Tettertopic nummer 31!
woensdag 26 november 2014 om 20:56
Oh ja, dat zijn van die vragen die altijd wel komen. Wat mij helpt is dat ik na elke sollicitatie opschrijf wat ik eigenlijk had moeten / willen zeggen. Meestal bedenk ik dat te laat. Dus ik heb nu een sollicitatie-boekje wat ik doorblader voordat ik ergens op gesprek ga.
Maar volgens mij kunnen wij hier zo al wat van die vragen beantwoorden over jou. Zal ik hier niet doen hoor, maar als je wilt kan dat natuurlijk wel ergens anders. Of zullen we met je meegaan de volgende keer?
Maar volgens mij kunnen wij hier zo al wat van die vragen beantwoorden over jou. Zal ik hier niet doen hoor, maar als je wilt kan dat natuurlijk wel ergens anders. Of zullen we met je meegaan de volgende keer?
donderdag 27 november 2014 om 19:54
Ben net met mijn dikke diva weer bij de DA geweest. Want ze was aan de schijterij en niet lekker in haar vel. En nu dus nog steeds blaasontsteking, toch bloed afgenomen, een stoot vocht toe gediend....
Krijg straks de uitslag maar DA zij dat ze heel veel gruis in haar urine hadden aangetroffen en de kans heel groot is dat dat gewoon enorm irriteert in de blaas en dat is eigenlijk alleen op te lossen met dieetvoer. Maarja... die nieren he? Ze gaf aan dat ze dan beter een stressvrij en pijnvrij leven kan hebben en dat ze wat korter leeft dan dat ze dus langer leeft en steeds een antibiotica kuur moet oid.
Wat is jullie mening?
Krijg straks de uitslag maar DA zij dat ze heel veel gruis in haar urine hadden aangetroffen en de kans heel groot is dat dat gewoon enorm irriteert in de blaas en dat is eigenlijk alleen op te lossen met dieetvoer. Maarja... die nieren he? Ze gaf aan dat ze dan beter een stressvrij en pijnvrij leven kan hebben en dat ze wat korter leeft dan dat ze dus langer leeft en steeds een antibiotica kuur moet oid.
Wat is jullie mening?
donderdag 27 november 2014 om 20:10
donderdag 27 november 2014 om 20:19
Ik bedoel écht opties: voorstellen over welk voer het beste of mag je dat zelf uitvogelen?
Hoezo Fip?
Diarree is niet gelijk fip.
De belangrijkste symptomen van FIP bij de kat zijn:
Koorts.
Sloomheid, niet eten.
Oogproblemen.
Dikke buik (met vocht).
Moeite met ademen.
Neurologische klachten (zwalken, verlammingen enz).
Hoezo Fip?
Diarree is niet gelijk fip.
De belangrijkste symptomen van FIP bij de kat zijn:
Koorts.
Sloomheid, niet eten.
Oogproblemen.
Dikke buik (met vocht).
Moeite met ademen.
Neurologische klachten (zwalken, verlammingen enz).
donderdag 27 november 2014 om 20:28
Laat je nou niet gelijk gek maken.
Ze heeft pijn door de gruis dan is afvallen en klagen niet raar.
Algehele malaise.
Als het fip is kun je er niks meer aan doen maar als ze een zere blaas heeft en de pijn gaat weg door de antibiotica en goed voer en ze voelt zich weer lekker kan ze weer aankomen en nog een aantal goede jaren mee.
Positief denken.
Heeft de DA überhaupt aan fip gedacht?
Ze heeft pijn door de gruis dan is afvallen en klagen niet raar.
Algehele malaise.
Als het fip is kun je er niks meer aan doen maar als ze een zere blaas heeft en de pijn gaat weg door de antibiotica en goed voer en ze voelt zich weer lekker kan ze weer aankomen en nog een aantal goede jaren mee.
Positief denken.
Heeft de DA überhaupt aan fip gedacht?
donderdag 27 november 2014 om 20:45
Ok, DA heeft gebeld. Er is 1 nierwaarde verhoogd, de andere is binnen de norm. Lever is normaal, maar suiker is dan weer wel te hoog maar gelukkig net niet hoog genoeg dat ze aan de injecties moet (gelukkig). Verder was er te zien dat ze een fikse ontsteking heeft.
Plan is nu om haar minimaal een half jaar op een blaasgruisoplossend dieet te zetten en dan weer bloed prikken. Volgende week nog ff urine inleveren om te checken.
Plan is nu om haar minimaal een half jaar op een blaasgruisoplossend dieet te zetten en dan weer bloed prikken. Volgende week nog ff urine inleveren om te checken.
donderdag 27 november 2014 om 23:28
Oh jee, Plous, wat rot. Arme dikke dame. Of eigenlijk: niet meer zo dikke.
Ik ben het wel eens met Bieb, niet te negatief denken hoor. Kijk realistisch naar de symptomen en dan is fip niet het meest voor de hand liggend. Maar ik snap wel helemaal dat dat lastig is als je je zorgen maakt.....
En ook eens met: beter korter leven en ontspannen, dan lang met stress. Maar eerst dit maar even proberen, met het andere voer.
Ik ben het wel eens met Bieb, niet te negatief denken hoor. Kijk realistisch naar de symptomen en dan is fip niet het meest voor de hand liggend. Maar ik snap wel helemaal dat dat lastig is als je je zorgen maakt.....
En ook eens met: beter korter leven en ontspannen, dan lang met stress. Maar eerst dit maar even proberen, met het andere voer.
zondag 30 november 2014 om 09:56
Ik lees nu pas het NRC van gisteren en zie dat er gewoon twee pagina's over het Vivaforum gaan. Met een woordenboek met o.a. het woord "andijvie". Er wordt niemand van hier geciteerd, behalve Eleonora
Wat een gedoe met de poes hier Plous.
Ik wil ook weer gaan tetteren!
Goed dat je bent gaan sporten Splint!
Wat een gedoe met de poes hier Plous.
Ik wil ook weer gaan tetteren!
Goed dat je bent gaan sporten Splint!
Het Viva forum is papaja.