Tijk van matras afgeritst
zondag 1 augustus 2010 om 13:40
Dochtertje heeft chocomel over mijn bed gemorst, ook nog eens precies in de midden, zodat beide matrassen van het 2 persoonsbed een grote vlek hebben. Ik ben aan het poetsen geweest met biotex, chloor en toen ook nog een schimmelreiniger voor de badkamer erop gespoten. Je raadt het al, de vlek werd alleen groter en goorder. Ten einde raad heb ik de tijk eraf geritst, 1 zit er nu in de wasmachine met biotex en een scheut chloor. Wie heeft ooit ook eens de tijk eraf geritst en uitgewassen? Nadrukkelijk stond erop dat het er niet af mag, maar ja, ik moet toch wat. Krijg ik hem er straks wel weer op? Ik ben zoooo benieuwd!
zondag 1 augustus 2010 om 13:42

zondag 1 augustus 2010 om 13:53
zondag 1 augustus 2010 om 13:54
quote:Ouwe schreef op 01 augustus 2010 @ 13:53:
Ik heb het op 40 graden staan, is dat te warm dan? Zit er nog niet zo lang in, zal ik het op 30 graden zetten? Ik denk dat ik het er straks het best nog vochtig er weer op kan doen, dan rekt het denk ik meer mee, als het nodig is heb ik gelukkig wel hulp.Vochtig er op doen? Zou ik niet doen.
Ik heb het op 40 graden staan, is dat te warm dan? Zit er nog niet zo lang in, zal ik het op 30 graden zetten? Ik denk dat ik het er straks het best nog vochtig er weer op kan doen, dan rekt het denk ik meer mee, als het nodig is heb ik gelukkig wel hulp.Vochtig er op doen? Zou ik niet doen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zondag 1 augustus 2010 om 13:57
zondag 1 augustus 2010 om 14:09
quote:blijfgewoonbianca schreef op 01 augustus 2010 @ 13:58:
Zou je geen schimmel krijgen , of het " weer er in " , als je tijk niet goed is gedroogd voor je er op moet gaan liggen?Je kan toch zorgen dat het matras aan alle kanten kan luchten? Op een soort stellage leggen en af en toe verplaatsen. Een beetje vocht kan het ook wel hebben, want zweten doe je in de nacht ook zat.
Zou je geen schimmel krijgen , of het " weer er in " , als je tijk niet goed is gedroogd voor je er op moet gaan liggen?Je kan toch zorgen dat het matras aan alle kanten kan luchten? Op een soort stellage leggen en af en toe verplaatsen. Een beetje vocht kan het ook wel hebben, want zweten doe je in de nacht ook zat.
zondag 1 augustus 2010 om 14:34
zondag 1 augustus 2010 om 17:07
Het is gelukt, helemaal schoon geworden, niet gekrompen en binnen een paar minuten had ik de tijk er weer om heen! Het is maar licht vochtig, dus ik denk dat het vanavond al wel weer droog is. Tweede heb ik er nu ook in gedaan, weer met bio tex en een hele flinke scheut chloor, en anderhalve emmer extra water in gegooid omdat zo'n zware gewatteerde tijk veel water opneemt met wassen. Als ik dat had geweten had ik al vele malen de tijk uitgewassen, het water in de wasmachine ziet er namelijk echt niet fris uit. Bah, vies idee eigenlijk, opgedroogd zweet, stof en huidschilfers van 5 jaar! Ik doe gelijk morgen de matrassen van de kinderen.