Tips aanschaf nieuwe keuken
donderdag 2 januari 2020 om 20:03
Wij zijn op zoek naar een nieuwe keuken. We zijn in de regio Zwolle/Apeldoorn al bij meerdere keukenzaken geweest en we werden behoorlijk onder druk gezet om toch diezelfde dag nog hun keuken te kopen met alle bijbehorende trucjes. (ver boven het opgegeven budget gaan zitten en met allerlei aanpassingen toch net 1000 euro boven budget uitkomen, weglopen om met de manager te overleggen, nu beslissen anders geen korting, etc.) ik weet dat het er een beetje bijhoort en dat er mensen zijn die het spelletje graag en goed kunnen spelen om toch voor een leuke prijs een goede keuken te kopen, maar ik vind het lastig hiermee om te gaan.
Wie heeft er tips voor een goede keukenboer waar ze gewoon open zijn over de prijzen en ze je niet onder druk zetten? Of heb je de gouden tip om niet te veel te betalen voor een keuken?
Wie heeft er tips voor een goede keukenboer waar ze gewoon open zijn over de prijzen en ze je niet onder druk zetten? Of heb je de gouden tip om niet te veel te betalen voor een keuken?
donderdag 2 januari 2020 om 20:10
Nee, nog niet gaat op het lijstje!
donderdag 2 januari 2020 om 20:20
Ik heb geen tips voor je, maar ik lees graag een mee.
Paar jaar geleden gekeken naar een keuken, maar volledig afgehaakt op die verkopers.Dus toen maar niets gedaan.
Misschien vind ik hier inspiratie om er toch weer eens naar te gaan kijken.
Het liefst een leverancier die ook de oude keuken afbreekt, alles regelt met leidingen en elektra + eventueel tegelwerk, en die dan ook de volledige verantwoordelijkheid neemt en/of in elk geval de (enige) gesprekspartner is.
Paar jaar geleden gekeken naar een keuken, maar volledig afgehaakt op die verkopers.Dus toen maar niets gedaan.
Misschien vind ik hier inspiratie om er toch weer eens naar te gaan kijken.
Het liefst een leverancier die ook de oude keuken afbreekt, alles regelt met leidingen en elektra + eventueel tegelwerk, en die dan ook de volledige verantwoordelijkheid neemt en/of in elk geval de (enige) gesprekspartner is.
donderdag 2 januari 2020 om 20:26
Tip is in ieder geval om inderdaad alles van Mandemakers te mijden. Wat een afschuwelijk bedrijf is dat. We zijn in onze naïviteit met ze in zee gegaan, maar heeft ons alleen maar ellende opgeleverd.
Tip die ik hier vaak hoorde was naar Duitsland gaan voor een keuken. Goedkoper en betere service kennelijk.
Tip die ik hier vaak hoorde was naar Duitsland gaan voor een keuken. Goedkoper en betere service kennelijk.
donderdag 2 januari 2020 om 20:39
botanietje schreef: ↑02-01-2020 20:13Arma in Nunspeet. Geen geintjes met prijzen, afdingen of onder druk zetten. Transparante offerte, heel fijn. Was en ben super tevreden (keuken is nu 5 jaar oud).
+2
Onze keuken komt er ook vandaan. Zat al in het huis toen we het kochten, maar 10 jaar na plaatsing was er iets stuk en na een telefoontje kwam een monteur kijken en heeft kostenloos het onderdeel vervangen ondanks dat ze dat niet hoefden te doen.
Mijn schoonouders hebben hun nwe keuken hier ook vandaan en zijn erg te spreken over de service, manier van meedenken enz. Echt heel fijn.
donderdag 2 januari 2020 om 20:47
Grappig, nu ik terugkijk welke zaken we hebben bezocht blijken ze allemaal op 1 na onder de mandemakersgroep te vallen. Dat verklaart een heleboel!summerheat schreef: ↑02-01-2020 20:19Geen keukens kopen bij die zogenaamde keukenstunters van de Mandemakers groep.
