Tettertopic nummer 31!
vrijdag 31 oktober 2014 om 19:35
Paar uur in totale paniek doorgebracht. Ik kwam 2 uurtjes geleden thuis, avondschemering, en toen ik uit de auto stapte hoorde ik achter de buurboerderij schoten en een minuutje later nog een keer. Ik wist dat Joris buiten was en juist altijd op de weilanden achter die boerderij rondstruint. En dit is dus waar ik al jaren zo bang voor ben tijdens het jachtseizoen. Normaliter zit hij altijd bij de deur te wachten om die tijd, want dan is het natuurlijk etenstijd, maar nu geen Joris. Ik heb mezelf dus zo gek gemaakt dat ik er helemaal van overtuigd was, dat hij neergeschoten was. Honderden scenario's in mijn hoofd en ik zat maar te zitten en tranen met tuiten. Opeens (10 minuutjes geleden) sjeest Bram naar het kamerraam en gaat opgewonden in het duister zitten turen en ja hoor................. Nu is Joris ook half dood maar dan van het kussen en knuffelen.
Het heeft mij er wel weer even aan doen herinneren dat schijnbaar dat kleaute seizoen weer begonnen is. Morgen ga ik dus eerst nieuwe halsbandjes kopen en zoveel mogelijk proberen om ze overdags binnen te houden.
Het heeft mij er wel weer even aan doen herinneren dat schijnbaar dat kleaute seizoen weer begonnen is. Morgen ga ik dus eerst nieuwe halsbandjes kopen en zoveel mogelijk proberen om ze overdags binnen te houden.
anoniem_6534096ea70fa wijzigde dit bericht op 31-10-2014 19:36
Reden: ..
Reden: ..
% gewijzigd
vrijdag 31 oktober 2014 om 21:15
Bram heeft altijd precies in de gaten als Joris aan het raam in de kamer "hangt". Dat hele kozijn buiten zit ook vol kleine nagelgaatjes! Als ik dan kijk zie ik dat rooie koppie van Joris naar binnen kijken (heart). Hij moet zich dan helemaal uitrekken haha. Dan moet ik dus het raam open doen en meneer springt naar binnen. Weet je, misschien reageerde ik wel (weer) wat te paniekerig (zeg ik nu weer tegen mezelf), maar het was een combinatie van dingen dat ik dacht dat het nu dus helemaal verkeerd zat. Als ik die schoten niet gehoord had, had ik me helemaal niet zo druk gemaakt. En inderdaad, dat vieze vuile gejaag!! en ik heb de hele zomer amper konijntjes, hazen en fazanten hier gezien, dus die jagers moeten oprotten met die smoes van "overschot" en "in stand houden" grr.
Ik ga morgen wel ff googlen hoe het nu zit met katten afschieten. Ik weet wel dat die campagne van een poos geleden een groot succes was, maar weet eigenlijk niet of daar wat uitgekomen is en wat nu de regels zijn. En dan weet je natuurlijk nog niet of de jagers zich er iets van aantrekken. Eerst maar weer halsbandjes om, zodat het hopelijk duidelijk is dat het om katten gaat die een eigenaar hebben (een chip kun je helaas niet zien zitten). En ik wil na Teun en Joris nooit meer buitenkatten.
*Alle smileys moeten jullie er maar bij denken haha*
Ik ga morgen wel ff googlen hoe het nu zit met katten afschieten. Ik weet wel dat die campagne van een poos geleden een groot succes was, maar weet eigenlijk niet of daar wat uitgekomen is en wat nu de regels zijn. En dan weet je natuurlijk nog niet of de jagers zich er iets van aantrekken. Eerst maar weer halsbandjes om, zodat het hopelijk duidelijk is dat het om katten gaat die een eigenaar hebben (een chip kun je helaas niet zien zitten). En ik wil na Teun en Joris nooit meer buitenkatten.
*Alle smileys moeten jullie er maar bij denken haha*
anoniem_6534096ea70fa wijzigde dit bericht op 31-10-2014 21:18
Reden: ...
Reden: ...
% gewijzigd