Tevreden over vinylbehang?
dinsdag 4 januari 2011 om 18:06
Hallo,
Onze schilder/behanger heeft geadviseerd om bij vinylbehang te kijken omdat dit gemakkelijk af te strippen is zodat je over een aantal jaren gemakkelijk een ander behangetje kunt kiezen zonder dat je een dag met een stomer staat af te steken.
Maar wanneer ik de verschillende vinylbehang bekijk, is dat allemaal erg fragiel. Je drukt er zo met je nagel in en trekt er gemakkelijk een stukje van af. Dat is toch helemaal niet handig?
Wat is jullie ervaring met vinylbehang?
Onze schilder/behanger heeft geadviseerd om bij vinylbehang te kijken omdat dit gemakkelijk af te strippen is zodat je over een aantal jaren gemakkelijk een ander behangetje kunt kiezen zonder dat je een dag met een stomer staat af te steken.
Maar wanneer ik de verschillende vinylbehang bekijk, is dat allemaal erg fragiel. Je drukt er zo met je nagel in en trekt er gemakkelijk een stukje van af. Dat is toch helemaal niet handig?
Wat is jullie ervaring met vinylbehang?
dinsdag 4 januari 2011 om 18:14
Wij hebben in de slaapkamers vinylbehang, en dat bevalt prima. Ik snap niet zo goed wat je bedoelt met; 'Je trekt er zo een stukje van af'.
Als je aan het vinyl pulkt, dan gaat dat er idd af, maar da's net zoiets als klagen dat er krassen in de houten tafel komen als je er met een mes overheen gaat
En idd makkelijker te verwijderen en te plaatsen, al zeg ik het zelf.
Als je aan het vinyl pulkt, dan gaat dat er idd af, maar da's net zoiets als klagen dat er krassen in de houten tafel komen als je er met een mes overheen gaat
En idd makkelijker te verwijderen en te plaatsen, al zeg ik het zelf.
dinsdag 4 januari 2011 om 19:05
Hallo Jorina,
Bedankt voor je reactie.
Ik vond dat het erg gemakkelijk te beschadigen is. Je hebt natuurlijk wel eens dat je ergens tegenaan stoot, en als ik zo zie op de proefstukjes dan gaat dat wel erg gemakkelijk met de bovenste foamlaag.
En ik kan me voorstellen dat als kinderen dat eenmaal doorhebben....
Bedankt voor je reactie.
Ik vond dat het erg gemakkelijk te beschadigen is. Je hebt natuurlijk wel eens dat je ergens tegenaan stoot, en als ik zo zie op de proefstukjes dan gaat dat wel erg gemakkelijk met de bovenste foamlaag.
En ik kan me voorstellen dat als kinderen dat eenmaal doorhebben....
dinsdag 4 januari 2011 om 19:36
dinsdag 4 januari 2011 om 20:25
Het ene behang stript beter dan het andere. Ik zou het daar niet voor kopen. Vliesbehang trek je vaak in zijn geheel van de muur dus dat is nog makkelijker. Je kan het vaak niet voorspellen ook al staat het erop.
Het voordeel van de dikkere soorten schuimvinylbehang is dat het niet zo nauw luistert of de ondergrond spiegelglad is. De aardigste soorten zijn die met een pleister-immitatie.
Het voordeel van de dikkere soorten schuimvinylbehang is dat het niet zo nauw luistert of de ondergrond spiegelglad is. De aardigste soorten zijn die met een pleister-immitatie.
dinsdag 4 januari 2011 om 20:43