Normale keukenzaken doen niet aan die spelletjes om je onder druk te zetten.
Beste tip die ik je kan geven.
Bedankt voor alle tips tot nu toe, we zetten Arma keukens, Super keukens en Mood ook op ons lijstje om te bezoeken.
donderdag 2 januari 2020 om 20:55
Inderdaad, geen Mandemakers is mijn beste tip. Heb in mijn zoektocht naar een keuken bij twee van hun zaken vervelende ervaring gehad.
Mijn ervaring met een kleine zaak, een eenpitter was erg prettig. Geen gedoe en dat hele spelletje hebben we gelukkig niet gespeeld. Deze was in Brabant, dus daar heb je wss niet veel aan denk ik
maar zijn er vast ook bij jou in de buurt!
Succes!!
Mijn ervaring met een kleine zaak, een eenpitter was erg prettig. Geen gedoe en dat hele spelletje hebben we gelukkig niet gespeeld. Deze was in Brabant, dus daar heb je wss niet veel aan denk ik
Succes!!
donderdag 2 januari 2020 om 20:59
Wij zijn netjes geholpen bij bruynzeel.
Gewoon 1 prijs werd er genoemd en daar viel niet op af te dingen. Er werd van tevoren ook niet naar budget gevraagd o.i.d. Later hebben we ook ongeveer zo'n zelfde keuken laten tekenen bij grando en daar was ie bijna 3000 euro duurder maar zodra we melden dat het ergens anders een stuk voordeliger kon was er ineens alles mogelijk.
Gewoon 1 prijs werd er genoemd en daar viel niet op af te dingen. Er werd van tevoren ook niet naar budget gevraagd o.i.d. Later hebben we ook ongeveer zo'n zelfde keuken laten tekenen bij grando en daar was ie bijna 3000 euro duurder maar zodra we melden dat het ergens anders een stuk voordeliger kon was er ineens alles mogelijk.
donderdag 2 januari 2020 om 21:03
donderdag 2 januari 2020 om 22:03
donderdag 2 januari 2020 om 22:28
donderdag 2 januari 2020 om 23:33
Wij hebben een enorm goede ervaring met meneer Dippner bij Gerwens Kuchen, net over de grens bij Gronau. Spreekt prima Nederlands, evenals de monteurs die de keuken komen plaatsen.
Vriend en ik kunnen allebei heel slecht tegen de druk die je in je OP beschrijft. Ik had hier op het forum gelezen dat men goede ervaringen had bij Gerwens en we hadden ook gehoord dat je in Duitsland niet zo hoeft af te dingen. We gingen er vol spanning heen, maar het werd daar echt een feestje. We zijn binnen ons genoemde budget gebleven van 14000, hebben al onze wensen gekregen en hebben niet hoeven afdingen. Ons eigenlijke budget lag op 17000.
We hebben een prachtige hoogglans wit/champagnekleurige keuken, extra hoog, greeploos, inductie, alle apparatuur van Siemens, composiet blad, twee forse binnenlades met indeling, enorm eiland, quooker en 4 extra stekkerdozen op handige plekken. Verder ook nog allerlei extra's zoals een grillplaatje, extra glazen bakplaat etc. Oh en dit alles inclusief levering en plaatsing in NL Zuid-Holland. Dat zit er namelijk standaard bij en hoef je niet te bespreken. Het enige waar je rekening mee moet houden is dat ze het water en de vaatwasser niet aansluiten. Dit i.v.m. verzekeringsredenen.
Ik vond het zó fijn hoe met ons werd meegedacht. Wij wilden bijv. in eerste instantie een natuurstenen blad, maar qua weerspiegeling en zuiverheid bij onze grootte, raadde hij het ons af. Hij had dus makkelijk veel meer aan ons kunnen verdienen, maar deed dat niet.
