaar kunnen vinden. Wat is cache doen?

Ah, Lowlands is dus dit weekend. Dan zal ik vrijdag wel weer allemaal die-hards tegenkomen in de trein naar Amersfoort. Met veel tenten en rugzakken enzo. Ik baal dan altijd dat ik er in Amersfoort weer uit moet om te werken.....
http://www.kent.ac.uk/careers/cv/cvexamples.htm

Pompiedoe in "Spoedje In het Engels solliciteren, hoe ..."
Hey splint. Nee, nu geen last van. Moest er gister even inkomen. Nu vind ik het wel fijn met de poezels om me heen.
Oh gelukkig Fran, dan moet je maar een een harig monstertje grijpen als je weer eens rottig droomt.

Of gewoon niet rottig dromen, da´s beter eigenlijk.
Bedankt voor de links, Tonks!
Slaap lekker maisjes
Slaap lekker, Frans.
slaap lekker fran
ik heb overigens hele coole lampen gekocht bij de ikea voor in de gang en mijn toekomstige nieuwe bank en keuken uitgezocht. Itsman hoeft niets meer te doen, buiten het plaatsen van de keuken
Slaap lekker!
Haaaai, ik ben nog wakker. Wat is cache? Geen idee en ik ben absoluut te lui om te googlen.

Splinter, het voordeel van een hond is dat die gewoon in één keer alles er uit braakt. Een bwarp en klaar. Katten kunnen er zo tering lang over doen. Eerst lekker kokhalzen, dan een paar pogingen om de haarbal of wat dan ook er daadwerkelijk uit te kotsen en daarna nog een paar keer vieze geluiden voor het laatste beetje.

Maar alle hoezen zijn gewassen. En ik wil ze er eigenlijk niet meer om hebben. Mén, wat ligt deze bank toch zalig. Nu zonder hoes zijn de kussens een stuk zachter.

We zijn vanavond naar het rouwcentrum geweest. Hij ligt daar nu opgebaard. Een deel van de familie was er ook. Ook de weduwe van mijn zwager. Pa ligt er mooi bij in zijn nieuwe kleren. Ook dat is wel een beetje veel zuur. Hij had dit pak gekocht in Duitsland voor de trouwerij volgende maand van zijn kleindochter. En nu wordt hij er in begraven. Nooit gedragen, alleen om te passen.

Woensdagavond is er tijd voor condoleren en donderdagmiddag wordt pa begraven.

En dan krijgt K het nog drukker dan dat hij het al heeft. Dan moet het huis leeg, spullen verdeeld/verkocht. Dela regelt en verzorgt? My ass. Ze doen geen zak. Iig die lamzak die onze zaak in behandeling heeft niet. K moet nog veel te veel zelf doen.

En er komen nog zoveel kosten bij. We moeten zeker 1500 nog op zien te hoesten. Met het beetje geld wat pa nog had is misschien net zijn steen betaald.

Maar goed, ik hou me goed hoor. Het allerergste verdriet heb ik gehad, het verdriet van de eerste dagen. Nu denk ik nog wel veel aan hem en ik praat veel met K over alles. En we zijn beiden ook best nuchtere mensen, scheelt ook. Vrede heb ik er nog niet mee. Hij had langer van zijn leven moeten genieten, van ons, van zijn vriendin, van het huwelijk van zijn kleindochter, van haar eventuele zwangerschap. Zij zitten in het IVF gebeuren en de dag na zijn overlijden had ze terugplaatsing. Gelukkig zijn het 2 eitjes. Maar ja, ga maar aanstaan, de malle medische molen, je huwelijk regelen én je opa komt te overlijden. Ze moet nu echt rustig aan doen. De 28e mag ze testen of ze zwanger is of niet. Ik hoop het wel. Ik hoop het heel erg zelfs.

Dus zo staat het er voor in huize Ratteke. Verdrietig doorgaan met alles.

Olijfje, dank je wel voor je kaartje. Lief van je.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven