There's a rat in my kitchen...
maandag 12 april 2010 om 10:52
Wat dachten jullie van een rat in de kinderkamer?
Ook "gezellig".
Dit verhaal gaat over mezelf toen ik nog een ukkie was van 3 of jonger was ik 's nachts altijd rustig totdat.....
Diverse vroege ochtenden begon ik huilerig te doen mijn ouders (of ten minste eentje) ging(en) kijken en zag(en) nooit wat, tot die gedenkwaardige ochtend dat er een rat in mijn bedje betrapt werd.
Kleur onbekend voor mij, evenals het formaat. Het is waarschijnlijk onnodig om te vertellen dat het gat waardoor dat dier naar binnen bleek te kunnen erg snel opgespoord en gedicht werd.
Ik kan met recht de uitdrukking "Van de ratten besnuffeld" erg letterlijk opvatten. Niemand, ook de rat niet, heeft schade geleden. Al had de laatste mogelijk de p in dat z'n warme plekkie onbereikbaar was geworden.
Ook "gezellig".
Dit verhaal gaat over mezelf toen ik nog een ukkie was van 3 of jonger was ik 's nachts altijd rustig totdat.....
Diverse vroege ochtenden begon ik huilerig te doen mijn ouders (of ten minste eentje) ging(en) kijken en zag(en) nooit wat, tot die gedenkwaardige ochtend dat er een rat in mijn bedje betrapt werd.
Kleur onbekend voor mij, evenals het formaat. Het is waarschijnlijk onnodig om te vertellen dat het gat waardoor dat dier naar binnen bleek te kunnen erg snel opgespoord en gedicht werd.
Ik kan met recht de uitdrukking "Van de ratten besnuffeld" erg letterlijk opvatten. Niemand, ook de rat niet, heeft schade geleden. Al had de laatste mogelijk de p in dat z'n warme plekkie onbereikbaar was geworden.
maandag 12 april 2010 om 11:24
Iets wat super werkt, maar wettelijk is verboden is, is een lijmplank. Zelfde principe als een vliegenkleeftstrip. Gewone vallen en gif lijken ze gewoon te vermijden, maar een lijmplank werkt perfect. Voordeel is dat het snel en zonder gif werkt. Nadeel is dat het wettelijk verboden is (waarom weet ik ook niet precies).
dinsdag 13 april 2010 om 09:19
quote:robbie75 schreef op 12 april 2010 @ 11:24:
Iets wat super werkt, maar wettelijk is verboden is, is een lijmplank. Zelfde principe als een vliegenkleeftstrip. Gewone vallen en gif lijken ze gewoon te vermijden, maar een lijmplank werkt perfect. Voordeel is dat het snel en zonder gif werkt. Nadeel is dat het wettelijk verboden is (waarom weet ik ook niet precies).Dat vind ik zielig, dan laat je m lijden...
Iets wat super werkt, maar wettelijk is verboden is, is een lijmplank. Zelfde principe als een vliegenkleeftstrip. Gewone vallen en gif lijken ze gewoon te vermijden, maar een lijmplank werkt perfect. Voordeel is dat het snel en zonder gif werkt. Nadeel is dat het wettelijk verboden is (waarom weet ik ook niet precies).Dat vind ik zielig, dan laat je m lijden...
dinsdag 13 april 2010 om 15:24
quote:Brummetje schreef op 13 april 2010 @ 09:19:
[...]
Dat vind ik zielig, dan laat je m lijden...
Ja ik begrijp wat je bedoelt. Ik ben geen dierenbeul ofzo hoor.
Maar met klemmen kunnen ze ook alleen met de staart of hun pootje vastzitten en dan leven ze ook nog. Met die vallen met een klapdeurtje leven ze ook nog en met gif duurt het dagen voor ze sterven ze aan inwendige bloedingen. En dat is allemaal wel legaal.
[...]
Dat vind ik zielig, dan laat je m lijden...
Ja ik begrijp wat je bedoelt. Ik ben geen dierenbeul ofzo hoor.
Maar met klemmen kunnen ze ook alleen met de staart of hun pootje vastzitten en dan leven ze ook nog. Met die vallen met een klapdeurtje leven ze ook nog en met gif duurt het dagen voor ze sterven ze aan inwendige bloedingen. En dat is allemaal wel legaal.
dinsdag 13 april 2010 om 15:46
brrr ik leef met je mee ik heb een keer een vleermuis in mijn slaapkamer gehad en hoorde opeens raar gefladder terwijl ik al in bed lag. laat ik nou ook nog eens lenzen hebben en dus niet normaal fatsoenlijk kunnen zien wat er dan aan de hand is. ik ben kruipend mijn bed uit gegaan en mijn lamp aan gedaan ( spaarlamp dus duurt ff ) en 1 lens in gedaan terwijl ik zittend op de grond tegen de deur zat. en toen had ik nog een redelijk donker plafon dus voor mij was het een grote horror omdat ik maar niet wist hoe en wat. hij hing letterlijk vlak naast mijn bed! ik ben kruipend de kamer uitgegaan ( zodat ie minder snel in mijn haar zou komen te zitten ) en ben minstens een kwartier in shock op de overloop gaan zitten en mams en paps reageerden of het niets was en ik gewoon moest gaan slapen, nou ik heb maar voor de bank gekozen
woensdag 14 april 2010 om 19:28
Wat een lieve, grappige en horror-achtige berichtjes Ik ben 'm niet gesmeerd, heb het beest ook niet meer gezien en voel me redelijk bedaard sinds Het Voorval. Ik las hier en daar wat NIET-gerustellende berichtjes over ratten in de slaapkamer etc BRRRR!!!! Dat moest er nog eens bijkomen. Als dat gebeurt dan smeer ik 'm echt!
Was de afgelopen te druk met andere dingen om online te komen. Vandaar deze late reactie.
Als ik mijn keuken binnenloop dan doe ik dat nog steeds heel voorzichtig. Eerst de deur rustig opengooien, vanaf de drempel naar binnen kijken en als ik niks hoor of zie dan loop ik naar binnen. Ik vermoed nog steeds dat het beest een ander onderkomen heeft gevonden.....I pray to God that it did!
Was de afgelopen te druk met andere dingen om online te komen. Vandaar deze late reactie.
Als ik mijn keuken binnenloop dan doe ik dat nog steeds heel voorzichtig. Eerst de deur rustig opengooien, vanaf de drempel naar binnen kijken en als ik niks hoor of zie dan loop ik naar binnen. Ik vermoed nog steeds dat het beest een ander onderkomen heeft gevonden.....I pray to God that it did!
woensdag 14 april 2010 om 20:34
Misschien is het wishfull thinking maar zolang het bij die ene keer blijft weet ik niet wat ik de ongediertebestrijding moet vertellen. Dat ik iets zwarts de geiser in zag lopen..in een flits? Ik hou mijn ogen en oren goed open. Ondertussen leef ik zo relaxed mogelijk door....af en toe loopt er een rilling over mijn rug als ik er aan denk maar dat gaat ook wel weer over...
woensdag 14 april 2010 om 23:41
Je moet juist niet heel voorzichtig de keuken in gaan!
Je moet met een trommel en een trombone en een trompet luid stampend en pas na 3 keer kloppen de keuken in gaan. Dan weet je zeker dat de rat hem gepeerd is, voordat jij binnen bent en krijg je niet weer een hartverzakking.
En ik zou voor de zekerheid een grote emmer rattengif plaatsen. Krijg je zelfs gratis van de gemeente. (want ratten zijn slecht voor de volksgezondheid en niet alleen maar voor je psychische gezondheid). Kun je ook gelijk checken of de rat er van vreet en of hij/zij je dus nog wel eens visiteert.
Want net als een muis: een rat komt nooit alleen. Ze fokken als konijnen.
Je moet met een trommel en een trombone en een trompet luid stampend en pas na 3 keer kloppen de keuken in gaan. Dan weet je zeker dat de rat hem gepeerd is, voordat jij binnen bent en krijg je niet weer een hartverzakking.
En ik zou voor de zekerheid een grote emmer rattengif plaatsen. Krijg je zelfs gratis van de gemeente. (want ratten zijn slecht voor de volksgezondheid en niet alleen maar voor je psychische gezondheid). Kun je ook gelijk checken of de rat er van vreet en of hij/zij je dus nog wel eens visiteert.
Want net als een muis: een rat komt nooit alleen. Ze fokken als konijnen.
donderdag 15 april 2010 om 20:38
Raar dat je niet even een doos rattengif laat neerzetten.
Het is zo simpel, je belt de gemeentelijke bestrijdingsdienst en zegt: Ik heb een rat in mijn keuken gezien. Dan komt er een mannetje en die zet gratis zo'n gifdoos neer. Hij vraagt je verder niet om bewijs ofzo.
En ze lachen je heus niet uit omdat het maar 1 rat was, want een stad is er zeer bij gebaat om ratten zo strikt mogelijk te bestrijden. Dus ook de melding van 1 rat nemen ze helemaal serieus.
En inderdaad: Flink in je handen klappen voordat je de keuken in gaat. (Stampen raad ik af, want zo heb ik een keer op een muis gestampt die besloot om precies onder mijn schoenzool door te rennen toen ik deze neer liet komen!)
Het is zo simpel, je belt de gemeentelijke bestrijdingsdienst en zegt: Ik heb een rat in mijn keuken gezien. Dan komt er een mannetje en die zet gratis zo'n gifdoos neer. Hij vraagt je verder niet om bewijs ofzo.
En ze lachen je heus niet uit omdat het maar 1 rat was, want een stad is er zeer bij gebaat om ratten zo strikt mogelijk te bestrijden. Dus ook de melding van 1 rat nemen ze helemaal serieus.
En inderdaad: Flink in je handen klappen voordat je de keuken in gaat. (Stampen raad ik af, want zo heb ik een keer op een muis gestampt die besloot om precies onder mijn schoenzool door te rennen toen ik deze neer liet komen!)