Vriend en ik kunnen allebei heel slecht tegen de druk die je in je OP beschrijft. Ik had hier op het forum gelezen dat men goede ervaringen had bij Gerwens en we hadden ook gehoord dat je in Duitsland niet zo hoeft af te dingen. We gingen er vol spanning heen, maar het werd daar echt een feestje. We zijn binnen ons genoemde budget gebleven van 14000, hebben al onze wensen gekregen en hebben niet hoeven afdingen. Ons eigenlijke budget lag op 17000.
We hebben een prachtige hoogglans wit/champagnekleurige keuken, extra hoog, greeploos, inductie, alle apparatuur van Siemens, composiet blad, twee forse binnenlades met indeling, enorm eiland, quooker en 4 extra stekkerdozen op handige plekken. Verder ook nog allerlei extra's zoals een grillplaatje, extra glazen bakplaat etc. Oh en dit alles inclusief levering en plaatsing in NL Zuid-Holland. Dat zit er namelijk standaard bij en hoef je niet te bespreken. Het enige waar je rekening mee moet houden is dat ze het water en de vaatwasser niet aansluiten. Dit i.v.m. verzekeringsredenen.
Ik vond het zó fijn hoe met ons werd meegedacht. Wij wilden bijv. in eerste instantie een natuurstenen blad, maar qua weerspiegeling en zuiverheid bij onze grootte, raadde hij het ons af. Hij had dus makkelijk veel meer aan ons kunnen verdienen, maar deed dat niet.
vrijdag 3 januari 2020 om 23:04
Ik kan van harte KeukenXpert in Heino aanraden. Na meerdere normale keukenzaken incl de bijbehorende druk en proberen je een bepaalde richting in te duwen, was het zo'n verademing bij KeukenXpert. Die man gaat met je zitten (geen grote showroom) en vraagt zonder budget naar je wensen. Laat zien wat mogelijk is, welke verschillen er zijn en samen ontwerp je je keuken. Daarna krijg je van hem, nog altijd zonder je budget te weten, de prijs incl kortingen e.d. (Die je bij anderen vaak moet afdingen). Pas daarna bespreek je je budget en welke mogelijkheden dit bied of waar aanpassingen nodig zijn. Levert de keuken persoonlijk af en werkt met een vaste monteur. Waar hij goed onderling contact mee heeft. Voor ons heeft hij ook de stukadoor geregeld, terwijl het eigenlijk super druk was bij de stukadoor. En ook de installateur kwam via hem. We hebben bij wijze van alleen onze deur hoeven openen en alles werd geregeld en op elkaar afgestemd.
Echt een aanrader!
Echt een aanrader!
vrijdag 3 januari 2020 om 23:12
Rij iets verder naar boven vanaf Zwolle en ga eens kijken bij tuin in Staphorst. Goede prijs kwaliteit verhouding en ik hou toch ook van die Staphorster mentaliteit.
Wij krijgen in ons nieuwbouw huis binnenkort keuken geplaatst van hen, hebben huidige keuken daar ook vandaan.
En geen gegoochel met prijzen, kortingen. Gewoon direct een goede prijs!
Aanvulling: ze vragen geen aanbetaling. Na plaatsen krijg je een factuur die je binnen 30 dagen moet betalen. Dat is nog een service!
Wij krijgen in ons nieuwbouw huis binnenkort keuken geplaatst van hen, hebben huidige keuken daar ook vandaan.
En geen gegoochel met prijzen, kortingen. Gewoon direct een goede prijs!
Aanvulling: ze vragen geen aanbetaling. Na plaatsen krijg je een factuur die je binnen 30 dagen moet betalen. Dat is nog een service!
enya29 wijzigde dit bericht op 04-01-2020 20:25
16.21% gewijzigd
vrijdag 3 januari 2020 om 23:48
Hier ook letterlijk een super ervaring met superkeukens (daar een mooie schuller gekocht), ook de after sales na 2,5 jaar is super (vaatwasser frontje was klem komen te zitten, en daardoor beschadigd), nieuw frontje gekregen en gezorgd dat vaatwasser steviger stond.
(ook bij kleine dingen, bv plint breken door eigen schuld..heb kostenloos een nieuwe gekregen en die is ook kostenloos geplaatst)
Alle zaken die tot DMG horen had ik sowieso al over geslagen. (ik wil niet onderhandelen, wil een goede prijs en een mooie keuken)
(ook al ben ik heel goed in onderhandelen en kan ik goed tegen druk, heb er gewoon geen zin in)
(ook bij kleine dingen, bv plint breken door eigen schuld..heb kostenloos een nieuwe gekregen en die is ook kostenloos geplaatst)
Alle zaken die tot DMG horen had ik sowieso al over geslagen. (ik wil niet onderhandelen, wil een goede prijs en een mooie keuken)
(ook al ben ik heel goed in onderhandelen en kan ik goed tegen druk, heb er gewoon geen zin in)
zaterdag 4 januari 2020 om 15:21
Bedankt voor de suggesties tot nu toe. We zijn gisteren en vandaag bij verschillende zaken langs geweest en hebben een afspraak gemaakt om binnenkort een keuken uit te laten tekenen bij Arma in Nunspeet.
We zijn ook bij 2 vestigingen van Super keukens geweest, maar bij de eerste vestiging hadden ze eigenlijk niet echt wat staan wat ons aansprak en toen we dat netjes aangaven begon de adviseur behoorlijk te pushen dat een bepaald showroommodel echt wat voor ons zou zijn, terwijl daar onze voorkeur zeer zeker niet naar uitgaat (hoeft ook niet qua budget) en bij de andere vestiging waren we helemaal weg van een wasmandenkast van de bijkeuken inrichting, maar wilden ze ons geen prijsindicatie geven voor alleen die losse kast, want ja, beleid he..
Heel bijzonder in ieder geval, want hij wou wel met ons gaan zitten om een kastenwand uit te tekenen om dan een totaalbedrag te kunnen noemen voor alles. Ik heb toen aangegeven dat we de betreffende kast graag in de badkamer zouden willen neerzetten en dus geen hele wand met kasten nodig hebben, maar hij wou echt geen prijs noemen voor de kast alleen. Nou ja, dan zoeken we wel verder. Dus super keukens viel ons helaas een beetje tegen.
We zijn ook bij 2 vestigingen van Super keukens geweest, maar bij de eerste vestiging hadden ze eigenlijk niet echt wat staan wat ons aansprak en toen we dat netjes aangaven begon de adviseur behoorlijk te pushen dat een bepaald showroommodel echt wat voor ons zou zijn, terwijl daar onze voorkeur zeer zeker niet naar uitgaat (hoeft ook niet qua budget) en bij de andere vestiging waren we helemaal weg van een wasmandenkast van de bijkeuken inrichting, maar wilden ze ons geen prijsindicatie geven voor alleen die losse kast, want ja, beleid he..
zaterdag 4 januari 2020 om 16:36
zaterdag 4 januari 2020 om 17:50
Wij hebben ook net een keuken besteld bij Arma. We zijn bij hen terecht gekomen vanwege hun bizar hoge klanttevredenheidsscores. We hebben direct ook een nieuwe badkamer bij ze besteld. In beide trajecten zijn we echt fantastisch geholpen en is er op geen enkele manier druk uitgeoefend. De transparantie over de kosten werkt wel twee kanten op, want ik heb er geen euro vanaf geluld gekregen, terwijl dat me vaak best lukt
. Wat wel heel fijn is is dat ze soepel om wilden gaan met de aanbetalingen. We krijgen pas het geld uit ons bouwdepot beschikbaar als we de sleutel van het nieuwe huis krijgen. Aangezien er een monsterverbouwing bij ons huis nodig is en ieder bedrijf aanbetalingen vraagt waren we snel door ons eigen geld heen. Bij Arma wilden ze wel een uitzondering maken en hebben we geen aanbetalingen hoeven doen.